Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko teidän mielestänne 13v olla 3 vrk yksin kotona?

Vierailija
14.07.2012 |

Mummo, 2 tätiä ja eno asuvat lähellä ja tarvittaessa voi turvautua heihin. Ruokaa on jääkaappi täynnä ja rahaa hätätilanteisiin. On luotettava ja omatoiminen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ja tuossa iässä on syytä alkaa jo olemaankin yksin.

Vierailija
2/6 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itseppähän oman jälkikasvus tiedät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran asuvat lähellä. Illalla voi alkaa pelottaan vaikka päivällä olisi kuinka reipas.

Vierailija
4/6 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotias voisi olla ehkä vuorokauden. Mutta ei minusta kolmea vuorokautta. Ei edes siinä tapauksessa, että hän on osoittanut olevansa ikäisiään kypsempi.

Lähisukulaisten asuminen lähellä ei riitä. Vaikka tuon ikäinen nuori saisi olla suuren osan tuosta ajasta omin nokkineen ja kavereidensa parissa, niin kyllä viisainta on, että joku sukulainen käy joka päivä tervehtimässä ja varmistamassa, että kaikki on hyvin.

Tuon ikäinen voi vielä yksinkertaisesti pelätä yksinoloa, mutta varsin todennäköisesti ei sitä kerro. Niinpä kyse ei ole vain hölmöilyn ehkäisemisestä, vaan ylipäätään hyvinvoinnin varmistamisesta.

Jos nuori osaa huolehtia syömisestään ja nukkumisestaan, eikä hän tuo kotiin epämääräistä kaveripiiriä, niin eiköhän tuo aika mene ilman vanhempia. Kunhan joku aikuinen on siinä suhteellisen lähellä ja käy katsomassa.

Ja sitten on niitä 13-vuotiaita, jotka eivät tosiaankaan pärjää vielä noin pitkää aikaa edes etäämpää huolehdittuna.

Vierailija
5/6 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätät kondomeja ja kaljarahaa.

Vierailija
6/6 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin tuon ikäisenä yksin kotona muutaman yön ja ihan hyvin meni. Haluaako lapsi itse jäädä yksin? Saisiko vaikka jonkun kaverin seuraksi tai voisiko yökyläillä kaverin luona?

Olisi varmaan hyvä kuitenkin, että lapsi kävisi edes päivällä tapaamassa sukulaisia (vaikka mummon luona syömässä tms) että vähän voivat katsoa perään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan