Ärsyttää kun joillakin on valkoinen sohva!!!
Kerjään verta nenästäni kun tämän asian täällä ilmaisen mutta ihan pakko kertoa ärsytykseni :)
Ärsyttää suunnattomasti kun joillakin on sitten pakko olla valkoinen sohva ja kun menemme lasten kanssa kylään niin täytyy olla TODELLA varovainen (ihan siis itsekin) ettei vaan tule mitään likaa. Meillä esikoinen opettelee juuri pois vaipoista ja nuorempi on puklaava vauva. Itsekin olen semmonen rähmäkäpälä että onnistun aina jotenkin sotkemaan jotain... Muita istumapaikkoja ei ole kuin tuo valkoinen sohva. Huoh.
Kyseessä siis lapseton pariskunta, joilla tuo kyseinen sohva on.
Mietin vain, että miksi ihmeessä sen sohvan pitää olla valkoinen?!
Parempi varmaan pysyä kotona eikä mennä kylään. (Mutta ihan on siis kutsuttu kyseiseen paikkaan)
Kommentit (40)
Olen itse niin mukavuudenhaluinen ja "sotkuinen" että en ikinä pystyisi asumaan kodissa jossa on valkoinen sohva, valkoisia mattoja jne. Ihan siis ilman lapsiakin! Meillä on myös koira, joka välillä saattaa päästä vahingossa paskaisena livahtamaan sisälle. Ja silloin riittää että edes kävelee sohvan vierestä...
Noh, ehkä tietysti jos eläisimme miehen kanssa vain kahdestaan ja meillä ei olisi lapsia eikä koiraa niin eihän sitä tiedä millainen sohva meillä olisi... Mutta myös minä ja mieheni olemme usein likaisia kun teemme paljon kotona mm. puutarhahommia ym. Tottakai nyt muutenkin kädet pestään ja työvaatteet vaihdetaan pois kun sisälle tullaan mutta silti...
Tai no,
onhan tää tavallaan provo koska jo kirjoittaessani tiesin että tämä asia jakaa mielipiteitä.
Mutta ihan todella ajattelen näin että valkoisten sohvien valmistus pitäisi kieltää lailla ;)
AP
Kuljeskeletko ympäriinsä rapaisissa vaatteissa etkä pese käsiäsi kuin kerran viikossa?
Ei kait ihmisestä normaalisti likaa irtoa niin että sohva siitä sotkeentuisi.
Ei meillä ainakaan mitään ongelmia ole valkoisesta sohvasta tullut. Ihan on puhtaana pysynyt vaikka perheessä on pieniä poikia, joiden kavereita lappaa meillä kylässä päivittäin.
Vauvasta nyt voi jotain sotkua tullakin, mutta siihen yleensä osaa varautua. Pyydä vaikka joku lakana suojaksi, sen vauvan takia jos pelko sohvan likaantumisesta noin kovasti stressaa.
kolme lasta ja koira.Sohvan päälliset pestään tarvittaessa ja kun koira on kotona pidän kyllä sohvan peittona isoa lakanaa,hyvin pärjätään ja vieraatkin saavat rauhassa istua.
En halua mustaa nahkasohvaa.
Valkoiset sohvat on vaan niin nätit ja raikkaat. Ilmettä saa muutettua jos minkä värisillä tyynyillä:)
Meillä on 7 ja 10 vuotiaat lapset+ tusina kaveria juoksemassa. Kaupan päälle ulkona juoksenteleva kissa.
Ja ne valkoiset sohvat. Tai siis aina pesun jälkeen pari päivää valkoiset sohvat.
Meillä on ainoastaan suklaa-kielto sohvilla, muuten saa elämä mennä menojaan.
Valkoiset sohvat ovat tietoinen riski sillä hetkellä kun ne ovesta sisään kannetaan.
Tuli mieleeni kun oma äitini on kertonut, että silloin kun minä ja sisarukseni olimme pieniä, meitä siis 3 sisarusta, menimme eräitten sukulaisten luo kylään. Nämä sukulaiset olivat laittaneet jo valmiiksi jonkinlaisia muoveja sohvalle, tuoleille, ruokapöydän viereen ja muualle "kriittisiin" paikkoihin :D Meillä lapsilla oli ikää tuolloin 8, 10 ja 12 vuotta :D
Fiksuja sukulaisia toisaalta, mutta en minä kehtaisi :)
Siellä paikassa ei oltu aikasemmin edes kyläilty joten ei voi vedota siihen että "VIIME KERRALLA sotkitte kauheasti..."
että laittaa jonkin peiton siihen sohvan päälle. Vaikka täkki, ja siihen päälle pussilakana, joka on helppo pestä. Sitten saa lapset vapaasti puklailla sohvalla!
meiltäkin löytyy valkoinen sohvasarja! Ja lapsia löytyy 4 kpl... Valkoisten sohvien idea on se, että ne saa pestyä kunnolla.
Kylään mennessäni minulla oli AINA vauvalle mukana oma pieni peitto jonka levitin hänen alleen. Peitto oli vauvan oma ja suojeli sohvaa, että vauvaa (vieraalta tekstiililtä) Meillä ainakin vauva rakasti "omaa peittoaan"
Pesulat on keksitty ja fiksut ihmiset ostavat sohvat niin, että niistä lähtevät istuin osien päälliset pesuun.
Yhtälailla sille mustallekin sohvalle kaatuvat mehut ym. täytyy putsata pois. Vai onko teillä niin että tummaa sohvaanne ei pestä koskaan?! Hyi miten ällöttävää. Valkoinen sohva on hygieeninen, koska se pestään usein.
Sohva kuin sohva niin kyllä sitä pitäisi pestä/putsata.
Ällöö istua tummille sohville jotka kätkevät itseensä likaa monilta vuosilta... Yöks.
Just tuossa 6v. tytsy hyppäsi sohvalle suoraan ulkoa, naama suklaajätskissä ja jalat ties missä mömmöissä :D
Meillä on irroitettavat ja vesipestävät päällyset, ei tarvi varoa. Ei omien eikä vieraiden lasten.
Meillä on tummahkot sohvat, mutta en toivo niiden sotkeentuvan sen kummemmin kuin valkoisten sohvienkaan. Yöks ajatuskin, että ovat teidän pukluja, kakkoja, rähmäkäpäläjälkiä täynnä. Jos olette noin sotkevaa sorttia, ettekä osaa suojata itseänne / estää tekemästä tuhoja toisten huonekaluihin, on ehkä parastakin pysyä kotona. Käsittämätöntä, että aikuinen ei osaa pestä käsiään, syödä pöydän ääressä, huolehtia lastensa puhtaudesta.
:)
kissaa, eikä mitään ongelmaa. Niin joo ja onhan meillä valkoiset/luonnonvalkoiset matotkin. :)
Meilläkin valkoinen sohva. Ihanaa olla lapseton :D Mielestäni oli kylässä millainen sohvan väri tahansa, täytyy sen verran kunnioittaa että varoo yhtälailla. Kyylä lasten pitää osata sen verran käyttäytyä että ei tahroja vierailun aikana tule.
Meilläkin valkoinen sohva. Ihanaa olla lapseton :D Mielestäni oli kylässä millainen sohvan väri tahansa, täytyy sen verran kunnioittaa että varoo yhtälailla. Kyylä lasten pitää osata sen verran käyttäytyä että ei tahroja vierailun aikana tule.
nielköön vauvat puklunsa, edes kylässä!
Ja 3x sotkuinen lapsi ( 1v,3v ja 5v), mutta sohvissa irrotettavat vesipestävät ( 60 astetta) päälliset.
Joidenkin kodit on sellaisia, että niissä tulee aina sellainen tunne että tulee vain sotkeneeksi. Mä en liitä tätä valkoiseen sohvan vaan sellaiseen hysteeriseen puhtauteen ja järjestykseen.
Jos isäntäväki on vielä takakireä, niin sitten saa pidellä mukuloita kauluksesta kiinni ja lähteä asap kotiin. Kamalan stressaavaa.
Meille on tulossa valkoset sohvat,nykyiset hyvin vaalet nekin.Lapset opetetaan syömään keittiössä,kädet ja suut pestään aina syönninkin jälkeen.koirat makaa sohvilla mutta päliset pestään usein.Ainoa ongelma on mies joka ei osaa olla siisti.
Koira, neljä lasta ja valkoiset sohvat. Taikasana: PESUKONE!
Hassua et joillekin valkoset sohvat on ongelma - eli kakkatahrat olis ok, kunhan ne ei vaan näy (ap:n ongelma vuosia sitten kun tämän aloituksen teki)
Siis oikeasti, lattiasta kattoon melkein kaikki valkoista. niillä saa todellakin olla varovainen. Ruokapöydässä emäntä levittelee hurjat pöytätablettimäärät lasten ympärille, tuolit pitää nostaa varovasti ettei maalattu lattia naarmuunnu, jokaisen mukin alla on aina asetti.. Lisäksi siellä on istuimen näköisiä asioita, jotka eivät kestä istumista ja tarkkaan aseteltuja koriste-esinerykelmiä lasten ulottuvilla.
Rakas ystävä on, ja kaunis kotinsa toki. Mutta en itse i-ki-nä jaksaisi elää sellaisessa. Varsinkaan lasten kanssa.