Voinko kieltää naapureita kissan taluttamisesta jalkakäytävillä koska se provosoi koiria?
Alueella on todella, siis TODELLA paljon koiranomistajia ja pariskunta kävelyttää päivittäin kissaa KUTEN koiria, siis jalkakäytävällä hihnassa. Kissa jättää hajujaan ympäriinsä mm. hieroskelemalla kylkiään katulamppuihin.
Kissa ei pakene koiria vaan provosoi niitä pörhistämällä itseään. Siitä seuraa luonnollisesti se ongelma että koirat stressaantuvat kissan näkemisestä, haukkuvat, hihkuvat, vetävät hihnassa, melkein lähtevät irti omistajasta jne. Oma koirani on joskus niin sekaisin että "unohtaa" pissata ja kakata.
Onko kissanomistajilla samanlainen oikeus talutukseen? Erään koiraharrastajan mukaan ei ole, johtuen koirien suuresta määrästä ja kissan aiheuttamasta saaliseläimenä liikkumisen häiriöstä?
Kommentit (26)
No sepäs vasta koiranomistajia riepookin. Kissan ei edes tarvi olla kytkettynä.
mutta myös muualla Suomessa saa ihan samalla oikeudella ulkoiluttaa remmissä sekä kissoja, koiria, että minisikoja. Ja varoitus sulle, jos vahingossa törmätään Porvoonkadulla: koirani on pikkuinen, kissan kokoinen, rakastaa kissoja, mutta ei välttämättä kaikkia muita koiria ;)
pahempi ja vakavampi allergiamuoto kuin koira-allergia. Sen nojalla periaatteessa voisi kieltää. Siis jos voi todistaa että joku saa allergiakohtauksen koska kissa jättää karvojaan ja muita allergeenejä ympäriinsä.
pahempi ja vakavampi allergiamuoto kuin koira-allergia. Sen nojalla periaatteessa voisi kieltää. Siis jos voi todistaa että joku saa allergiakohtauksen koska kissa jättää karvojaan ja muita allergeenejä ympäriinsä.
Tuolla perusteella voisin siis vaatia, että koirat eivät kulje rappukäytävässä tai ulkoile tuossa jalkakäytävällä.
terv. koiralle allerginen
kissat ei sais ulkoillakaan sun takia? Höh. Vedä siis.....(jätän sanomatta muuta, mutta, esim.) oranssi ja keltainen suojapuku päällesi, ja kaasunaamari päähäsi ja vielä iso punainen kolmio selkääsi, jotta tiedetään varoa!!!
Joo, vapaana kulkeva kissahan ei jätä allergeeneja, vain talutettava :) Olen itse muuten saanut vakavan reaktion, kun ohi kulkeva koira on nuolaissut kättäni - kissa ei sellaista tekisi.
että kissa ei ole mikään "saaliseläin". kissa saa kulkea ihan yhtä hyvin ulkona kuin koirat. kissa ei hauku minua eikä hyökkää kimppuuni eikä pure.
Kai voitais samantein säätää joku laki, et mä voin lahdata kaikki noi pulut ja jyrsijät pihaltani, ku ne paskoo ympäriinsä ja levittää tauteja.
Ihan oikeasti ap, et voi olla noin tyhmä.
"Kissa-allergia on huomattavasti
pahempi ja vakavampi allergiamuoto kuin koira-allergia. Sen nojalla periaatteessa voisi kieltää. Siis jos voi todistaa että joku saa allergiakohtauksen koska kissa jättää karvojaan ja muita allergeenejä ympäriinsä."
Kyllä! Ja kielletään samalla myös tyhmät ihmiset, mulla tulee ikävästi niistä päänsärkyä.
Voinko kieltää naapuriani kulkemasta edestakas jalkakäytävällä meidän talon ohitse koska se saa mun hermot kireeksi pelkällä olemassa olollaan?
Et sinä voi mennä määräilemään kuka ja mikä siinä kävelee.
