Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suhdekriisi ja ero edessä! Mitä tekisitte ?

Vierailija
16.07.2012 |

Päätimme muuttaa miehen kanssa erilleen lukuisten ongelmien takia. Miehelle työ on aina ollut ykkönen - on matkoja, retkiä, kokouksia. Lisäksi miehellä on työreissuilla ollut jotain naisjuttujakin.

Päätimme asua erillään ja "selvittää asioita" eli tarkoitus oli, että molemmat miettisivät tahoillaan, mitä oikeasti haluavat ja miten edetään tästä eteenpäin. Emme olleet hakeneet virallista eroa. Sain tietää, että mies oli samantien aloittanut suhteen uuden naisen kanssa kertomatta minulle mitään. Suhde on kestänyt lähes koko sen ajan, jonka olemme asuneet erillään. Mies on suunnitellut yhteistä tulevaisuutta naisen kanssa ja samalla ilmaissut minulle haluaan palata perheen luo.

Nyt kun sain tietää suhteesta, mies sanoo haluavansa palata takaisin ja muuttua. Jos jätän hänet, olen varma, että hän jatkaa suhdettaan tuohon naiseen. Sitäkään en haluaisi ollenkaan, tuntuu pahalta että mies tuosta vaan vaihtaa toiseen ja pääsee "helpolla". Mutta en usko että enää pystyisin luottamaan ja jatkamaan tällaisen jälkeen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ette etsi ammattillista apua ?

Vierailija
2/18 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran hän haluaa ja itselläsikin on tunteita häntä kohtaan. Yritätte parantaa liiton, ja jos ei onnistu erot sitten. Ei ole helppo uuttakaan miestä löytää, joten miksi luopua vanhasta.. Yksin olo se vasta tylsää on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopettaisin "asioiden selvittelyajan" tuohon paikkaan ja jättäisin miehen. Varsinkin jos kerran on melko varmaa että suhde siihen toiseen naiseen jatkuu jos palaatte yhteen.

Vierailija
4/18 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluatko oikeasti tuollaisen miehen takaisin, vai haluatko hänet takaisin siksi, ettei se toinen nainen saisi häntä?

Jos ollaan miettimistauolla, niin silloin jos on toisen kanssa tosissaan, haluaa myös miettiä eikä heti mene uuteen suhteeseen. Mitä miettimistä se muka on?

Vierailija
5/18 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän lie miehesi "miettimistauolla" miettinyt ja mihin tulokseen tullut, kun uusi rouva jo plakkarissa... Miksi hän haluaa takaisin perheensä luo, onko perustellut? Onko kertonut, että miksi samantien hankki uuden suhteen? Sanoisin, että jos päätätte jatkaa, on teillä pitkä tie korjata suhteenne ja saavuttaa luottamus. Sinulle tulee olemaan iso asia päästä tuosta toisesta naisesta yli.

Mitkä asiat aiheuttivat miettimistauon, ovatko ne asiat muuttuneet, jos eivät, niin kierrehän jatkuu yhteenpalaamisen jälkeenkin. Eli kaikki pitäisi nyt aloittaa puhtaalta pöydältä ja kaiken pitäisi muuttua, oikeasti.

Jos päädytte oikeaan eroon, niin olette jo päässeet aika isonkin asian yli eli muuttaneet jo erilleen. Sehän on monelle eroa miettiville suurin ja raskain askel ihan konkreettisessakin mielessä, pistää elämät eri osoitteeseen. Eli jos sinusta tuntuu, että yhteenpaluu ei ole hyvä asia, niin jatka eroprosessia kun se on jo muutenkin näin pitkällä.

Vierailija
6/18 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaikka näön vuoksi. Kun voit olla varma, että suhde on loppu, otat hatkat. Mies jää nuolemaan näppejään.

Vierailija
7/18 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne pelkäävät tyhjää kotia ilman naista. Tiedän niin monia miehiä, jotka ovat vaihtaneet naista suoraan ja jopa muuttaneet entisestä kodista uuden naisen kotiin heti kun ovat eroa miettineet. Siinä voi sitten kivasti jättää käsittelemättä ne omat erheet ja ongelmat ja kantaa ne uuteen suhteeseen.

Ap, eroa. Tuo mies on säälittävä.

