Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintsikoiden ympärysmitta ja oikea ympärysmitta ei stemmaa

Vierailija
16.07.2012 |

Ovatko muut huomanneet että nykyään rintaliivien koossa ilmoitettu ympärysmitta ei todellakaan ole se mitä mittanauha kertoo?

Käytän rintaliivejä kokoa 70C ja rinnanympärykseni (rintojen alta) ei todellakaan ole noin pieni. Oikeastaan haluaisin rintsikat kokoa 65, mutta niitä harvemmin kaupoista löytyy (paitsi kalliista erikoisliikkeistä). Tuo 70 cm pitää laittaa heti tiukimpaan hakaseen ja löystyttyään ovat sitten liian lörpöt.

Olen keskimittainen ja normaalipainoinen, joten ihmetyttää kun rintaliivien ympärys on muka yhtä pieni kuin vyötäröni (olen kuitenkin kapeavyötäröinen). Ennen (15 v sitten) käytin kokoa 75, mutta se pyörii nykyään päällä vaikka en ole laihtunut.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim. changen liiveissä mitta on 75 cm ja ihan myyjän kanssa valittu oikea koko (mulla on kymmeniä changen liivejä)

olet siis oikeassa.

Mulla myös DD kuppi vaikka mittojen mukaan A- B maksimissaan.

Naiset tykkää ostaa isolla kupilla ja pienellä ympärysmitalla, todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Ne vain mitoitetaan sen mukaan että naiset tyytyväisiä.

Vierailija
2/12 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on ihan päinvastaisia kokemuksia! Rinnanympärysmittani on noin 70cm, mutta välillä jopa 75senttiset puristaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim Englannissa puhutaan rintaliivien takamitasta.

Se on mun mielestä kuvaavampi. Mulla esim ympärysmitta on 70cm, mutta rinnat on suht isot, joten kuppikoko on E ja näin ollen takamitta pienenee ja se on 65.

Vierailija
4/12 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän 70A tai 70B ja rinnan alta mitaten senttejä tosiaan löytyy se 70 eli rintaliivien mitat pitävät kutakuinkin mun kohdalla paikkansa.

Olen kuullut noista Changen liiveistä, että niissä on TODELLA poikkeava mitoitus kuin muutoin liiveissä. Itse en ole niitä ollenkaan käyttänyt, käytän lähinnä Chantellea ja Marie Jo:ta.

Vierailija
5/12 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan rinnan alta mitattavasta mitasta. Normiliiveissä 70 on yleensä pienin mitä kaupasta saa.

Vierailija
6/12 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään otin itsestäni mitat juhlapuvun ompelijaa varten. Rinnan alta mitattu lukema 95cm mutta rintsikkani ovat 80cm. Joskus erehdyin ostamaan 85cm rintsikat ja jäivät käyttämättä, koska olivat aivan liian väljät.

Vierailija
7/12 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuppimitoitus pienempi eli, jos sinne menee, niin varmasti kuppu koko suurenee, mutta ympärysmitassa ei kai ole heittoa. Itse käytin ennen 75, nyt 65 (changen mitta). Mulla ennen rintsikat hankasi ja kyljissä kainaloiden alla oli mustelmia, kun rintsikat hankas. Nyt on rintsikoiden ympärysmitta oikea ja mustelmat kadoonneet!

Vierailija
8/12 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitätkö sää että 70 cm vyötärönympärys on kapea/pieni? No ei ole!

Väitän että vyötäröni ympärys 65 cm (joka olisi siis se sopiva koko rintaliiveissä) on kapea vyötärö. Jos ei ole, niin sitten monilla misseilläkin on paksu vyötärö.

ap

Vierailija
9/12 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan rinnan alta mitattavasta mitasta. Normiliiveissä 70 on yleensä pienin mitä kaupasta saa.

Olen keskimittainen ja normaalipainoinen, joten ihmetyttää kun rintaliivien ympärys on muka yhtä pieni kuin vyötäröni (olen kuitenkin kapeavyötäröinen).i]

Vierailija
10/12 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuppimitoitus pienempi eli, jos sinne menee, niin varmasti kuppu koko suurenee, mutta ympärysmitassa ei kai ole heittoa. Itse käytin ennen 75, nyt 65 (changen mitta). Mulla ennen rintsikat hankasi ja kyljissä kainaloiden alla oli mustelmia, kun rintsikat hankas. Nyt on rintsikoiden ympärysmitta oikea ja mustelmat kadoonneet!

ympärysmitassa, n. 15 cm pienempi ympärys changen liiveissä kuin todellisuus.

Vierailija
11/12 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän 70A tai 70B ja rinnan alta mitaten senttejä tosiaan löytyy se 70 eli rintaliivien mitat pitävät kutakuinkin mun kohdalla paikkansa.

Olen kuullut noista Changen liiveistä, että niissä on TODELLA poikkeava mitoitus kuin muutoin liiveissä. Itse en ole niitä ollenkaan käyttänyt, käytän lähinnä Chantellea ja Marie Jo:ta.

Sekä Changen että muiden liikkeiden liiveissä, eli 65-70D. Joissakin malleissa 70 on sopiva, joissakin liian iso. Joissakin taas 65 sopiva. Changesta siis tuota 65D/DD:tä ja muualta 70D:tä.

Vierailija
12/12 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän 65 cm rintaliivejä on niin vähän tarjolla tavallisissa kaupoissa? Olen mielestäni ihan normaalin kokoinen aikuinen nainen ja koko on juuri tuo 65 tai 70. Luulisi että kysyntää olisi aikuisten hoikkien naisten lisäksi myös nuorissa naisissa/tytöissä.