Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinulla käy kavereita kahvilla muutaman kerran vuodessa

Vierailija
18.07.2012 |

niin tarjoatko heille vain pelkkää kahvia? Itseäni ärsyttää muutama ystävä, jotka käyvät meillä ehkä noin kolmen kuukauden välein ihan kutsutusti, ja piikittelevät joka kerta siitä, että meillä on tarjolla jotain pullaa, piirakkaa, pasteijaa tms., joita varaan ihan heitä varten. Aina tulee jokin kommentti siitä, että miten meillä on joka päivä jotakin herkkuja, heillä ei kyllä rahat riittäisi ja he kyllä lihoisivat, jos joka päivä söisivät niin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut en tiedä sitten, onko tavat sillä tavalla muuttumassa, että ihmiset ei halua mitään herkkuja käydessään kylässä. Minusta vaan nurinkurista, että just tuollaisissa sosiaalisissa tilaisuuksissa ei mitään syödä, vaikka ne on arkipäivän herkut jotka lihottaa, kiireessä nälkään syöty suklaapatukka ja iltanapostelut. Toki ymmärrän, jos jatkuvasti on jotain juhlia.

Monet nuoremmat ei kerta kaikkiaan syö ollenkaan semmoisia perinteisiä kahvipöytätarjottavia. Esim. minulle kahvi on espresso ilman mitään syötävää. En pidä pullista, kekseistä, munkeista, kakusta tms. Tuntuu siksi jotenkin hassulta laittaa semmoisia tarjolle vieraille kun omasta mielestä ne ovat yököttäviä ylimakeita könttejä joita en söisi. Laitan silti aina jotain, mutta olen huomannut että kaikki nuoremmat (alle 30) ei laitakaan kuin sen kahvin. Minusta hyvä niin, kerään rohkeutta että itsekin uskaltaisin tehdä joskus samoin :)

Vierailija
2/17 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä loukkaannu, jos joku ei tarjottaviani syö, ne menevät meillä kaupaksi muutenkin. Kunhan ihmettelin noita kommentteja. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet kertonut heille tuon näkemyksesi, minkä kerroit avauksessa?

Vierailija
4/17 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kysyisin kommentoijilta itseltään, että "Miten niin joka päivä? En minä joka päivä herkkuja syö, mutta täytyyhän vieraille nyt sentään jotain tarjota."

Vierailija
5/17 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien aina joko kahvipakan tai pullaa/keksiä:D

Ja se ei ole vihje siitä,et luulen saavani pelkkää kahvia..

Vierailija
6/17 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten itse laihduttavat ja jättäisivät mieluummin pullat väliin. Voi olla, että he eivät itse jaksa tarjota monenlaista ja heitä harmittaa kun tarjoat niin monenlaista, etteivät he jaksa tarjota sinulle sellaisia kotona. Monta vaihtoehtoa syylle.

Vierailija
7/17 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina lisäksi jotain pullaa (vierasvara pakastimessa),keksejä ja pikkusuolaista jos vain on.

Mutta eihän niitä ole pakko ottaa!

Vierailija
8/17 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin on tapana, että aina jos kutsutaan joku kylään, on tarjolla kahvin kera jotain makeaa ja/tai suolaista syötävää. Itse taas olen joskus ollut ihmeissäni, kun ei vierailulla ole tarjottu kuin 1 kuppi kahvia, sekin pitkän odottelun jälkeen. Tapoja lienee monia...

Vierailija
9/17 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli ihminen kutsuttana tai ei. Jos ei muuta niin leipää (+leikkeleitä) ja (voileipä)keksejä.

Vierailija
10/17 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina, kun joku kutsutusti tulee, niin:

1. kahvit keitetään

2. vähintään kaupan keksit pöydässä, mielellään jotain itsetehtyä leivonnaista.

Perusjuttu, että jotain "herkkua" tarjotaan, hassua piikittelyä tutuiltanne...

Vierailija
11/17 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin joka käy usein voin tarjota vain pelkän kahvin, mutta jos kaveri käy vaan muutaman kerran vuodessa yritän aina varata jotain muutakin pöytään. Enkä silloin mieti terveellisyyttä.

Vierailija
12/17 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kehtaavat piikitellä tarjoamisistanne!

Kyllä minä aina tarjoan myös kahvin kanssa jotain, eikä ole kukaan vielä piikitellyt vastaavaa.

Vierailija
13/17 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta he käyttäytyvät aina siten, kuin kävisivät meillä sattumalta ja usein, ja meillä olisi aina herkut pöydässä. Ihmettelevät siis sitä, että kun meillä on joka kerta jotain tarjottavaa, niin meillä täytyy siis olla sitä joka päivä. ap

Vierailija
14/17 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en sitten tiedä, että kaveri nimenomaan ei halua mitään. Minusta toi on peruskohteliaisuutta.

Mut en tiedä sitten, onko tavat sillä tavalla muuttumassa, että ihmiset ei halua mitään herkkuja käydessään kylässä. Minusta vaan nurinkurista, että just tuollaisissa sosiaalisissa tilaisuuksissa ei mitään syödä, vaikka ne on arkipäivän herkut jotka lihottaa, kiireessä nälkään syöty suklaapatukka ja iltanapostelut. Toki ymmärrän, jos jatkuvasti on jotain juhlia.

Vierailija
15/17 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta he käyttäytyvät aina siten, kuin kävisivät meillä sattumalta ja usein, ja meillä olisi aina herkut pöydässä. Ihmettelevät siis sitä, että kun meillä on joka kerta jotain tarjottavaa, niin meillä täytyy siis olla sitä joka päivä. ap

kun en vain millään ehtinyt mitään muuta ja rahatkin on vähän tiukilla

Vierailija
16/17 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selosti suureen ääneen mitä kaikkea tarjottavaa hänellä olisi kaapissa, mutta "syödään nämä korput nyt ensin"

Vierailija
17/17 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selosti suureen ääneen mitä kaikkea tarjottavaa hänellä olisi kaapissa, mutta "syödään nämä korput nyt ensin"

kun näistä meni päiväys viime viikolla, viime kuussa..