Vierailija
8/18 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen siis toteuttaisin. En tosiaan huolisi tuollaista miestä itselleni.

Vierailija
9/18 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin suosiolla jäädä toisen naisen luo, takaisin en moista miehenkuvotusta enää todellakaan huolisi, sen verran minulla on itsekunnioitusta jäljellä!

Vierailija
10/18 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee tämän uuden naisensa kanssa jotenkin paljon onnellisemmaksi kuin minun kanssani. Inhottaa, että toinen pääsee niin helposti vain uuteen elämään, hänelle kaikki asiat ovat helpompia kun on rakastunut. Hän haluaa takaisin koska "ei tahdo menettää perhettään", mutta minusta hänen olisi pitänyt avata silmänsä jo aiemmin ja tehdä niitä muutoksia.

Minulla on ihan petetty olo, tuntuu että mies on ottanut toisen "varalle" ja ajatellut, että jos pääsyn hakemaan avioeroa, niin hänellä on sitten jo uusi katsottuna valmiiksi. En halua menettää miestä kenellekään toiselle naiselle, mutta kai se asia on vain pakko hyväksyä

AP

Vierailija
11/18 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos millään näet tätä uutta naikkosta, niin kerro hänelle millainen miehesi oikeasti on. Ehkä hän lemppaa miehen myös, ja ehkä oppii jotain..

Vierailija
12/18 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli anna hänen mennä toisen kanssa, sulle on odotettavissa joku parempi jossain vaiheessa. Hän ei ole käsitellyt eroanne vieläkään koska koko ajan ollut uusi kuviossa. Tämä tarkoittaa ettei ole sinut vielä itsensä kanssa = ei voi muuttua vielä jos jatkatte yhdessä. Nimim kokemusta on (14v sitten erosin ja miehellä heti uusi suhde joka ei sekään kestänyt)

Vierailija
13/18 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee tämän uuden naisensa kanssa jotenkin paljon onnellisemmaksi kuin minun kanssani. Inhottaa, että toinen pääsee niin helposti vain uuteen elämään, hänelle kaikki asiat ovat helpompia kun on rakastunut. Hän haluaa takaisin koska "ei tahdo menettää perhettään", mutta minusta hänen olisi pitänyt avata silmänsä jo aiemmin ja tehdä niitä muutoksia.

Minulla on ihan petetty olo, tuntuu että mies on ottanut toisen "varalle" ja ajatellut, että jos pääsyn hakemaan avioeroa, niin hänellä on sitten jo uusi katsottuna valmiiksi. En halua menettää miestä kenellekään toiselle naiselle, mutta kai se asia on vain pakko hyväksyä

AP

Ja antaisin suosiolla jäädä sen toisen luokse, siinähän näkisi ennen pitkää mikä mies on. Miksi ihmeessä sä haluaisit pitää tollasen paskamiehen?

Vierailija
14/18 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan, koska kyseessä on ensimmäinen pitkä suhteeni ja olen vielä aika nuori. Ei ole kokemusta muunlaisista miehistä kun on tottunut tuohon yhteen. Vaikea edes kuvitella, että voisi rakastaa ketään muuta. Mutta järjen ääntä on kuunneltava kyllä ja näköjään vastausten perusteella en ole väärässä, kun ajattelen mieheni toimineen todella väärin.

ap

Vierailija
15/18 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän miehesi (eli ei lainkaan) sinua on rakastanut...

Vierailija
16/18 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ne itse läpikäynyt.

Aika kauan meni, että tajusin asioitten oikean kannan. Että minussa ei ole vikaa, vaan mies on selkärangaton.

Nyt ollaan tilanteessa, että minä olen ollut vuosia sinkku ja olen yhä ja mies on edelleen sen kanssa, jonka vuoksi jätti minut. Arvaa kumpi meistä on aidosti onnellisempi? :)

Vierailija
17/18 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tunne surua, kun miehellä on perhe/parisuhde toisen kanssa ja vielä sen saman, jonka vuoksi jätti sinut...

ap

Vierailija
18/18 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko sellainen ihminen mielestäsi olla aidosti onnellinen, joka ei kykene olemaan yksin. Tarkoitan miestäsi.

Ja varmasti mies kantaa tuohon suhteeseensa ne samat ongelmat, jotka teillä oli suhteessanne.