Avioliitto ahdistaa...
Olen ollut mieheni kanssa 9 vuotta, joista naimisissa viisi. Meillä on yksi 4v poika.
Noin vuosi sitten aloin haikailla vapauden perään, ja tunne vaan vahvistuu kokoajan. Emme koskaan keskustele suhteemme tilasta, tunteistamme yms. Siitä ei vaan tule mitään, mies vaikenee täysin ja sanoo kaiken olevan hyvin. Seksiä meillä on ollut tänä vuonna kaksi kertaa. Ennen sitä oli noin 1 kerta/kk, kun vielä jaksoin päivittäin sitä vongata. Tuntuu että mies ei ole musta kiinnostunut lainkaan seksuaalisesti.
Ainoa asia josta puhumme on lapsi. Leikimme, nauramme ja hassuttelemme kyllä yhdessä lapsen kanssa, mutta kaksin ei nykyään koskaan. Olen todella helpottunut, jos esimerkiksi vietämme viikonlopun erillään. Tuntuu ihanalta saada ajatella ja mennä rauhassa.
Muutama viikko sitten petin miestäni baari-illan päätteeksi tuntemattoman kanssa, ja se tuntui jotenkin ihanalta, vaikka toisaalta sain hirveän morkkiksen. En ole pettänyt aikaiemmin.
Onko suhteessamme mitään järkeä? Toisaalta ero tuntuu kauhealta ajatukselta. On kuitenkin lapsi, ja lisäksi mies on perheeni ja sukulaisteni kanssa todella läheinen. Tuntuisi hirveältä riistää häneltä samalla kaikki ympäriltä.
Mitä ihmettä oikein teen?
Kommentit (2)
Jaksamista. Kannattaa yrittää vielä.
Ja pettämisestä - se on kovin väärin, mutta olemme ihmisiä (naiset ja miehet) ja kannattaa toki tuntea pahaa mieltä (ja pitääkin) mutta ei se nyt maailmanloppu ole. Varsinkaan, jos ei ole tunteita pelissä.
Kirjoitat itsellesi listan kaikesta mikä on pielessä, miten haluaisit sen olevan, miten sinne päästään ja minne asti pääseminen sinulle riittää. Sitten listaat kaiken mikä on hyvin. Ja lopuksi yrität tehdä itse miehesi puolesta vastaavan listan pielessä olevista asioista alustaksi, saat hänet käsittämään ehkä että sinä välität hänestä ja että häntä harmittavat asiat voidaan myös huomioida. Ja pyydät häntä tekemään lista omasta puolestaan valmiiksi ja vetämään yli ne mitkä eivät olleet kuten ajattelit. Sitten hän tekee listan sinua häiritsevistä asioista ilman että olet näyttänyt listaasi hänelle.
Lopuksi kumpikin laittaa listansa asioista noin 5 tärkeintä tärkeysjärjestykseen, niin positiivisista kuin niistä jotka on pakko korjata jotta asiat paranevat suhteessanne.
Ja sitten rankka aivoriihi miten palaset loksahtavat kohdalleen. Mahdollisia reagointimalleja ärsyttäviin asioihin on hyvä myös miettiä. Voi opetella vaikka itse reagoimaan niihin toisella tavalla.
Jos tulee sovittamattomia ongelmia niin sitten vaan eropaperia vetämään.
En neuvoisi paljastamaan ainakaan vielä että petit häntä. Miehenä itse laittaisin tässä tilanteessa missä itse elämme rouvan heti pihalle jos pettäisi.