sinä, jonka mielestä suu- tai anaaliseksi on "ihanan tuhmaa"
Mikä siitä tekee "tuhmaa"? Mä haluaisin ymmärtää tuon ajatuksen (ehkä sitä saisi tavallisesta seksistä irti enemmän jos se olisi jotenkin tosi jännää ja tuhmaa), mutta jotenkin vaan näen nuo (myös anaalin vaikken itse sitä harrasta) ihan normaaleina asioina enkä millään lailla "tuhmana". Ja joku saa kiksit noista juuri siksi kun on niin tuhmaa. Mitä "tuhmaa" siinä on, jos molemmat tasaveroisesti haluaa jotakin harrastaa? Mikä joistakin seksin muodoista tekee "tuhmaa"? Minkälainen kotitausta on näillä tuhmuutta kokevilla? Mulle tulee vaan mieleen sellainen tosi konservatiivinen kasvatus, jossa sievistellään ja kauhistellaan tuntemattomien tupakanpolttoa tai alkoholinkäyttöä ja yritetään aina olla mahdollisimman häveliäitä ja soveliaita joka tilanteessa. Niin ja kaikesta navan alle menevästä puhutaan punastellen ja kuiskaten.
Niin no, oikeastaan mullakin oli aika tuollainen kasvatus ja silti mä en ymmärrä tuota "tuhmuutta", ehkä teoriani ei päde... Mutta mistä se seksin "tuhmuus" oikein kumpuaa kun mä en vaan tajua..?
Kommentit (17)
Itse olen pohtinut, että kaikessa seksissä on kyse jonkinlaisesta oman moraalin ylittämisestä. Ihmiset kiihottuvat niin kummallisista asioista, seksuaalisuuden on pakko olla todella paljon laajempi asia kuin yhdynnän tai orgasmin mieliteko.
Suu- tai anaaliseksi tuntuu minun ajatuskulkuni perusteelta ihanan tuhmalta silloin, kun osallinen ajattelee ylittävänsä moraalinsa rajan enemmän kuin yleensä. Se, mikä on moraalin raja, on eri asia. Niitä lienee erilaisia. Jotkut eivät pysty kaveripiirissään puhumaan mistään seksistä, toiset eivät pysty puhumaan esimerkiksi anaaliseksikokeiluistaan, vaikka työpaikan rempseässä leukailuissa voivat jotenkin tuoda esiin seksuaalisen aktiivisuutensa. Ajatukseni taustalla on siis jonkinlainen kielletyn hedelmän houkuttelevuus, joka tuskin kuitenkaan on koko totuus.
Siveää ja hilajista seksiä kerran viikossa suljettujen ovien takana lakanareiän läpi eli ilman ihokoskestusta.
Oraalinen seksi on meille useamman kerran viikossa tapahtuvaa (mies saa, itse en halua itselleni)ja siinä ei ole mitään tuhmaa niin kauan kuin harjoitamme sitä kahdestaan omissa oloissamme.
Anaaliseksistä ei ole omaa kokemusta, mutta joillekin se kai sopii. Sitä en tiedä, miksi siinä olisi jotain tuhmaa, jos sitä oman kumppaninsa kanssa harrastaa, kaikkiaan kuulostaa oudolta luokitella seksikäyttäytymiset tuhmiin tai vähemmän tuhmiin.
Tuhmuus tarkoittaa minulle jonkun kielleytyn tekemistä ja on vaikea ajatella, mikä on kiellettyä kahden täysvertaisen aikuisen seksielämässä.
Itse olen pohtinut, että kaikessa seksissä on kyse jonkinlaisesta oman moraalin ylittämisestä. Ihmiset kiihottuvat niin kummallisista asioista, seksuaalisuuden on pakko olla todella paljon laajempi asia kuin yhdynnän tai orgasmin mieliteko.
Suu- tai anaaliseksi tuntuu minun ajatuskulkuni perusteelta ihanan tuhmalta silloin, kun osallinen ajattelee ylittävänsä moraalinsa rajan enemmän kuin yleensä. Se, mikä on moraalin raja, on eri asia. Niitä lienee erilaisia. Jotkut eivät pysty kaveripiirissään puhumaan mistään seksistä, toiset eivät pysty puhumaan esimerkiksi anaaliseksikokeiluistaan, vaikka työpaikan rempseässä leukailuissa voivat jotenkin tuoda esiin seksuaalisen aktiivisuutensa. Ajatukseni taustalla on siis jonkinlainen kielletyn hedelmän houkuttelevuus, joka tuskin kuitenkaan on koko totuus.
Ihan hyvää pohdintaa. Ja tavallaan menee aika hyvin yksiin juuri sen kasvatusajatukseni kanssa. Jotenkin ne oman moraalin rajat kai kumpuaa kasvatuksesta.
Vähän niin kuin joidenkin mielestä yhden yön jututkin on moraalittomia. Kukaan tästä vaahtoaja ei ole kyennut perustelemaan mitä moraalitonta on siinä, jos kaksi ihmistä ihan vapaaehtoisesti näin tekee. Itse kun miellän moraalittomaksi lähinnä sellaiset asiat joissa tehdään muita kohtaan väärin. Lähinnä kai uskonnot, niitä kun kiinnostaa aivan erityisesti mitä ihmiset sängyssä harrastavat, ovat niitä jotka pyrkivät rajoittamaan myös ihmisten yksityisiä asioita.
Vaikuttaisiko ihanan tuhmaa -ihmisten ajatusmaailman taustalla uskonto? Siis ihan vaan kulttuurisenakin tekijänä esim, ei välttämättä tietoisena uskonnollisuutena. Koska kenellä/millä muulla on tarve tuomita ihmisten yksityiset ja tasaveroiset teot kuin uskonnoilla?
ap
Varmaan suurin osa ihmisistä kokee jonkin verran kiusallisena, jos lääkäri tutkii kurkun tai korvien sijaan peräaukkoa. Mistä se sitten johtuu, en tiedä. Miksi vessoissa on väliseinät? Miksi ei voisi punnata ummetusjöötiä siinä työkaveria tai jotain tuntematonta vastapäätä naama punaisena. Tai töräyttää kunnon pierut ripulin kyytipoikana. Miksi suihkussa ja saunassa voi käydä miesten kesken ilman mitään häveliäisyyttä, mutta moloa ei voi ottaa kesken kaiken esiin ja päästää kuset vaan on mentävä vähän kauemmas siten, että mieluiten kukaan ei näe edes selkäpuolta.
Seksi ja itsetyydytys mielletään hyvin yksityisiksi asioiksi, samoin kuin eritteiden laskeminen, mutta eroja niissä tietysti on. "Tuhmuus" täytyy liittyä jollain tavalla tähän intiimiyteen, kosketellaan paikkoja, joihin liittyviä toimintoja pidetään hyvin intiiminä. Se ei liene edes kovin kulttuurisidonnaista.
remmillä tai risulla tai kämmenellä. Pahimmillaan tuo toteutettiin paljaalle iholle ja siitä jäi risun kuviot joksikin aikaa pakaroille ja reisille. Kovin nöyryyttävää ja kivuliasta.
Tuhma tyttö oli yökastelija ja joskus hätäpissa tuli päivälläkin, mistä seurasi paheksuntaa ja turhaa tytötä äitille.
Tuhma tyttö antaa miehen käyttöön aukon, josta voi tulla ulostetta ja hajua kesken seksin eli tuhma tyttö ylittää rajan, joka ei ole puhdasta ja siveellistä.
Varmaan suurin osa ihmisistä kokee jonkin verran kiusallisena, jos lääkäri tutkii kurkun tai korvien sijaan peräaukkoa. Mistä se sitten johtuu, en tiedä. Miksi vessoissa on väliseinät? Miksi ei voisi punnata ummetusjöötiä siinä työkaveria tai jotain tuntematonta vastapäätä naama punaisena. Tai töräyttää kunnon pierut ripulin kyytipoikana. Miksi suihkussa ja saunassa voi käydä miesten kesken ilman mitään häveliäisyyttä, mutta moloa ei voi ottaa kesken kaiken esiin ja päästää kuset vaan on mentävä vähän kauemmas siten, että mieluiten kukaan ei näe edes selkäpuolta.
Seksi ja itsetyydytys mielletään hyvin yksityisiksi asioiksi, samoin kuin eritteiden laskeminen, mutta eroja niissä tietysti on. "Tuhmuus" täytyy liittyä jollain tavalla tähän intiimiyteen, kosketellaan paikkoja, joihin liittyviä toimintoja pidetään hyvin intiiminä. Se ei liene edes kovin kulttuurisidonnaista.
Joo, hyvää pohdintaa. Voisi hyvinkin liittyä tuohon. Eli se olisi tiettyä rajojen ylittämistä. SILTIKÄÄN mä en tosin tajua sitä sanaa "tuhma" tuossa yhteydessä. Eihän intiimi ole yhtä kuin tuhma :O
Eli mä voin ymmärtää suu- tai anaaliseksin kiihottavan koska se on intiimimpää, mutta en sitä miksi intiimi olisi yhtä kuin TUHMA.
Seksi ja itsetyydytys mielletään hyvin yksityisiksi asioiksi, samoin kuin eritteiden laskeminen, mutta eroja niissä tietysti on. "Tuhmuus" täytyy liittyä jollain tavalla tähän intiimiyteen, kosketellaan paikkoja, joihin liittyviä toimintoja pidetään hyvin intiiminä. Se ei liene edes kovin kulttuurisidonnaista.Joo, hyvää pohdintaa. Voisi hyvinkin liittyä tuohon. Eli se olisi tiettyä rajojen ylittämistä. SILTIKÄÄN mä en tosin tajua sitä sanaa "tuhma" tuossa yhteydessä. Eihän intiimi ole yhtä kuin tuhma :O
Eli mä voin ymmärtää suu- tai anaaliseksin kiihottavan koska se on intiimimpää, mutta en sitä miksi intiimi olisi yhtä kuin TUHMA.
Tuhma tarkoittaa kielletyn tai pahan tekemistä, joten kuinka se liittyy kahden toisiaan rakastavan ja kunnioittavan ihmisen väliseen seksuaaliseen toimintaan?
Jos haluaisin joskus kokeilla anaalipanoa mieheni kanssa (ja tiedän, että mies suostuisi), ei kävisi mielessäkään, että tässä tehdään jotain tuhmaa.
Jos se tuntuisi pahalta tai sotkuiselta, ei siltikään olisi kyse tuhmasta, vaan ikävästä tai inhottavasta.
Jos nauttisin anaalipanosta (vaikken olekaan erogeeninen sieltä), olisiko peräsuolen kautta saatu nautinto paheksuttavaa?
Tai jos mies nauttisi olla sisälläni anuksessa, niin olisiko hän moraaliton, tuhma?
Mikä ruumiin aukko on hyväksyttävämpi toista nautinnonlähteenä?
Oma pohdintasi taas on ihan surkeata. Peppuseksi on tuhmaa, koska intiimiyden rikkominen on tuhmaa. Peppu on enemmän private area kuin pillu. On tuhmaa tirkistellä, kun nainen käy kakalla tai pissalla.
Eihän intiimi ole yhtä kuin tuhma :O
tai ei esim. "huora" ole oikeasti tuhma, jos nyt asiaa ollenkaan järjellä ajattelee.
Seksi-tilanteessa voi kuitenkin päästä sellaiseen leikilliseen tilaan, jossa ottaa rooleja, ajattelee itseään "tuhmana tyttönä", ja se on kiihottavaa kyllä kun siihen fiilikseen pääsee.
Yhdistät seksin vain kahden rakastuneen ihmisen väliseksi. Oletko koskaan kuullut, että tuhma käsitteenä yhdistetään ihan mihin tahansa seksuaaliseen vrt. naughty girl/naughty boy. Ei ole kyse edes peppuilusta vaan asenteesta yleensä. Siihen kun lisätään vielä jotain valtavirrasta poikkeavaa esim. peppuseksiä ekoilla treffeillä, niin se on taatusti tuhmaa, olit sitten mitä hyvänsä mieltä. Aikuisten tuhmuus on näet vähän eri asia kuin lasten. Muu kuin seksuaalinen tuhmuus onkin sitten eri nimellä eli julmuutta, ilkeyttä, pahuutta, huonoa käytöstä jne.
Tuhma tarkoittaa kielletyn tai pahan tekemistä, joten kuinka se liittyy kahden toisiaan rakastavan ja kunnioittavan ihmisen väliseen seksuaaliseen toimintaan?
Oma pohdintasi taas on ihan surkeata. Peppuseksi on tuhmaa, koska intiimiyden rikkominen on tuhmaa. Peppu on enemmän private area kuin pillu. On tuhmaa tirkistellä, kun nainen käy kakalla tai pissalla.
Eihän intiimi ole yhtä kuin tuhma :O
"Intiimiyden rikkominen on tuhmaa". Ei tuo ole mikään absoluuttinen totuus jota mä nyt vain tyhmänä ihmisenä en tajua. Intiimiys on intiimiä, tuhmuus on mun mielestä sitä että tekee jotakin "kiellettyä". Eli ainakin mielikuvan tasolla ihminen tällöin kokisi, että vaikkapa se suuseksi on kiellettyä jollakin tavalla. Joo, se on intiimimpää, mutta ei intiimiys siltikään tee siitä mun mielestä automaattisesti tuhmaa/kiellettyä. Onhan seksi kaikenkaikkiaan intiimiyden rajojen rikkomista, mutta onko siis seksi kokonaisuudessaankin "tuhmaa" (enemmän ja vähemmän) ja siksi kiihottavaa? Kun mä en vaan näe sitä niin.
