Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustasukkainen mummon antamasta huomiosta oman lapsen serkulle. Kuinka lapsellinen voi ihminen olla?

Vierailija
18.07.2012 |

Ovatkohan muut havainneet itsessään vastaavia tunteita?

Minun lapseni on siis vauva vielä ja serkkunsa jo leikki-ikäinen. Jos olemme yhtä aikaa lasten mummolassa (miesten äiti), mummo huomioi lähes pelkästään tätä vanhempaa lapsenlastaan. Meidän vauva on tyytyväinen "möllöttäjä", kun taas toinen lapsi vilkas ja huomionkipeä, kuten sen ikäisen toki kuuluukin olla. En siis syytä lasta enkä mummoa vaan ihmettelen omia tunteitani: olla nyt mustasukkainen tai kateellinen siitä, että mummo tykkää touhuta enemmän isomman lapsen kanssa kuin vaikka pitää sylissä meidän vauvaamme!

Oonkohan ainoa tällainen tollo? Vai löytyiskö vertaistukea?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas tilanne ei ole ollenkaan noin paha. Osanottoni sulle, ei sen ihan noin pitäisi mennä :(

Sille, joka mietti mummon jaksamista: Minäkin olen miettinyt samaa ja siksi vaihdankin itse vauvani vaipat ja pääsääntöisesti syötänkin hänet. Mummo vie itse oma-aloitteisesti leikki-ikäisen potalle ja kysyy vaan lapsen äidiltä, mitä jogurttia tms. hän voi antaa lapselle välipalaksi. On siis itse oma-aloitteisesti hoitamassa lasta. Ei hän ole käsittääkseni sitä marttyyrityyppiä, joka viimeisillä voimillaan hoitaa lastenlapsiaan.

Vierailija
22/25 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsenlapsi on tärkein....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tietysti haluaisit mummolta huomiota omalle vauvallesi ja mummon taas on mukava puuhata isomman serkkulapsen kanssa, koska hän sekä juttelee että osaa tehdä jo kaikenlaista. Kyllä sinunkin lapsesi sitten ajan myötä oppii ne jutut ja puuhaa mummon kanssa!

Vierailija
24/25 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini on sanonut suoraan, että se ka eka lapsenlapsi on kaikkein rakkain. Toinen serkkuni loukkaantui omien lastensa puolesta.

Musta on luonnollista, että isompi saa enemmän huomiota. Ja usein ne tyttären lapset on rakkaampia kuin pojan lapset.

Vierailija
25/25 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa että pidetään jotenkin oikeutettuna sitä että tyttären lapsia on normaalia pitää rakkaampina ja tärkeämpinä kuin pojan lapsia. Ei ne lapset voi itse valita syntyykö pojalle vai tyttärelle! Ei lapsenlapsia saa rangaista siitä että mummo rakastaa tytärtään enemmän kuin poikaansa!

t. nro 20 jonka lapset on totaalisen mummottomia juuri tämän ajattelutavan takia - anopilla kun on rakkautta antaa vain tyttären lapsille, viis pojan lapsista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi