Meikkivoiteen osto, osa 2 :)
Kiitos vastauksista ekaan aloitukseen, niitä olikin tullut runsaasti :)
Kertokaahan vielä, kun nyt voidetta menen ostamaan. Myyjän apua käytän ehdottomasti värin yms. valintaan. Olisiko hyvä mennä ostoksille meikittä vai voinko laittaa meikkiä naamaan? Ilman ei kyllä tekisi mieli lähteä kaupunglle :)
Mites tämä nyt onkaan näin vaikeaa, en sentäs ekaa meikkivoidetta ole ostamssa :)
Kommentit (3)
Minulla on lähes aina tullut väärä väri jos olen luottanut myyjän apuun. Nykyisin valitsen itse, tunnen itse oman ihoni pohjasävyn eli sen että mikään tippaakaan pinkki ei sovi yhtään vaikka tummuusaste olisi ok, ja sen että minulle sopii vähän omaa ihoani vaaleampi meikkipohja tai näytän surkealta rusinalta. Mulle yleensä myyjät valkkaa ylitumman oranssinkeltaisen feikkirusketusvoiteen, yök. Muuten useimmilla kosmetiikkamyyjillä itselläänkin on naamoillaan liian tumma ja kellertävä meikkivoide minkä pitäisi olla jo varoitusmerkki ;)
Voit toki laittaa meikkiä naamaan normaalisti. Meikkipohjaa myyjät yleensä kokeilee kaulalle tai poistavat vähän vanhaa meikkiä leukaperistä ja sinne. Monillahan kaula ja naama on vähän eriväriset, ja siksi on hyvä tuonne raja-alueelle väri sovittaa, ettei väriero korostu hullusti.
käydä katsomassa meikkivoiteen sävyä myös ulkona luonnonvalossa. Jos siis en saa myymälästä peiliä lainaan sen verran, että voin käydä ulkona katsomassa miltä väri näyttää, en osta meikkivoidetta ko. liikkeestä. Pyydän myös levittämään sitä iholle vähän reilummalle alueelle. Ei nyt tietenkään esim. koko poskelle, mutta kuitenkin isommalle alueelle kuin sormenpää.
Laita vaan meikkiä jos haluat, mutta mainitse siitä myyjälle. AMMATTITAITOINEN myyjä ymmärtää poistaa aiemman meikkivoiteen kokeillessaan sävyä kasvoillesi, nimenomaa kasvoillesi eikä esim käsipäälliseen. En tiedä missä asut, mutta itse olen Jyväskylän Kicks-myymälästä saanut aina hyvän ja laadukkaan palvelun näihin asioihin :)