muovifrotee petarin alle vai päälle??!!
Joo,elikkäs löysin arkistosta vanhan keskustelun jossa moni oli sitä mieltä et muovifrotee tulee petarin alle eikä päälle.Samassa yhteydessä puhuttiin et petarit on niin helppo pestä ku saa koneeseen ettei kannate laittaa froteeta petarin päälle.Mä oon kyl ihan täysin eri mieltä ton petarin pesun jälkeen...Just eilen tyttö kusi meidän sänkyyn ja sieltä meni kaks normileveetä petaria,ja 160cm petari iha märäks.Normileveiden päälliset sain mahtuun koneeseen,MUTTA petaripatjat piti pestä käsin saavissa,ja 160cm petarin päällinenkää ei mahtunu koneeseen,joten joudun sekä päällisen että patjan peseensaavissa polkien.Mietin vaan tässä et onko ihmisillä ihan helvetin suuret pyykkikoneet,vai ihan liiskat petarit??!!Meidän petari on normi 5-6cm,eikä takuuvarmana mee koneeseen patkoineen päivineen =DD Jotenka kyl mä ainaki laitan muovifroteen petarin päälle lakanan alle jottei mun tarvi enää tehä samaa pyykkirumpaa mikä eile oli.Tälle päivälle jäi viel tuplaleveen peiton pesu käsin,koska ei mahu koneeseen...FUCK!!!
Kommentit (16)
En ole kyllä ikinä kuullut, että joku laittaa sen petarin alle. Miks sitten yleensä käyttää sitä muovifroteeta?
Kannattaa ostaa tavallisen petauspatjan (5-6 cm paksu) päälle sellainen tosi ohut petauspatja, joka on päiväpeiton paksuinen, siis todella ohut, joka mahtuu pesukoneeseen ihan vaivatta. Sellaisia myydään esim. Ikeassa.
Muovifroteen on nimittäin tosi hiostava ja hengittämätön.
Itse petaan sängyt näin:
Marssijärjestys:
Tavallinen patja
paksu sijauspatja (5-6 cm)
muovifrotee
erittäin ohut sijauspatja
lakana
Ei ole itselleni tullut mieleenkään että antaisin petarin kassa pissaaan. Sehän varmasti haiseekin ihan hirveälle vaikka kuinka pesisi.
Muovifrotee lakanan alla hiostaa. Lapsen omassa sängyssä on ohut petari, joka menee koneeseen. Aikuisten sängyssä, jossa lapsi usein nukkuu, on ohut petarin suojus, jonka alle laitan sen muovifroteen - ja se suojus mahtuu koneeseen.
Meillä ku lapset saa tulla väliin nukkuun jos haluaa...Paitsi et tääki tapahtu niin et oltiin pihalla ja muksu(3v) oli pikkasen vilkkaalla päällä,päätti mennä meidän sänkyyn ja kussa.KYLLÄ,meillä ei ole kasvatustapoja yhtään koska lapsi tekee jotain näin kamalaa....APUA!!!!Edelleenki ihmettelen et miks pitää toisten keskusteluihin tulla päätä aukoon,jos ei oo mitään järkevää sanottavaa.
meillä oli ohuet petarit,ja niiden alla sit se paksu petari,ja KAIKKI oli kusessa.Ei yks ohut petari pysäytä kusta vaan kyl se menee paksuun petariinki!
Et sitten Ajatellut tuota omilla aivoilla?
Ei ole itselleni tullut mieleenkään että antaisin petarin kassa pissaaan. Sehän varmasti haiseekin ihan hirveälle vaikka kuinka pesisi.
meillä oli ohuet petarit,ja niiden alla sit se paksu petari,ja KAIKKI oli kusessa.Ei yks ohut petari pysäytä kusta vaan kyl se menee paksuun petariinki!
Muovifroteen ohuen petarin alle. Pyykkiä ei tule kuin se frotee, ohut petari ja lakanat.
Voiko oikeasti olla niin, että joku ei tajua?
ole käyttänyt muovifroteeta sängyn kosteussuojana, vaan kahta villavilttiä. Tosin olemme kestoilleet, joten niitä ohivuotoja ei samalla tavalla tule kuin kertiksillä. Kerran oli vain yksi viltti, ja täyttynyt rinta vuoti patjaan asti. Meillä on futon.
ilman vaippaa ku tyttö kuleksii.
T.av,jonka tyttö on jo kolme vuotta!!!
tullut mieleen suojata niitä vaikeasti pestäviä osia, kuten sitä paksua petaria? Tai jos on niin vaikeeta, niin ottaa sen paksun petarin pois niin kauaksi aikaa kun lapsi tykkää pissiä sänkyyn?
Meilläkin lapsen omassa sängyssä muovifrotee on petarin alla suojaamassa itse patjaa. Petari käy koneessa jos vahinkoja sattuu. Muovifrotee lakanan alla (ja petarin päällä) on epämukavan hiostava.
ole käyttänyt muovifroteeta sängyn kosteussuojana, vaan kahta villavilttiä. Tosin olemme kestoilleet, joten niitä ohivuotoja ei samalla tavalla tule kuin kertiksillä. Kerran oli vain yksi viltti, ja täyttynyt rinta vuoti patjaan asti. Meillä on futon.
Se ohivuoto ei ole kiinni niistä teidä kestoista, vaan lapsesta, sen asennosta, kusen määrästä, jne.
Yritin aikoinaan käyttää kestoja, mutta lopetin koska joka yö oli patjatkin märkänä.
Samoin käy joskus kestovaippojen kanssa, mutta harvemmin.
Kannattaa käyttää omia aivoja...
Kannattaa ehkä miettiä ihan itse, eikä lukea vain täältä ohjeita.Huoh.
ja heti sen alla muovitettu frotee, vaikka sijauspatja/petauspatja on melko ohutta mallia. En silti ole viitsinyt pestä sitä joka välissä. Joskus on nimittäin silti joutunut, kun muovitettu frotee on ollut vinossa tai falskannut reunasta tms.
Lapset eivät ole koskaan valittaneet hiostavaa sänkyä. Mutta meillä onkin aika viileää makuuhuoneissa, ihan tarkoitulla.
mutta harvemmin."?
Se ohivuoto ei ole kiinni niistä teidä kestoista, vaan lapsesta, sen asennosta, kusen määrästä, jne.Yritin aikoinaan käyttää kestoja, mutta lopetin koska joka yö oli patjatkin märkänä.
Samoin käy joskus kestovaippojen kanssa, mutta harvemmin.
Meillä lapset nukkuu omissa sängyissään ja niissä on ohuen petarit (juuri tätä varten) ja pienet peitot.
Kannattaa ehkä miettiä ihan itse, eikä lukea vain täältä ohjeita.
Huoh.