Pojalle nimeksi Elias vai Kristian?
Kommentit (17)
Se mietityttää vähän. ap
Ja pian selviää kumpi masussa on. :)
Jos tulee poika, niin nimeksi tulee Elias, se on päätetty jo ajat sit. Täydellinen nimi. :)
Mulle ei ole väliä onko yleinen vai ei, se on vaan niin meidän pojan nimi, jos me poika saadaan. :)
Se onkin esikoisemme kolmantena nimenä. Elias on tosi yleinen, mutta kaunis nimi.
vaikka olisi joka toisella.
Mulle ei ole väliä onko yleinen vai ei, se on vaan niin meidän pojan nimi, jos me poika saadaan. :)
Se on harvinaisempi.
Kristian on todella yleinen nimi, väestörekisterissä 54 000. Eliasta 25 000.
Se on harvinaisempi.
Kristian on todella yleinen nimi, väestörekisterissä 54 000. Eliasta 25 000.
Eliasta on tämän hetken ikäluokassa ihan sikana. Viime vuonna oli suosituin poikien ensimmäinen etunimi ja monena vuonna peräkkäin on ollut siinä tilastossa ihan etunenässä. Kristian sen sijaan on varmaan toisena nimenä yleisempi, ja ekana nimenä suht. harvinainen.
Täältä voi katsella ekojen etunimien yleisyyttä vuosittain:
Elias on kyllä ihan kiva nimi, mtuta sitä on oikeesti tyyliin joka toisella? En ainakaan itse haluaisi että päiväkodissa/koulussa omassa ryhmässäkin voisi jo olla useampi saman niminen. Kristian taas EI! keksikää joku muu, joka ei ihan tusina tavaraa?
mutta en tunne yhtään Kristiania jota kutsuttaisiin omalla nimellään, jokaisella on lempinimi.
Johtuisiko siitä että Kristian on vaikea lasten suussa ja tämän vuoksi jo pikkulapsi-iässä lempinimi vakiintuu?
Kristian on mun mielestä liian uskonnollinen, tulee aina mieheen Christian,kristitty tai kristus. Lisäksi se on vaikea lausua ja harvoin Kristiania sanotaan Kristianiksi vaan Krisseks tai Kissuks tai Krisuks.
Elias on ihan kiva nimi!
Eliaksesta, mutta on totta, että se on hirmu yleinen. Miten olisi Eliel tai Elian?
kulkee suvussa, joten haluamme anta sen. ap
Elias on kyllä ihan kiva nimi, mtuta sitä on oikeesti tyyliin joka toisella? En ainakaan itse haluaisi että päiväkodissa/koulussa omassa ryhmässäkin voisi jo olla useampi saman niminen. Kristian taas EI! keksikää joku muu, joka ei ihan tusina tavaraa?
Meillä on nyt koulun aloittava Elias, eikä koskaan naapurustoissa, päiväkodeissa tai eskariryhmässä ole ollut toista saman nimistä. Joskus toki puistossa tai jossain kuulee jollakin toisella lapsella olevan saman nimen.
Nämä nykyään "yleiset" nimet eivät ole todellakaan yleisiä entisajan yleisiin nimiin verrattuna. Vaikka antaisit vuoden yleisimmän nimen, on nimien kirjo kaikkiaan jo niin laaja, ettei samannimisiä tule luokalle montaa kuten Sareja tai Mikoja ennen.
Niin ja vielä... Mieheni nimi on Mika, hänen luokallaan on ollut aina useampi samanniminen, eikä asiasta ole kuulemma koskaan ollut mitään haittaa. Parhaalla ystävälläni taasen on hyvin omalaatuinen nimi, jota suurin osa ihmisistä ei ole koskaan kuullutkaan. Hän sanoo kärsineensä siitä aina: aina joutuu tavata nimeään, toistaa monta kertaa ja lapsena harvinaisesta nimestä kiusattiin. En toki sano, että asia aina menee näin, mutta itse annan mieluummin lapselleni vaikka sen vuoden ns. muotinimenkin kuin mahdollisimman erikoisen nimen.
Niin ja vielä. Tyttärellämme on hiukan harvinaisempi, kuitenkin perinteinen suomalainen nimi. En laita sitä nyt tähän, ettei kaikki tutut tunnista. Vaikka nimeä ei anneta monellekaan lapselle vuosittain, on luokalla silti samanniminen tyttö! Meidän pimusta käytetään sitten lempinimeä, mikä ei kyllä sekään haittaa.
no noi on hyviä nimiä mutta omalle pojalleni mietin harvinaisempaa nimeä kun noi molemmat on yleisiä niin kristjan
[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 11:48"]Toinen aika yleinen, toinen ei.
[/quote]
Öö... molemmat tosi yleisiä mun tuttavapiirissäni
Teennäistä vieraskielisyyshienostelua! Anna rehti suomalainen nimi.
Ja pian selviää kumpi masussa on. :)
Jos tulee poika, niin nimeksi tulee Elias, se on päätetty jo ajat sit. Täydellinen nimi. :)