Kulutuskäyttäytymisellään syrjäytynyt?
Mulla ollut ihmeellinen olo jo pitempään. Mua ei kiinnosta kuluttaminen ja ostaminen kovinkaan paljoa, ostan kyllä kun tarvitsen. Olen jotenkin täysin syrjäytynyt merkeistä, brändeistä ja kaikesta kuluttamiseen liittyvästä oman elämän "näyttämisestä". En oikeasti havittele mitään uusinta uutta elektroniikkaa enkä muutakaan, pikemminkin nautin kun käytän kaiken loppuun. Tiedän, olen vähän kummajainen, mutta jotenkin tunnen olevani vapaa ja onnellinen, enkä kärsi edes kateudesta. Multa ei puutu mitään todella tärkeää. Tähän "tilaan" olen päässyt nyt muutaman rahallisesti niukemman ja henkisesti raskaan vuoden seurauksena, jostakin "puhdistautumisesta" tässä kaiketi on kyse, vaikea selittää, mutta onko kellekään muulle käynyt näin?
Kommentit (3)
täällä toinen samanlainen :)
Nautin älyttömästi, kun keksin keinoja välttyä ostamasta jotain, mitä olen tähän saakka ostanut (ja sekin on vähän)! Teen itse paljon, ruoan lisäksi kulutustavaroita kuten vanulaput, muistikirjat jne. Aina mitä mieleen juolahtaa. Elämä on paljon hauskempaa, eikä tarvitse niin juosta rahan perässä vaan voin toteuttaa rennosti kutsumusammattiani pienellä palkalla.
Hauskaa, että en ole yksin :)
Shoppailen jatkuvasti kaikkea ihanaa itselleni, miehelleni, pikku prinsessalle ja tulevalle pikkukakkoselle.? ? ? Nyt kun odottaa toista on taas hyvä syy shoppailla lisää ja lisää pikkuriikkisiä ja iiiiiihania vauvanvaatteita!? ? ?
P.S. Aivojen käyttö on kivaa, niillä voi ajatella ihan itsekin ja tehdä omalla tavallaan mm. kuluttamisen suhteen!