Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheaa, opiskelen ihan väärälle alalle, en taitojeni vaan luonteeni puolesta

Vierailija
16.07.2012 |

Tää on varmaan hyvin tyypillistä... Opiskelen luovalle alalle ja taitojen puolesta olen kai ihan hyvä siinä, ainakin arvosanat kertovat niin. Mutta luonteeni on ihan väärä tälle alalle.

Epäilen koko ajan, että työni onkin ihan paskaa. Tuntuu etten osaa yhtään katsoa omia töitäni objektiivisesti. Olen hirvittävän epävarma ja ylikompensoin sitä panostamalla 150% joka ikiseen tehtävään. Ehkä saan ne hyvät numerot panostamisen enkä taitojen takia? Olen ihan skitso, osaan kääntää kaiken niin, ettei se tarkoita ainakaan sitä, että työni olisivat hyviä.

Ja minun on ihan hirveän vaikeaa kestää kritiikkiä tai edes kritiikin uhkaa...

Huhhuh, onneksi opinnoissa on vasta eka vuosi takana, ehkä minulla on aikaa kovettua ja kehittyä, mutta ei tästä helppoa tule! Ehkä olen kypsempi ihmisenä taas tämän jälkeen. Jännä, kun luulin pääseväni näissä opinnoissa omalle alueelleni, niin käytännössä joudunkin hyvin syvälle epämukavuusalueelle!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani luovan alan ihmiset tekevät niitä luovia asioita koska niillä on taustalla epävarmuutta ja itsekorostuksen tarvetta johtuen aiemmista kokemuksista. Psykologisesti terve ja tasapainoinen ihminen harvemmin ede harkitsee huomion vetämistä itseensä ehdoin tahdoin.

On tosi hyvä että osaat panostaa töiden tekemiseen. Mietipä mitä tulee lopputulokseksi jos olet lahjakas mutta et tee mitään? No ei mitään tietty.

Lahjakas ihminen joka harjoittelee tekemistään ja tekee paljon saa aikaan parempia tuloksia kuin lahjaton. Mutta lahjatonkin tekijä saa niitä tuloksia aikaan kunhan tekee.

Itse olen lahjakas mutta laiska, ja voin kertoa että ei ketään enää kiinnosta aikuisen ihmisen lahjakkuus: on kova paikka nyt vasta opetella tekemään oikeasti töitä.

Palatakseni otsikkoon olet urpo koska luulet että hyvät duunit tehdään sillä taidolla. No ei muuten tehdä, vaan ihan tekemällä tehdään mitä tulee, ja taitoa jos on niin voi tulla taidokastakin jälkeä (mutta ei välttämättä sitäkään).

Vierailija
2/2 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani luovan alan ihmiset tekevät niitä luovia asioita koska niillä on taustalla epävarmuutta ja itsekorostuksen tarvetta johtuen aiemmista kokemuksista. Psykologisesti terve ja tasapainoinen ihminen harvemmin ede harkitsee huomion vetämistä itseensä ehdoin tahdoin.

--- ei ketään enää kiinnosta aikuisen ihmisen lahjakkuus: on kova paikka nyt vasta opetella tekemään oikeasti töitä.--

Hyvä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme