Mikä ok painonnousu rv 24?
Vararavintoa oli ennen raskautta jonkun verran, ei mitenkään merkittävästi kuitenkaan. Nyt on tullut 5kg ja on rv 23+3. Onko tuo ihan ok tahti? Tavoite olisi pysyä MAX 12kg, joten onkohan siihen vielä mahdollisuus, jos nipistää herkuttelusta (tosin en ole nytkään kyllä kauheasti sortunut).
Paljonko teillä on ollut rv 24:lla painon lisäys ja mikä oli loppulukema? Mietin vain, että en haluaisi kovin montaa uutta kymmenlukua rikkoa ja on vaikea ensiodottajana tietää, että ollaanko vielä ihan normilukemissa vai räjähtääkö tämä vielä tästä käsiin ennen maaliviivaa. Neuvolasta koitin kysellä, mutta olivat sitten palkanneet jonkun mykän kesäsijaisen, kun ei mitään oikein mihinkään vastannut :(
No, kiitos jos joku täällä jaksaa kommentoida!
Kommentit (6)
Mulla BMI 24, ja viikkoja nyt 23+3, painoa on tullut yhteensä tähän mennessä 4kg, et eiköhän tuo ihan normaalia ole :)
paino nousee tasaisesti alkuraskaudesta lähtien, toisilla paino nousee pyrähdyksittäin. Mielestäni 5 kg tuossa vaiheessa on ihan ok. Muistaakseni esikoiselta olin samoilla viikoilla suurinpiirtein samoissa lukemissa ja painoa kertyi n.12 kg. Nyt toista odottaessani (rv 28+3) kiloja on kertynyt 3,5 joista puolitoista kiloa viimeisen viikon aikana... kauhulla odottelen mitä tuleman pitää jos tämä vauhti jatkuu!
Mulla oli rv 23 tullut painoa viisi kiloa lisää. Lopussa, rv 41 oli 15 kg lisää alkupainosta.
Mulla ei ollut tullut vielä yhtään lisää painoa vk 24. Nyt olen viikolla 28 ja pelkään että painoa on tullut kuukauden aikana jonkin verran - kesäherkuttelun vuoksi.
Luulisin, että ap:n painonnousu on vielä ihan ok.
T. bmi 30
ja nyt on rv 23+1. Viime raskaudessa tuli 6kg lisää koko raskausaikana ja painoin synnytyksen jälkeen 2kg vähemmän kuin lähtöpaino.
Mullakin bmi 30.
Mulla BMI 24, ja viikkoja nyt 23+3, painoa on tullut yhteensä tähän mennessä 4kg, et eiköhän tuo ihan normaalia ole :)