Mieheni puhuu usein ex vaimon vanhemmista, sukulaisista, tapahtumista.. ov
Mieltäni painaa välillä kun mieheni puhuu usein ex vaimonsa sukulaisista, vanhemmista, tapahtumista ym.. Mitä ajattelette, onko se ok? Siis sinun mielestäsi? Mua se harmittaa välillä. Meillä on uusperhe jossa on molempien lapset ja myös yksi yhteinen lapsukainen. Kaikki on hyvin, ei siis mitään sellaista mutta joskus tuo kummastuttaa. He toki olivat naimisissa pitkään, joten on paljon yhteistä historiaa. Olenko turhaan harmissani? Olen ehkä vähän mustasukkainenkin..
Kommentit (10)
Jos hän kertoilee jotain yksityisempiä asioita, voit aivan hyvin sanoa, ettet välitä kuulla kaikkia heidän asioitaan. Sen sijaan muistoja et voi mieheltä kieltää. Uskoisin, että mustasukkaisuutesi hellittää, kun olette olleet kauemmin yhdessä.
Sävy on kyllä neutraali..ehkä ne on enemmän niitä muistoja.. Jotenkin se tuntuu silti oudolta, en minäkään välitä vastaavia asioita jutella jatkuvasti miehelleni..
kuin lapsuudenystävät tai nuoruuden hölmöilyt. Turhaa olla mustis menneisyydelle.
Sävy on kyllä neutraali..ehkä ne on enemmän niitä muistoja.. Jotenkin se tuntuu silti oudolta, en minäkään välitä vastaavia asioita jutella jatkuvasti miehelleni..
eksästä, sen perheestä tms.
on kietoutunut ex vaimon ja tämän suvun historiaan. Tapahtumat ovat miehen omaa elämäntarinaa, joita hän kertoilee sinulle.
Ymmärrän, että harmittaa varmaan. Mutta toisaalta: ole iloinen, että mies puhuu ajatuksiaan ylipäätään ääneen.
Mun mielestä asiasta kannattaa puhua sen oman puolison kanssa. Kerrot ihan vaan miltä puheet sinusta tuntuvat. Mies ei ole ehkä älynnyt, että sinusta voisi tuntua tuolta. Hän voi sitten kertoa sinulle miksi noita juttuja puhelee ja sitä kautta ymmärrät, että et ole mitenkään vaarassa ja toisaalta mies voi myös vähentää noita juttujaan, jos niiden puhuminen ei ole erityisen tärkeää hänelle.
jo sanomaan, että ei sitä menneisyyttä kannata sulkea pois! Se on osa sitä miestä ja miehen mielestä varmaan ihan tärkeäkin osa.
Miksei niistä ihmisistä voi puhua ihan tavallisina ihmisinä, tapahtumista tavallisina tapahtumina? Onko sull huono itsetunto, kun tulet mustasukkaiseksi?
mut ajattelisin et jos mies puhuu exästään ihan neutraaliin sävyyn hän on sujut asian kanssa eikä hänen muistonsa ole keneltäkään pois.
Kolikon toinen puoli on se että mies ei puhuisi menneisyydestään yhtään. Tai puhuis pahaa ja kaunaisesti, sellainen ois huolestuttavaa.
Jos noita tapahtumia kertailee ja pohtii edellisen liiton lapsen kanssa ei hommassa ole mitään kummallista ja ap:n on se vaan nieltävä. Paitsi että kyseessä on ex:n suku, on kyseessä lapsen suku.
mulla samanlainen tilanne, oletan että hän vaan haluaa kertoa elämästään, olemme olleet yhdessä 4kk. välillä sanon voisiko edes yhden illan olla kertomatta eksästään. on hämillään, ei kai tajua loukkaavansa puheillaan kun ne kuulostaa niin normaalilta ja puhuu jopa mammasta. ex. en tiedä aina miten suhtautua.