Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 annosta alkoholia kerrallla saa juoda myös raskaanaoleva

Vierailija
15.07.2012 |

ilman haittavaikutuksia, vihdoin asiaa on tutkittu

http://www.iltalehti.fi/nainen/2012062015739561_na.shtml

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljoa vaikuta, itse en kyllä ole raskaana juonut mutta ehkä lasin viiniä otan jos hyvää pihviä tarjotaan koska kerran on todettu ettei sikiötä haittaa. Löysin monia muitakin tutkimuksia joissa todettu että silloin tällöin ryyppäys ei haittaa eikä varsinkaan jos vaan joitain annoksia juo kerralla. Kun googlettaa alkoholi raskaus tutkimus niin löytyy moni alkoholin sallimia tutkimksia. En kuitenkaan itse aio juoda enempiä raskaana.

Vierailija
22/31 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä porukkaa täällä on tulkitsemassa tuota tutkimusta! Satoa korjataan varmaankin sitten vuosien päästä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on olemassa MONTA lääketieteen tutkimusta jossa todetaan juuri päinvastoin. Alkoholi aiheuttaa mm. herkemmin sikiövaurioita kuin huumeet.

vastaus, googlettamalla löytyy monia tutkimuksia joiden mukaan saa juoda. nuo yllämainitut van esimerkkejä.

Vierailija
24/31 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veressä on alkoholia?

Vierailija
25/31 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"raskaana olevien naisien ei edelleenkään kannata juoda raskauden aikana humalahakuisesti, eli viisi annosta tai enemmän kerralla."

Eli EI saa juoda sitä viittä kerrallakaan. Jokainen kokeilkoon itse, miten mahdollinen alkoholinkäyttö vaikuttaa oman lapsen kehitykseen. Tuskin se yks sidukka kerrabn viikossa vielä kehitystä haittaa, mutta miksi olisi pakko edes se ottaa?

Vierailija
26/31 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"raskaana olevien naisien ei edelleenkään kannata juoda raskauden aikana humalahakuisesti, eli viisi annosta tai enemmän kerralla."

Eli EI saa juoda sitä viittä kerrallakaan. Jokainen kokeilkoon itse, miten mahdollinen alkoholinkäyttö vaikuttaa oman lapsen kehitykseen. Tuskin se yks sidukka kerrabn viikossa vielä kehitystä haittaa, mutta miksi olisi pakko edes se ottaa?

tuo toinenkin tutkimus eli jopa juopotella saa eli jopa yli viisi annosta kerralla.

Vierailija
27/31 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lääkärin käsikirjassa sanotaan ihan selkeästi, että raskaana oleva voi juoda kaksi alkoholiannosta viikossa. On siis myös täyttä hurskastelua tuomita ne, jotka JOSKUS, MUUTAMIA KERTOJA raskauden aikana juo esim. annoksen viiniä ruoan kanssa tai oluen saunan jälkeen kesäjuhlissa tai siiderin mukavassa seurassa. Humalahakuinen juominen on ihan oma lukunsa, mutta minua huolestuttaa myös ihmiset, joiden mielestä kohtuutta ja pientä määrää ei ole olemassakaan. Jotain kertonee sekin, että alkoholin kanssa täytyy olla niin älyttömän tiukka absolutisti.

Vierailija
28/31 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lääkärin käsikirjassa sanotaan ihan selkeästi, että raskaana oleva voi juoda kaksi alkoholiannosta viikossa. On siis myös täyttä hurskastelua tuomita ne, jotka JOSKUS, MUUTAMIA KERTOJA raskauden aikana juo esim. annoksen viiniä ruoan kanssa tai oluen saunan jälkeen kesäjuhlissa tai siiderin mukavassa seurassa. Humalahakuinen juominen on ihan oma lukunsa, mutta minua huolestuttaa myös ihmiset, joiden mielestä kohtuutta ja pientä määrää ei ole olemassakaan. Jotain kertonee sekin, että alkoholin kanssa täytyy olla niin älyttömän tiukka absolutisti.

näillä tiukkiksilla ilmeisesti pahemman luokan ongelmia alkoholin kanssa.

Vierailija
29/31 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elimistössään alkoholia,vaikkapa kohtuullisestikin?

Vierailija
30/31 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elimistössään alkoholia,vaikkapa kohtuullisestikin?

haittaakaan ole

Vierailija
31/31 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siitä sikiölle on haittaa. Alkoholi on suurin yksittäinen kehitysvammaisuutta aiheutta syy. Ei ole mikään leikin asia.