Turun lauste - sopiiko lapsiperheille?
Hei kaikki Turussa asuvat tai asuneet, haluaisin mielipiteitä Turun parhaista kaupunginosista lapsiperheille, erityisesti Lausteesta. Muutto Turkuun tulossa 1,5 vuoden päästä yliopiston takia Helsingistä. Kiitos vastauksista!
Kommentit (6)
itse olen kyllä ihan 100% suomalainen. Em toisaalta koe mitään huonoa ulkomaalaisuudessakaan :)
t. ap jolla on ulkomaalainen mies joka ei poikkea suomalaisesta muuten kuin ulkonäöltään :D
varsinkaan lasten kanssa. Tuntuu olevan levotonta. Lähistöllä olevat Pääskyvuori ja Laukkavuori ovat jo parempaa aluetta.
katsoinkin viestihistoriaasi jo tuon kirjoitettuani huomasin, että olihan siellä jo Jeesusta huudettu apuun eli silloin jo taisin huomata olleeni väärässä. En tosin tiedä oliko kysymys jumalan pojasta vai profeetasta.
Miehesi ehkä sinne sopii ulkonäon ja kulttuurin puolesta kun se on käytännössä kokonaan mamualuetta. Valkoiset muuttavat pois ja tiettävästi rikostilastot ovat Turun karmeimpia. Suht harva on töissä ja sellaista.
Harva sinne kai suosittelee muuttamaan, niin kuin näet. Mikä niissä ulkomaalaisisissa oikein on kun asuinalue saa suht pian huonon maineen?
no kiitos kovasti :D itse olen kyllä ihan 100% suomalainen. Em toisaalta koe mitään huonoa ulkomaalaisuudessakaan :)
t. ap jolla on ulkomaalainen mies joka ei poikkea suomalaisesta muuten kuin ulkonäöltään :D
On huonoimpia alueita Turussa. Paljon vuokrataloja ja maahanmuuttajia.
kuten myös Varissuo, Runosmäki, Halinen, Jäkärlä ainakin.
Onhan sielläkin toki jossain reunoilla ihan jees rauhallista omakoti/rivitaloseutua - täytyy mainita koska joku tulee kumminkin sanomaan että joo on siellä kaupungin vuokratalojen lähellä levotonta muttei jossain syrjällä missä me asumme... Mutta parhaimpiin seutuihin ei todellakaan siis kuulu ja itse en sinne muuttaisi.
Minusta kivoja seutuja on esimerkiksi Nummi, Ispoinen, Ilpoinen, Hirvensalo, vähän kauempana hyvin maalaismainen Maaria. Olen itse asunut noista Ispoisissa ja Nummella kun Turussa asuin.
asukkailla on huivi päässä ja nimimerkistä päätellen sinulla on.