Mistä näitä sikiää. Lain mukaan kissan ulkoiluttaminen talutushihnassa on laillista. Ootko siis ap. lain yläpuolella ja saat määrätä kuka yleisillä teillä saa lemmikkiään ulkoiluttaa.
Aloittajan älykkyysosamäärä tuntuu olevan perus koiranomistajan tasolla eli hyvin paljon keskimääräistä alhaisempi.
Erään koiraharrastajan mukaan ei ole, johtuen koirien suuresta määrästä ja kissan aiheuttamasta saaliseläimenä liikkumisen häiriöstä?
Kissa = SAALISeläin? =´DDD
Jollain jäänyt biologiantunnit väliin ilmeisesti.
kouluttakoon koiransa niin että hallitsee ne, vaikka haistaa tai näkee kissan...
terv. koiran omistaja
Aloittaja perhana! Pakko olla joku koirien vihaaja, joka yrittää mustamaalata oikeat koirien omistajat. :( Ei tuommoista älypäätä voi olla oikeasti olemassa.Jos nyt sattuu kuitenkin olemaan, niin mikäs sen parempi koulutustuokio kun on vähän häiriötekijää mukana. Kyllä koira oppii kun omistaja osaa kouluttaa.
Tänä vuonna koivu on kukkinut runsaasti ja aiheuttanut allergioita niillekin, jotka eivät yleensä saa allergiaoireita mistään kasveista.
KOIVUt tulee kieltää, niitä ei saa kasvaa siellä, missä ihmisiä liikkuu.
Loppukesästä PUJO aiheuttaa allergiaa, ja kaikki pujot pitäisi kitkeä maailmasta pois. Miksi yhteiskunta ei tee mitään?! Joka ojanpohja rehottaa.
Tupakonti häiritsee niitä, jotka eivät tupakoi niin kerrostalossa pareveketupakoinnin muodossa kuin rivitaloissakin, kun ei voi olla omalla takapihallaan kun naapuri sauhuttelee puolen tunnin välein.
ja bussipysäkillä tupakoidaan katoksen alla. Sitten nämä tunkkasen tupakan hajuiset ihmist tulee sinne bussin .
Puhumattakaan tupakantumppien määrästä, kuvottavaa.
TUPAKOINTI parvekkeella, takapihalla, ulkona julkisella paikalla tulee kieltää.
Liiallinen ja voimakkaiden hajuvesien ja muiden hajusteiden käyttö aiheuttaa vakavia ongelmia hajuyliherkille, ja heitä ei ihan vähän olekaan. Somalitaustaiset voitelevat ihonsa jollakin, mikä on todella vahvan hajuista ja monikansallisilla luokilla on on jouduttu vaihtamaan istumajärjestystä tämän takia, kun lapset eivät kestä sitä hajua. HAJUSTEIDEN käyttö tulee kieltää.
Oletko koskaan mennyt rappukäytävään kun joku asukas tekee kaalisoppaa. YÖK.
KAALIRUOKIEN valmistaminen on kiellettävä hajun taia, paitsi eineskeittiöissä tai vastaavissa. Ihmiset voi ostaa kaaliruuat valmiina.
Entäs kun menet hissiin, jonne edellinen kävijä on pieraissut. Tai yleinen vessa, jossa joku käy paskalla.
PIEREMINEN ja ULOSTAMINEN mikäli niistä lähtee haju, kielletään julkisissa tiloissa ja julkisissa yleisövessoissa
Kuule vie vaan se oma rakkisi sisälle, koska se ei saa olla ulkona, kun haluan ulkoiluttaa kissaani.
Minä kiellän sinua tuomasta koiraasi ulos.
kun kissa kulkee talutushihnassa eikä vapaana. Täällä maalla kissat ovat vapaana ja kun itse olen koiran kanssa lenkillä, yksi kolleista kulkee meidän perässä saman lenkin.
Ei meitä haitta koska koiramme on koulutettu ja tottelee emäntää.