Onko 13 kg vauva lihava?
Kommentit (15)
Onhan tuo isokokoinen 10-kuiseksi.
Oma poika oli 6kk 10 kiloa, veteli hellekesänä maitoa napaan ihan kunnolla. Sitten se vuoden iässä lähti liikkeelle ja siitä eteenpäi suurempi ongelma on liika laihuus. Että ei minusta tuon ikäisestä voi puhua lihavana, kun tilanne voi kuukaudessa-kahdessa muuttua ihan kummasti.
Toiset vaan on sellaisia michelin-ukkoja.
Esikoinen oli liki 12 kiloinen tuossa iässä mutta kun lähti liikkeelle, painokin tasaantui.
Järkytyin vaan, kun ostin lahjaksi paidan, jonka olin tarkoittanut sopivan vielä ainakin vuoden, joten se oli 2-vuotiaan kokoa, oisko ollu 98-senttiä. Se oli just jämpti, ei mene enää talvella...
Mutta tosiaan vauvat ei oo lihavia. Paino tasoittuu viimeistään kun pääsee ulos juoksentelemaan jos ravinto on normaalia eikä einespaskaa ja pakastepizaa ryyditettynä sokerisilla herkuilla.
Vauvat ei ole lihavia. Ne on vauvoja. Toiset pulleampia kuin toiset, mutta mikäs sen ihanampaa.
Tytär 3,5v kohdalla ylitti ensimmäistä kertaa 13 kg. Pituutta oli silloin 97 cm.
Jos vaan hihoissa riittää pituutta, yksvuotissynttäreiden jälkeen pituutta tulee ensisijaisesti raajoihin, selän potuuskasvu hidastuu ja kun hoikistuu niin vaate sopiinleveydenkin puolesta.
Järkytyin vaan, kun ostin lahjaksi paidan, jonka olin tarkoittanut sopivan vielä ainakin vuoden, joten se oli 2-vuotiaan kokoa, oisko ollu 98-senttiä. Se oli just jämpti, ei mene enää talvella...
Tytär 3,5v kohdalla ylitti ensimmäistä kertaa 13 kg. Pituutta oli silloin 97 cm.
No sun tyttö on aika lyhyt, uskoisin että aapeen vauva kasvaa pituudenkin puolesta korkeammalla,
että sun tyttös on laiha!
mulla esikoinen 1v painoi 14kg. on pitkä poika eikä enää paina niin paljoa ikäisekseen..
ap don't worry :)
Lyhythihainen.
Jos sukuunsa tulee, niin ei kyllä laihdu liikkumaan lähtiessä. Ruoat ihan normaalia kotiruokaa, mutta sitä syödään kerralla aika paljon. Välipaloja myös aina kun haluaa, terveellisiä tosin, esim. leipää. Lisäksi perheessä leivotaan paljon, ja joka päivä on jotain herkkua, ainakin keksiä tai vähän nannaa, jos ei muuta.
Ehkä olen huolestunut turhaan, olen vain tottunut hoikempiin lapsiin, kellään sukulaisella tai ystävällä ei ennen ole ollut noin pontsoa lasta. Lapsenpyöreitä kyllä, mutta en käsittänyt että noinkin pyöreä on vielä terveen rajoissa...
Ap
Meillä 3- vuotias painaa 15 kiloa, saman verran painaa 2- vuotias sisarus! Ja näistä kahdesta vanhempi on riisitikku.
Kyllä on melkosen outoa jos vauva syntyessään painaa n. 4 kiloa, ei painaisi vuoden ikäisenä 10 kiloa. On siinä lapsi melkosen vähällä ravinnolla tai kasvussa jotain häikkää.
että sun tyttös on laiha!
mulla esikoinen 1v painoi 14kg. on pitkä poika eikä enää paina niin paljoa ikäisekseen..
ap don't worry :)
Meidän esikoinen, joka oli syntyessään 4750g, painoi vuoden ikäisenä 10,7kg (ja 75,5cm) ja nyt 1v6kk painaa 10,5kg (pituudesta en ole ihan varma mutta n. 88cm).. Kunnollinen liikeelle lähtö tasas painoa reilusti. :)
Toiset vaan on sellaisia michelin-ukkoja.