Uskallatteko pitää omakotitalon ovia auki?
Ja jos niin milloin? Kun olette pihassa? Kun käytte lähikaupassa? Jos sisäänkäyntejä on useita?
Kommentit (17)
tai pihassa. Joskus jää auki vaikka poikkean naapurin pihalla mutta siitä näen kyllä oman pihan ja ulko-oven koko ajan.
Ovia kaksi, toinen yleensä aina kiinni, ovat aika lähekkäin ja kuljetaan yleensä vaan toisesta.
Vähintään yksi ulko-ovi on yleensä auki päivisin jos yksikin aikuinen on kotona sisällä tai ulkona.
Meillä kolme ulko-ovea, joista kaksi on yleensä aina päivisin auki. Jos olen useamman tunnin pois ja tiedän, ettei lapset ravaa kotona, sitten lukitsen. Yöt ovet on aina lukossa. Helsingissä asutaan.
Lapset kavereineen tulevat ja menevät.
Varmasti meille pystyisi tulemaan rikollisissakin aikeissa. Valitsemme silti elää näin.
Tämä Helsingissä.
Meilläkin on ovet auki, jos ollaan kotona tai pihassa. Yöksi tietysti lukitaan. Olen luullut meidän olevan poikkeuksia Helsingissä, mutta ainakin tämän lyhyen viestiketjun perusteella löytyy muitakin yhtä luottavaisia helsinkiläisiä okt-asujia.
silloinkin se on takaovi, ei etuovi.
jos joku aikuinen on kotona. Lisäksi jätän lenkin ajaksi oven auki, vaikkei kotona olisi ketään. Yöllä ovet on yleensä aika lukossa ja silloin, jos ei ole ketään kotona (poislukien mun lenkit.)
Usein on ovet auki myös lasten ollessa keskenään kotona, vaikka yritänkin laittaa silloin ovet lukkoon, kun ovat yläkerrassa eivätkä kuule/välitä, kuka taloon tulee.
Asutaan pienehkössä kaupungissa.
lukitsematta yoksi ja kerran autotallin ovi apposen auki koko yoksi (sielta suora lukitsematon kaynti taloon + kaksi autoa avaimet virtalukossa!).
Tama USAssa.
kun olemme kotona sisällä tai ulkona. Myös lähikauppareissujen ajan ovi on auki (siis kesäisin). Useamman tunnin reissun ajaksi laitetaan ovi kiinni ja lukkoon. Ja yöksi huolehdin ovet säppiin, myös kellarin ovet.
Meille olisi päiväaikaan helppo tulla ryöstöreissulle, lompakkokin löytyy heti oven vierestä kassista. :-D
Asumme Tampereella keskustan lähellä okt-alueella.
Lapset kavereineen tulevat ja menevät.
Varmasti meille pystyisi tulemaan rikollisissakin aikeissa. Valitsemme silti elää näin.
Tämä Helsingissä.
Lapset pääsevät kulkemaan näin helposti ulos ja sisään. Asumme ok-talossa Espoossa ja meillä on melko korkealla umpiaidalla aidattu piha ja portti, joka on kyllä useimmiten auki.
Jos lähdemme kauppaan tai muualla, niin sitten laitamme oven lukkoon. Tosin on se joskus unohtunut lukitsemaatta kauppareissun ajaksi, eikä kukaan kutsumaton vieras ole tullut sisälle. Emme kuitenkaan jätä ovea tarkoituksella lukitsematta. Lukitsemme myös oven yöksi.
Onkohan olemassa joitain liikehälyttimiä mitä voisi laittaa ovelle/oville jotka siis pitää ääntä kun niistä kuljetaan (joskus oli sellaisia kurnuttavia sammakoita)? Jos touhuilee pihalla niin kuulisi jos joku yrittää sisään, etkä itse muuten huomaisi.
Onkohan olemassa joitain liikehälyttimiä mitä voisi laittaa ovelle/oville jotka siis pitää ääntä kun niistä kuljetaan (joskus oli sellaisia kurnuttavia sammakoita)? Jos touhuilee pihalla niin kuulisi jos joku yrittää sisään, etkä itse muuten huomaisi.
Koira ois paras mutta jos ei ole niin en tiedä onko olemassa...
Yöllä on yleensä tarkoitus pitää ovet lukossa, mutta ovat usein jääneet auki. Jos poistun kotoa, niin pyrin laittamaan ovet lukkoon. Takaovi/ovet ei aina ole lukossa silloinkaan.
ovat aina kiinni ja lukossa, paitsi jos ollaan pihalla ja aikuisella on näköyhteys ko. oveen.
Koirat kyllä ilmoittavat, jos joku tulee lähellekään taloa. Jos lähdemme johonkin niin ovet ovat aina lukossa