Sitten taas seksi on mun mielestä sikäli oma alueensa, että on vähän kaukaa haettua verrata johonkin toisen paskomisen vakoilemiseen :D Ihan oleellinen ero on jo siinä, että toisessa molemmat on mukana ja toisessa tehdään jotakin kohteen tietämättä. Ontuva esimerkki siis. Niissä rikotaan se intiimiys aivan eri tavoilla. Mun mielestä esim. se suuseksi on seksiä siinä missä muukin seksi (sitä tehdään yhteisymmärryksessä), eikä sitä voi kovinkaan hedelmällisesti verrata johonkin voyerismiin, jossa jo ihan perustavanlaatuinen lähtökohta (eli yhteisymmärrys) on eri.
Niin ja kuten varmaan huomaat, niin tässä ketjussa on monia muitakin, jotka ihmettelee tätä samaa tuhma-sanan käyttöä tässä yhteydessä. Mutta varmaan sinä tiedät Totuuden ja me kaikki muut ollaan vaan tosi tyhmiä kun ei tajuta :D Ei anna kauhean fiksua kuvaa sinusta muutenkaan tuollainen suhtautuminen.
Noh mutta asiaan. Sitten taas jos mennään siihen, että ihminen vähän niin kuin irtautuu tilanteesta ja fantasioi olevansa "naughty" ja seksistä tulee näin ollen mielikuvan tasolla tuhmaa, niin ei silloin voida väittää, että esim. suuseksi itsessään olisi tuhmaa. Se tuhmuushan on täysin sen fantasijoijan päässä, eikä se siten ole suuseksin ominaisuus. Tällöin mikä tahansa asia voi olla tuhmaa jos se tuhmuus tuodaan siihen täysin mielikuvituksen mukana. Tässä aloituksessa ihmettelin nimenomaan sitä, mistä tulee ilmaus "se on niin ihanan tuhmaa" kun puhutaan omasta mielestäni ihan normaaleista seksin osa-alueista.
Mulla siis kun tulee edelleen vaan se kuva, että kyse on jostakin kulttuurisista jutuista, jotka vaikuttavat toisiin vahvemmin kuin toisiin. Ehkä joillekin seksi ylipäänsä on suurempi tabu ja siksi siitä saadaan näitä "tuhmuus-kiksejä". Olin mä jo sitäkin miettinyt, että jos tuo sana tuhma olisi vain jostakin syystä tullut käyttöön tässä yhteydessä mutta sillä ei kuitenkaan tarkoitettaisi varsinaisesti mitään tuhmaa tai kielletyn tuntuista. Mutta kun toit tuon tirkistelyn mukaan esimerkkinä, niin se vähän vesittää tuon ajatukseni. Tirkistelyn kun voi oikeasti ajatella olevan "tuhmaa", koska toisen intiimien asioiden kyttääminen salaa on väärin (ainakin omasta mielestäni).
ap
Jonkin käyttäytymismallin tuhmuus on täysin kasvatuksen ja ympäristön aikaansaannosta. On täysin turha miettiä, miksi joku kokee suuseksin tuhmana ja toinen voi leikkiä vaikka kakkaleikkejä pitämättä niitä tuhmana kunhan osapuolet ovat siinä täysillä mukana.
Aivan sama kuin ihmettelisi homoseksuaalisuutta, kun ei itse koe lainkaan vetoa samaan sukupuoleen. Tai että pitää peppuseksiä niin sottaisena ja ällöttävänä, ettei voi mitenkään tajuta että joku nauttii siitä.
Mitä tuollakin tarkoitetaan. Jos pyydän miestäni sullomaan sormensa anaaliini ja nautin siitä, voi se tuntua ihanalta. Pitäisikö siinä olla joku tuhmuuden tuntu samalla, kun houkuttelen miestäni tekemään noin tai että nautin siitä sormesta peräaukossani.
Tuhmaksi kokevilla on jumalanpelkoa tai ovat muuten enemmän auktoriteetteja kunnioittavia? Jostakin ylempäähän se kai tulee, se kulttuurinen tai muu mielikuva siitä miten jokin asia on tabu.
outoa tai tuhmaa, siinähän hyväillään ainakin meillä sukupuolielimiä.
Anaaliseksi taas tuntuu oksettavalta, sillä siinä liikutaan alueilla, joista tulee paskaa.
Tuossa on mielestäni perustelua tarpeeksi.
Nyt kun itse käy miettimään samaa. Itse tykkään kovasti suuseksistä ja se on mun mielestä "normaalia" seksiä, jopa tavallisempaa meidän parisuhteessa kuin yhdynnät.
Anaaliseksi mielestäni on kyllä ehkä jollain tavalla "tuhmaa", en osaa selittää mikä siitä tuhmaa tekee...
Olen aina suhtautunut seksiin todella luonnollisesti, se on osa elämää, normaalia arkea.
Hyvä kysymys!
Vastailkaahan muutkin :)
N27