nyt ottaa päähän: kaikkien näiden vuosien jälkeen toean, että mieheni on LUUSERI!
muuttaminen on tosi stressaavaa ja näyttää siltä että ihmisen todellinen luonne paljastuu äärimmäisessä stressitilanteessa.
mieheni ei pidä lupaksiaan, muuttaa mieltään harva se minuutti ja, pahimpana kaikesta, ei osaa stressaantuneena toimia ollenkaan! lopputulemana on se, että muuttaminen ja remontointi SEKÄ lastenhoito jää minulle. ai juman****a että ottaa päähän niin että järki lähtee!
yritän tässä purkaa pahan mielen jotta voin jatkaa uurastusta uuden kodin eteen. kiitos jos joku jaksaa olla tukena!
Kommentit (14)
ei onneksi mitään kovin isoa, mutta näen jo että mieheni ei saa maalattua ja minä sitten teen senkin. rakastan maalaamista, mutta lapsien hoitaminen samanaikaisesti on aika haastavaa.. miehestä kun ei ole lapsiakaan hoitamaan tiukassa paikassa.
nyt mies meni siivoamaan varastoa. siis VARASTOA, vaikka käytti sen 3 neliön TYHJÄN kopin hinkkaamiseen eilen koko päivän. ai niin, hakihan hän myös vessapaperia kaupasta. ihme, että hän jaksaa *huoh*
sen jälkeen lähdemme lasten kanssa rautakauppaan ja valitsemaan keittiön kodinkoneet. lapset tulevat tietenkin mukana. kuljemme luonnollisesti bussilla, sillä mies tarvitsee autoa ja haluaa, että klo 14 maalit, maalaustarvikkeet ja kodinkoneet on valittu.
että heippa vaan, nyt on vähän kiire..
Päätettiin mennä naimisiin, alettiin odottamaan uutta lasta ja tehtiin keittiöremontti.
olittehan kuitenkin toinen toisenne tukena? pystyitkö luottamaan mieheesi, tekikö hän remontissa sen minkä sovitte?
tosiaan paljastuu ihmisen heikkoudet. Niin miehelläsi kuin sinullakin. Kysymys kuuluukin, että jos tunnistat omat heikkoutesi, pystyt hyväksymään ne ja vielä tämän jälkeen rakastamaankin itseäsi - sitten pystyt siihen miehesikin kohdalla.
tosiaan paljastuu ihmisen heikkoudet. Niin miehelläsi kuin sinullakin. Kysymys kuuluukin, että jos tunnistat omat heikkoutesi, pystyt hyväksymään ne ja vielä tämän jälkeen rakastamaankin itseäsi - sitten pystyt siihen miehesikin kohdalla.
niin voisin ehkä löytää energiaa miettiä mikä on minun heikkouteni?!
ei onneksi mitään kovin isoa, mutta näen jo että mieheni ei saa maalattua ja minä sitten teen senkin. rakastan maalaamista, mutta lapsien hoitaminen samanaikaisesti on aika haastavaa.. miehestä kun ei ole lapsiakaan hoitamaan tiukassa paikassa.
nyt mies meni siivoamaan varastoa. siis VARASTOA, vaikka käytti sen 3 neliön TYHJÄN kopin hinkkaamiseen eilen koko päivän. ai niin, hakihan hän myös vessapaperia kaupasta. ihme, että hän jaksaa *huoh*
Myös hän jaksaa siivota varastoa loputtomasti, mutta siellä on aina hirveä kaaos. Sitten kun mies menee pidemmälle työmatkalle, minä käyn siivoamassa ne kolme neliötä oikeasti siistiksi ja hyvään järjestykseen, mikä kestää noin tunnin jos kaaos on tosi paha. Kuitenkin mies onnistuu sotkemaan varaston sellaiseen tilaan, ettei lattiaa näy ollenkaan yleensä noin kuukaudessa. En ole hennonut kieltää mieheltä varaston herruutta, koska se on ainoa paikka meidän huushollissa, jossa hänen sisäinen epäjärjestyksensä saa kukkia ilman suurempaa haittaa muille.
Eihän toki muutaman vuoden aikana näe, onko mies luuseri, asperger tai muuten häiriintynyt.
MISTÄ TE LÖYDÄTTE NÄITÄ ÄÄLIÖITÄ???
Eihän toki muutaman vuoden aikana näe, onko mies luuseri, asperger tai muuten häiriintynyt.
Minun vajakkini esittää ihan täyspäistä kodin ulkopuolella! Veikkaan ettet sinäkään huomaisi hänen todellista luontoaan vaikka tuntisit paremminkin. Minullekin selvisi oikeastaan vasta lasten myötä miten kädetön ja organisointitaidoton tuo ihminen on. Tilastotieteessä on kyllä ihan mahdottoman etevä.
Minun mieheni tuppaa haaskaamaan aikansa käärimällä kaikki tavarat viiteen paperiin ja pussiin muka varmistaakseen että kamat kulkeutuvat ehjänä perille. Todellisuudessa minä sitten roudaan 98% tavaroista ilman mitään kääreitä paikasta a paikkkaan b eikä ikinä ole mitään särkynyt.
Mieheni on lievästi asperger tai muuten vähän vajaa, joten olen tottunut hänen fiksoitumiseensa eri epäolennaisuuksiin. Arjessa se näkyy mm. niin, että jos häntä pyytää siivoamaan tiskikasoja tursuvan keittiön, hän käyttää ensin vähintään tunnin hellan taustan hinkkaamiseen...
Eli ymmärrän oikein hyvin jos sinua ärsyttää. Tsemppiä vaan, muutto ei kestä loppujen lopuksi kovin pitkään.
Näin lomalla se vielä korostuu, kun toinen keskittyy aivan epäolennaisiin juttuihin. Jos on koti kaaoksessa ja sovitaan, että toinen jää siivoamaan kun toinen on lasten kanssa ulkona, niin ihan varmasti saan tunnin päästä ulkoiltuani lasten kanssa, siivota myös sen kodin2.
Mä hoidin viimeksi meidän muuton lähestulkoon yksin, koska miehen käsitys tavaroiden pakkaamisesta oli se, että kävi läpi tuntikausia paria pinoa vanhoja kauppakuitteja. Siellä vois kato olla jotain tärkeää. 5 vuotta myöhemmin mies ei ole vieläkään purkanut kaikkia laatikoitaan. Olen monta kertaa uhannut kiikuttaa laatikot roskiin, kun mies ei ole tarvinnut niistä mitään 5 vuoteen eikä itsekään tiedä mitä niissä on.
Lisäksi miehen panostus loppusiivouksessa: siivosi uudestaan niitä paikkoja jotka olin jo siivonnut, kun hänen mielestään ne oli väärällä tavalla siivottu. Meillä oli muuten päivä aikaa tehdä loppusiivous ja mä tein sen täysin yksin, kun herra siivousnatsi vaan kulki perässä arvostelemassa.
Miehen loistoidea uudessa kämpässä: ei pureta tavaroita sinne minne ne kuuluu, vaan jonnekin välaikaiseen paikkaan. Tuloksena se että mä purin melkein kaikki laatikot ja vielä siirsin miehen purkamien laatikkojen sisällöt omille paikoilleen.
Kyllä mä silti mun miestä rakastan ja tasan tiesin mitä sain kun sen nain. ;)
ja minä kävin tosiaan lasten kanssa ostamassa remonttivälineet ja katsomassa miehelle valmiiksi kodinkoneita uuteen keittiöömme (lasten kanssa tietenkin). sitten pyyhälsimme uuteen kotiimme ja siivosimme kunnes juuri tulimme kotiin.
ja tosiaan miehen päivän saldo: kaupassa käynti! huhhuh!!
Minun mieheni tuppaa haaskaamaan aikansa käärimällä kaikki tavarat viiteen paperiin ja pussiin muka varmistaakseen että kamat kulkeutuvat ehjänä perille. Todellisuudessa minä sitten roudaan 98% tavaroista ilman mitään kääreitä paikasta a paikkkaan b eikä ikinä ole mitään särkynyt.
Mieheni on lievästi asperger tai muuten vähän vajaa, joten olen tottunut hänen fiksoitumiseensa eri epäolennaisuuksiin. Arjessa se näkyy mm. niin, että jos häntä pyytää siivoamaan tiskikasoja tursuvan keittiön, hän käyttää ensin vähintään tunnin hellan taustan hinkkaamiseen...
Eli ymmärrän oikein hyvin jos sinua ärsyttää. Tsemppiä vaan, muutto ei kestä loppujen lopuksi kovin pitkään.