Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Ihoni on "tulessa"

Vierailija
15.07.2012 |

. atopian takia. Miten muut atoopikot selviää tästä? Talvi on kurjaa aikaa, kun lämmityksen takia iho kuivuu ja hilseilee. Kesällä taasen oma hiki aiheuttaa sen, että olen täynnä punaista ihottumaa, rintsikoiden kumi tekee rintsikoiden kuvan kehooni. Käsivarret on karmeassa kunnossa, ja kaula oikein kukkii kun pelkkä hiusten hipaisu aiheuttaa kutinan ja punoituksen. Syksyllä ja keväällä pärjään parhaiten.

Jalat on aivan kamalat, ei voi käyttää vajaamittaisia housuja. Ja en ole käyttänyt sukkia, niin nyt mulla on niiden ns. "orjasandaalien" kuvat jaloissa, tulipunaisina. Mutta entäs se HIKI! se kirvelee, ärsyttää ja kutittaa. Olen allerginen omalle hielleni, ja en todellakaan toivo kuumaa kesää ;) Tässä linkki asiasta:

http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_ar…

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aurinkoa kesällä mahdollisimman paljon ja saatan käydä pikasuihkussa kolmekin kertaa päivässä jos on oikein kuuma ja hikoiluttaa.

Aloitan syksystä riippuen valohoidot loka-marraskuussa ja käyn 2 sarjaa niin pysyy iho paremmassa kunnossa talven.

Vierailija
2/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko olemassa jotain tuotteita, joilla tämän sais edes lievenemään? Kortisonivoiteita mulla on, mutta ei niitä voi jatkuvasti levittää koko keholle. Ja vieläpä sekin, että olen toimistotyössä, otan asiakkaita vastaan. En ala jotain bleisereitä käyttämään kesäkuumalla, ja kamalat verenpunaiset käsivarteni nolottavat. Tarttuvaa tää ei ole, mutta noloa. Siis apua, kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy ihotautilääkärillä jos tilanne noin paha. Mulla on joskus pahimpina aikoina määrätty antibioottikuuri ihon vuoksi.

Vierailija
4/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuorinta ja voiteet on auttaneet mua mutta mulla ei ole noin pahana kun sulla...

Vierailija
5/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaan tarvita ja pahimmissa tapauksissa on annettu sairaslomaa (kuumetta noussut). Ihotautilääkäri voisi määrätä sinulle vaikka tarkrolimusiinia.

Vosit liittyä Iholiittoon, et olisi yksin asian kanssa.

http://www.iholiitto.fi/

Vierailija
6/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin, kirjoitin ensin viestini ja vasta sitten aloin googlettamaan että löytyykö tietoa. Ja Duodecim on mielestäni aika luotettava lähde, ja sieltä löytyi. En ole itsekeskeinen ihminen, en hae huomiota tms eikä mulla ole Munchausenin syndroomaa. Olen ihan tavisnainen, yli 50-v, toimistossa, ja atopia ei katoa kuten joissain tiedoissa on kerrottu sen menevän iän myötä pois. Kuumuus ja hiki on kamalaa!

Vierailija
7/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

atooppista ihoa. Ennen atooppikkojen ei suositeltu käydän usien suihkussa, mutta myöhemmin on todettu, että hiki pitää kyllä pestä pois, se pahentaa tilannetta. Atopiahan ei kuitenkaan hikiallergiasta johdu, mutta hiki pahentaa tilannetta.Pikkulapsillakin on atopiaa eivätkä he kunnolla edes hikoile.

Vierailija
8/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää ilman allergiaakin, kun on suolaista niin selvähän se, että se kirveltää rikkinäistä ihoa. Vähän niinkuin "suolaa haavoille"

Vierailija
9/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliotestit? Oletko kokeillut jättää pois viljojen, sokeria tai maitotuotteit? Tai muita allergeenejä?

Kookosrasva suoraan iholle. Rasvoissa on säilöntäaineita - oletko allerginen niille?

Vierailija
10/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-v. Poikani sanoo aina saunassa, että ei voi olla, koska kutittaa. Parasta hoitoa atooppiselle iholle on perusrasvaus, vaikka sitä ei aikaa jaksaisikaan, kun iho on "hyvässä kunnossa". Jos iho on mennyt jo huonoon kuntoon, viikon kortisonikuureja ja jos jo tulehtunut, tarvitaan antibioottikuuri

Vierailija
11/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka niissä ei ole hajuisteita, säilöntäaineita on.

Oliiviöljyä, sukat jalkaan tai hanskat tai t-paita. Ei julkisesti kaupungille kuitenkaan.

Vierailija
12/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi kiitollinen kaikista vastauksista. En tiedä ruoka-allergioista, ei ole testattu. Mutta lapsena testattu, että olen allerginen höyhenille ja tiomersaalille, joka on rokotteiden säilöntäaine. Ja vielä sekin, että tuntuu että tää vain pahenee iän myötä. Joka kesä sama asia. Nyt mulla on kissoja ja koiria, ennen ei ollut. Ja viime kesä oli vielä karmeampi ihon kanssa, ilman eläimiä.

Ja se uskoutuminen, siis, voin kai kertoa työni, koska tämä ei riko vaitiolovelvollisuutta ja on selkeästi havaittavissa. Elikäs, olen sossu ja karmeemmassa kunnossa kuin asiakkaat (iholta) ;)

Vierailija
13/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-aineallergiat pahentavat miehen ihoa

Vierailija
14/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-aineallergiat pahentavat miehen ihoa

, olen kyllä nainen. On mulla miesystäväkin, kihloissa ollaan ja hänen iho voi loistavasti ;) *kade*

Vierailija
15/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kirjava ja ihana

Vierailija
16/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile antihistamiineja alkuun auttaa minulla. Jos ei auta, niin minulla on yleensä antibioottia ja sisäistä kortisoni kuuria vaativa tulehdus ihossa.

Vierailija
17/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protopic- tai Elidel-voiteita? Niitä voi käyttää jatkuvastikin.

Vierailija
18/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulostan tän ketjun huomenna duunissa ja meen apteekkiin sen printin kaa ;)

Vierailija
19/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi keskittyä kun kutittaa... Saat nopeammin lähetteen eteenpäin.

Kokeile kookosrasvas ruohonjuuresta. Jos ei auta iholle, voit käyttää paistorasvana

Vierailija
20/21 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi keskittyä kun kutittaa... Saat nopeammin lähetteen eteenpäin.

Kokeile kookosrasvas ruohonjuuresta. Jos ei auta iholle, voit käyttää paistorasvana

, että vieläkö tenttua on myytävänä? Siis onko se denatoroitua spriitä vai mitä? Muistan kun olin 6-vuotias, ja isä voiteli sillä taipeitani. Kyllä se vähän kirpaisi, mutta lähtihän se viheliäinen kutina :D - ja siis olin monien eri tekstien kautta "saanut tietää", että atopia hälvenee vanhemmalla iällä, mut eipä pidä paikkaansa. Pahenee vaan saakeli, vaikka oon jo 53-v :( . Mutta prkele oon sinnikäs savolainen sissi, saikulle en ainakaan jää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi