Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä äidit mainostavat fb:ssä julkisesti lastensa ongelmia, esim adhd:ta?

Vierailija
19.07.2012 |

Kun kyse on esimerkiksi alakoululaisesta lapsesta? Eikö lapsen pitäisi saada valita, tehdäänkö diagnoosista julkinen? Ei ole musta reilua, ei kukaan kai haluaisi aviomiehensä keskustelevan vaimonsa ummetuksesta..

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät tunnu tajuavan lastensa olevan heistä erillisiä yksilöitä, joilla on oma elämä edessä.

Vierailija
2/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun adhd mainittaisi, ummetus on HIEMAN erityyppinen ongelma kuitenkin;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat jakaa elämäänsä muiden kanssa ja haluavat myötätuntoa... On myös helpompaa olla ADHD:n kanssa kylässä, kun ei ajatella, että kasvatus on mennyt pieleen...

Vierailija
4/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tieto adhd:stä tuo ymmärrystä, mutta toisaalta on leimaamista. Jotenkin ajattelen ap.n kanssa samoin en halua että lapsei nähtäisiin heti dg.na, vaan enemmänkin yksilönä.

Vierailija
5/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäinen poikani taitaisi hieman nolostella jos jauhaisin hänen olevan ummella, mutta jos jakaisin hänen adhd-diagnoosinsa, hän sitä tuskin minulle anteeksi antaisi.

Ehkä sinun 7-vuotiasta lastasi ei haittaa se että äiti päivittelee adhd:n (tai minkä tahansa muun ongelman) raskautta, mutta jos hän saisi valita kun ymmärrys kasvaa, olisiko hän tyytyväinen siihen että hänen ongelmiaan puidaan julkisesti.

ap

Vierailija
6/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ole pelkoa että töihin joutuu.

Vierailija
7/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne jotka on mulla kavereina, eikä niitä ole kovin paljon...

Noh, en mä silti pojan ongelmista kauheesti "huutele", mutta periaatteessa voisin laittaa kuulumiset seinällekin, ei niitä näkis kukaan semmonen, jolle ei vois kertoa.

Eri asia olis, jos ois julkinen profiili...

Vierailija
8/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ajan opettanut lapsellenikin ,ettei lukihäiriössä ole MITÄÄN hävettävää! Ja toki lapsen luvalla teen kaikki häntä koskevat päivykset tai julkaisen kuvat...

Vierailija
9/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista menoa tosiaan.

Vierailija
10/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat jakaa elämäänsä muiden kanssa ja haluavat myötätuntoa... On myös helpompaa olla ADHD:n kanssa kylässä, kun ei ajatella, että kasvatus on mennyt pieleen...

jaa omaa elämäänsä, vaan lapsensa. Joo, on helpompi selitellä, mutta eikö äidin pitäisi ensisijaisesti ajatella enemmän lastaan kuin omaa mainettaan? Ja antaa lapsen aikanaan päättää, mitä itsestään haluaa kertoa. Äiti voi itse vapaasti kertoa kaikki omat diagnoosinsa.

Vierailija
11/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kanssa eletään.

Vierailija
12/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäinen poikani taitaisi hieman nolostella jos jauhaisin hänen olevan ummella, mutta jos jakaisin hänen adhd-diagnoosinsa, hän sitä tuskin minulle anteeksi antaisi.

Ehkä sinun 7-vuotiasta lastasi ei haittaa se että äiti päivittelee adhd:n (tai minkä tahansa muun ongelman) raskautta, mutta jos hän saisi valita kun ymmärrys kasvaa, olisiko hän tyytyväinen siihen että hänen ongelmiaan puidaan julkisesti.

ap

Siihen vastasin;) Ja hei, mistä sä mun lasten iät luulet tietäväsi? En edes sanonut että PUIN mitään, mutta pointti se, että huono vertauskohta.

Vierailija
13/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ajan opettanut lapsellenikin ,ettei lukihäiriössä ole MITÄÄN hävettävää! Ja toki lapsen luvalla teen kaikki häntä koskevat päivykset tai julkaisen kuvat...

haluaa julkisuuteen tai ei. Ei minusta tässä ole kyse siitä, mikä on hävettävää, ja mikä ei, vaan siitä, että toisten yksityisasioita ei ole oikein levitellä netissä. Ja lapsi on toinen ihminen siinä missä muutkin.

Vierailija
14/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun ystäväsi on ilmeisimminkin tehnyt väärän valinnan.

Vierailija
15/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksityisyyden suojaamista, ja tässä tapauksessa toisen ihmisen yksityisyyden, ihmisen joka ei ole vielä sillä kypsyysasteella että vooi päättää haluaako muiden tietävän.

Häpeätkö tyttäresi menkkojen alkamista? Et. Tarkoittaako se sitä että se kannatttaa kertoa jokaiselle vastaantulijalle.

ap

Vierailija
16/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun ystäväsi on ilmeisimminkin tehnyt väärän valinnan.

Minustakin se on väärä valinta.

ap

Vierailija
17/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi vertaat adhd:ta jatkuvasti alapääasioihin? Onko sulla jotenkin vääristynyt kuva asioista?

Vierailija
18/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän adhd:lle tai muillekaan neurologisille jutuille mitään voi, miksi niitä pitäisi hävetä/salata? Mitä enemmän puhuu, sen luonnollisemmaksi ja vähemmän noloksi asia muuttuu. (jos jotain pitäisi hävetä, niin ennemmin sitten ylipainoa tai röökinpolttamista)

Mutta toisaalta, TOISTEN diagnooseja ei saisi ihan holtittomasti levitellä.

Vierailija
19/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omista asioistaan, ongelmistaan ja sairauksistaan saa kertoa vapaasti ja häpeilemättä vaikka kenelle, ja se on ihan hyvä vaan.

Toisen ihmisen ongelmista ei pidä tiedottaa, on ne sitten naapurintädin ongelmia tai lapsen pysyväisluontoisia juttuja, koska jokaisella ihmisellä pitää itsellään olla oikeus määritellä omat rajansa. Lapsi ei ole äitinsä omaisuutta, eikä lapsen asiat ole äidin asioita.

Vierailija
20/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omista asioistaan, ongelmistaan ja sairauksistaan saa kertoa vapaasti ja häpeilemättä vaikka kenelle, ja se on ihan hyvä vaan.

Toisen ihmisen ongelmista ei pidä tiedottaa, on ne sitten naapurintädin ongelmia tai lapsen pysyväisluontoisia juttuja, koska jokaisella ihmisellä pitää itsellään olla oikeus määritellä omat rajansa. Lapsi ei ole äitinsä omaisuutta, eikä lapsen asiat ole äidin asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi