Aikuisopiskelu amk:ssa työttömänä työnhakijana?
Minua kiinnostaisi vielä opiskella, mutta minua ei enää huvittaisi jäädä opintotuelle ja nostaa opintolainaa (koska sitä on otettu jo rutosti).
Olen tällä hetkellä kodinhoidontuella pian 2 vuotta täyttävän lapsen yksinhuoltajana.
Jäin äitiyslomalle suoraan koulusta, joten ei ole mitään työtä mihin voisin palata ja työmarkkinat vaikuttavat huonolta (mitä niitä tässä olen kolmisen kuukautta seuraillut).
Mietin tuota vaihtoehtoa mennä opiskelemaan aikuisoppilaaksi työttömänä työnhakijana, mutta miten se sitten onnistuisi kun opinnot on iltaopintoja ja sitten voi tulla mahdollisesti vielä töitä lisäksi.
Onko kenelläkään tästä kokemusta? Olisi kiva tietää ajatuksia ja mielipiteitä.
Kommentit (27)
ja opinnot ovat viivästyneet. Opinnoista niin vähän tekemättä, että yritin ilmoittautua alkuvuodesta työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi. Opintotukea en nosta, koska opinnot niin vähän kesken, että ei kannata. Työvoimatoimistosta ilmoitettiin, että AMK opiskelu katsotaan aian päätoimiseksi opiskeluksi, joten en voinut ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi.
Se johtui vain siitä, että et ole suorittanut tarpeeksi nopeasti kursseja. Työkkäri laskee, että joka kuukaudelle pitää tulla vähintään se 5op suoritettua, jotta opiskelut etenevät oikeaa tahtia. Juuri viime keväänä irtisanouduin töistäni ja vaikka olin aikuispuolen amk-opiskelijana, pääsin työttömäksi työnhakijaksi koska pisteitä oli kertynyt tarpeeksi ja pystyin näin osoittamaan että hoidan opiskelut sivutoimisesti.
Saa omaehtoiseen opiskeluun työmarkkinatukea.
Mulla alkaa opinnot elokuun lopussa AMK:saa ja saan niihin työmarkkinatukea ja siihen liittyvät korotukset lapsista sekä ylläpitokorvauksen.
vaan sitä pitää erikseen hakea ja jokainen tapaus käsitellään erikseen, tuen saamiselle on tarkat kriteerit.
ja opinnot ovat viivästyneet. Opinnoista niin vähän tekemättä, että yritin ilmoittautua alkuvuodesta työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi. Opintotukea en nosta, koska opinnot niin vähän kesken, että ei kannata. Työvoimatoimistosta ilmoitettiin, että AMK opiskelu katsotaan aian päätoimiseksi opiskeluksi, joten en voinut ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi.
Se johtui vain siitä, että et ole suorittanut tarpeeksi nopeasti kursseja. Työkkäri laskee, että joka kuukaudelle pitää tulla vähintään se 5op suoritettua, jotta opiskelut etenevät oikeaa tahtia. Juuri viime keväänä irtisanouduin töistäni ja vaikka olin aikuispuolen amk-opiskelijana, pääsin työttömäksi työnhakijaksi koska pisteitä oli kertynyt tarpeeksi ja pystyin näin osoittamaan että hoidan opiskelut sivutoimisesti.
Kerroin, että opinnot AMK:ssa on kesken ja virkailija kävi kysymässä toiselta työntekijältä ja tuli takaisin sen tiedon kanssa, että AMK opiskelu katsotaan aina päätoimiseksi.
Voiko silloin mennä työttömäksi työnhakijaksi?
Opintoja takana jo vuosi,mutta nyt ilmoittauduin poissaolevaksi ensi lukukaudelle.
Voiko silloin mennä työttömäksi työnhakijaksi?
Opintoja takana jo vuosi,mutta nyt ilmoittauduin poissaolevaksi ensi lukukaudelle.
jättänyt opinnot kesken.
Eiköhän firmasta löytyisi muitakin yhteistyöhön kykeneviä? Ota yhteyttä tai mene vaikka käymään paikan päällä. Ihan turhaa aloittaa ihan alusta.
Yhden hengen firmaan sitten päätit tehdä opinnäytetyön??? ;)
jos kerran ihan vähän kesken. Ja nosta sitä opintotukea tai vaikka opintolainaa, että saat tutkinnon valmiiksi.
ja opinnot ovat viivästyneet. Opinnoista niin vähän tekemättä, että yritin ilmoittautua alkuvuodesta työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi.
Opintotukea en nosta, koska opinnot niin vähän kesken, että ei kannata.
Työvoimatoimistosta ilmoitettiin, että AMK opiskelu katsotaan aian päätoimiseksi opiskeluksi, joten en voinut ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi.mutta kiitos huolenpidosta kuitenkin. Teen teen.
Kompastuskivi tuli opinnäytetyöstä kun oli johtavassa asemassa olevan henkilön kanssa tavattu opinnäytetyön tiimoilta ja sovittu aihe, mutta eipä yhteistyötaho ole vastannut sähköposteihin enää ollenkaan.
Eli uuden aiheen hakeminen edessä...kyse on kunnallisesta tahosta ja tuo henkilö, joka ei vastaa s.posteihin, on tosiaan johtaja. Kun työstä on hänen kanssa sovittu ja palaveerattukin, niin tuskin voin rivityöntekijän kanssa alkaa hommaa työstämään.
Jos olet sopinut työstä ja aloittanut jo, niin voithan käydä tapaamassa tuota ihmistä, jota et tavoita sähköpostilla. Ajan tuhlausta aloittaa alusta, oikeasti.
ja opinnot ovat viivästyneet. Opinnoista niin vähän tekemättä, että yritin ilmoittautua alkuvuodesta työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi.
Opintotukea en nosta, koska opinnot niin vähän kesken, että ei kannata.
Työvoimatoimistosta ilmoitettiin, että AMK opiskelu katsotaan aian päätoimiseksi opiskeluksi, joten en voinut ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi.