Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun joillakin on valkoinen sohva!!!

Vierailija
13.07.2012 |

Kerjään verta nenästäni kun tämän asian täällä ilmaisen mutta ihan pakko kertoa ärsytykseni :)

Ärsyttää suunnattomasti kun joillakin on sitten pakko olla valkoinen sohva ja kun menemme lasten kanssa kylään niin täytyy olla TODELLA varovainen (ihan siis itsekin) ettei vaan tule mitään likaa. Meillä esikoinen opettelee juuri pois vaipoista ja nuorempi on puklaava vauva. Itsekin olen semmonen rähmäkäpälä että onnistun aina jotenkin sotkemaan jotain... Muita istumapaikkoja ei ole kuin tuo valkoinen sohva. Huoh.

Kyseessä siis lapseton pariskunta, joilla tuo kyseinen sohva on.

Mietin vain, että miksi ihmeessä sen sohvan pitää olla valkoinen?!

Parempi varmaan pysyä kotona eikä mennä kylään. (Mutta ihan on siis kutsuttu kyseiseen paikkaan)

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ihmiset jotka luulee että kaikkien ihmisten elämä pyörii heidän lastensa ympärillä. Lapsettoman pariskunnan ei todellakaan TARVITSE ottaa huomioon sinun lapisasi sisustusvalikkoissaan. EIkä kenenkään muunkaan lapsia. He ovat vapaita sisustamaan ja elämään juuri niinkun haluavat. Jos se sinua ärsyttää, ehkä kannattaa miettiä oliko lasten teko sittenkään se oikea ratkaisu sinulle. Koska tuo kuulostaa siltä että sinua ärsyttää oikeasti ihan vaan se, että olet joutunut tilanteeseen jota et hallitse: huolehtimaan oman siisteytesi lisäksi myös lastesi siisteydestä. Valkoinen sohva ei taida tässä olla kuitenkaan se oikea ongelma, eihän?

Vierailija
2/40 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minustakin tuntuu, että ap:n ongelma on ihan jossain muualla kuin valkoisessa sohvassa ;)

Juu, valkoinen sohva ja nojatuoli löytyy. Ovat koneessa pestävää Dinamica-mikrokuitukangasta. 3 lasta lötyy sekä kissa ja 2 isoa mustaa koiraa, jotka vielä kuolaavat. Sohva on 8 vuotta vanha ja melkein kuin uusi. Nuorin lapsista piirsi päätyyn ison taideteoksen mustalla kuulakärkikynällä, mutta sekin lähti pesten pois. Samaten on lähteneet suklaa-ja punaviinitarhat sekä kissan sappinesteoksennukset. Tervetuloa siis sotkemaan meille :) 

Valkoinen sohva ei ole ongelma muille kuin sinulle, ap. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 08:13"]

Kerjään verta nenästäni kun tämän asian täällä ilmaisen mutta ihan pakko kertoa ärsytykseni :)

Ärsyttää suunnattomasti kun joillakin on sitten pakko olla valkoinen sohva ja kun menemme lasten kanssa kylään niin täytyy olla TODELLA varovainen (ihan siis itsekin) ettei vaan tule mitään likaa. Meillä esikoinen opettelee juuri pois vaipoista ja nuorempi on puklaava vauva. Itsekin olen semmonen rähmäkäpälä että onnistun aina jotenkin sotkemaan jotain... Muita istumapaikkoja ei ole kuin tuo valkoinen sohva. Huoh.

Parempi varmaan pysyä kotona eikä mennä kylään. (Mutta ihan on siis kutsuttu kyseiseen paikkaan)

[/quote] Mua taas ärsyttää sotkuiset ihmiset ja niiden likaiset lapset

Vierailija
4/40 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 jatkaa vielä, että sotku se on sotku, oli se sitten valkoisessa tai mustassa sohvassa. Yhtälailla se sohva tulee likaiseksi, oli pohjaväri mikä hyvänsä. Ehkä se lika ei niin näy mustassa, mutta onko se sitten yhtään kivempi asia? En minä olisi yhtään hövelimpi ja varomattomampi mustan kuin valkoisen sohvankaan kanssa, jos olen kylässä jossakin. 

Vierailija
5/40 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 08:22"]

Siis oikeasti, lattiasta kattoon melkein kaikki valkoista. niillä saa todellakin olla varovainen. Ruokapöydässä emäntä levittelee hurjat pöytätablettimäärät lasten ympärille, tuolit pitää nostaa varovasti ettei maalattu lattia naarmuunnu, jokaisen mukin alla on aina asetti.. Lisäksi siellä on istuimen näköisiä asioita, jotka eivät kestä istumista ja tarkkaan aseteltuja koriste-esinerykelmiä lasten ulottuvilla.

Rakas ystävä on, ja kaunis kotinsa toki. Mutta en itse i-ki-nä jaksaisi elää sellaisessa. Varsinkaan lasten kanssa.

[/quote]

Ymmärrän ap.n pointin. Huvittavinta on se, että ostetaan valkoiset sohvat ja sitten ne peitetään huovilla ja muilla kangasräteillä, ettei ne sotkeennu.

No, ei ole multa pois. Itse sohvat ei ärsytä, mutta niiden hysteeriset omistajat, jotka ei uskalla edes itse istua sohvilleen.

Vierailija
6/40 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ sulla on outoja ystäviä, jos eivät uskalla itse istua sohvilleen. Vai oliko siinä jotain liioittelun makua mukana, ihan pikkuisen? ;) Ehkä ne rätit on siinä päällä ihan vain vaihtelun vuoksi, meilläkin on toinen sohva tummanruskea ja siinä pidän päällä monesti jotain vilttiä, ihan vain vaihtelun vuoksi.

Vierailija
7/40 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe... Me olemme lapsiperhe, jolla on valkoinen sohva ja paljon valkoisia mattoja. Se on tarkoin harkittua riskin ottoa. Koti on elämistä varten ja aina ei voi vahinkoja välttää. Meillä on sekä oma että vieraiden lapsi mm. oksentanut suoraan valkoiselle matolle. No, eipä siinä mitään, matto pesulaan ja homma on sillä selvä.

Paljon enemmän ihmettelen ihmisiä, joilla se ihana unelmasohva on läpi vuoden piilottettu kaiken maailman peittojen alle juuri siksi, ettei se vain sotkeudu. Mitä iloa siitä on, jos ei siitä uskalleta nauttia?

Vierailija
8/40 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2012 klo 08:13"]

[/quote]

Ymmärrän ärsytyksesi. Itselläni on huonekalut,jotka kestävät elämää, ja olen muutenkin suurpiirteinen.Stressaavaa käydä kyläpaikassa,jossa juuri ja juuri uskaltaa istua sohvalla ja yrittää suunnilleen olla koskematta mihinkään,ettei vain tule tahroja. Ehkä voisit vihjata sohvaihmisille,että tapaatte muualla kuin heillä,ainakin siihen asti että lapset ovat isompia?

Vierailija
9/40 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 12:53"]

^ sulla on outoja ystäviä, jos eivät uskalla itse istua sohvilleen. Vai oliko siinä jotain liioittelun makua mukana, ihan pikkuisen? ;) Ehkä ne rätit on siinä päällä ihan vain vaihtelun vuoksi, meilläkin on toinen sohva tummanruskea ja siinä pidän päällä monesti jotain vilttiä, ihan vain vaihtelun vuoksi.

[/quote]

No kyllä ihan itse mainostavat, että panenpa huovan tähän, kun on tämä valkoinen sohva, ettei mene likaiseksi.

Voi kun tuo valkoinen sohva likaantuu äkkiä, pistänpä tämän vanhan päiväpeiton päälle, ettei tarvi päällisiä niin usein pestä.

Voi iik, nyt mun valkoinen sohva meni pilalle, kun loiskahti punaviiniä. Unohdin viltin panna sohvan päälle.

Tässä muutama lause, minkä olen ihan lähikuukausien aikana kuullut

Vierailija
10/40 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ainakaan sisusta kotiani muiden mukaan, vaan ihan itseni. Meillä on valkoinen sohva ja jos joku tuo sotkevia lapsiaan kylään, sohvan voi joko peittää tai lapset istutetaan jakkaroille.

Vierailija
11/40 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös valkoinen sohva, nojatuolit, muutama valkoinen matto jne. Toivon kyllä totisesti, että vieraat eivät ajattele, että saahan ne pestyä... Saahan ne, mutta kyllä mua suututtaa, jos samojen vieraiden jälkeen joka kerran joutuu pesemään koko lastin... Niissä päällysissä on kolme-neljä koneellista pestävää, jos kaiken joutuu käymäân läpi. Minulle se pesumahdollisuus tarkoittaa sitä, että saan pidettyä sohvan siistinä vuosikaudet, ei sitä, että pesisin päällisiä viikottain!!!

En oikeasti ymmärrä sitä, että aikuiset eivät osaa itse syödä siististi. Näiden pahimpien kohdalla on juuri niin, että ruoan jälkeen pöydänkin alla on murusia, saati sitten mitä voi kimpaleita on lipsahtanut veitsestä tms... Ja sitten lapset soheltaa sen mukaisesti sekä pöydässä, että muualla, koska heti jos aikuiset juttelevat hetkenkin, joku karkaa pöydästÄ pyyhkimättä naamaansa tai käsiään... arg. Vaikka minulla olisi minkä värinen sisustus, hermot olisivat yhtä kireällä. Perussiisteyttä ei luulisi olevan niin vaikeaa opettaa... ja lisäksi sitä, että koristeisiin ei kosketa, huonekaluja ei kierretä seiniä nuohoten, ei juosta ympäriinsä ja törmäillä tai heitellä palloja sisällä... Olen ihan tavallinen, enkä mitenkään edes supernipo, mutta hermot kiristyvät, kun ihan turhalla tohinalla pistetään paikat matalaksi. Minä uusin tavarani ja pesen ne sitten kun haluan, mutta en todellakaan toivo, että meille tullaan rikkomaan ja sotkemaan. Olen itsekin aina varovainen kylässä ollessani ja komennan lastani tosi tiukasti, koska en halua, että meistä on kenellekään stressiâ tai pelkoa, että jotakin harmia tulisi. Siksi en ymmärrä, miksi jotkut vaan istuvat sohvalla ja antavat lastensa säheltää. Sitten kun itse joutuu isäntäväkenä kymmen kertaa kieltämään sohvan selkänojan polkemisen ja siitä yli hyppelyn/könyämisen, huonekalujen kiertämisen punnertamalla niitä suuntaan ja toiseen (mitä ahtaampi kolo sitä hauskempaa kai!!!), banaanin kanssa kulkemisen, porraskaiteilla temppuilun, sähkövekottimien räpellyksen, jne... niin on kyllä helpottunut olo, kun kammottavat vieraat lähtevät. Näille komennettaville ei yleensä riitä se, että sanoo kerran ystävällisesti, vaan samoja käskyjä pitää olla toistamassa miljoona kertaa ja vanhemmat vaan mulkoilevat komentajaa sanomatta sanaakaan, tai sitten joutuu itse tarjoutua pilttien syöttäjäksi, jotta voi olla varma, että on tarpeeksi lâhellä pyyhkimäân niiden kädet ja suut ennenkuin ne karkaavat pöydästä... nämä on niitä painajaisvieraita, joiden tuloa aina stressaa jo etukâteen ja suututtaa jälkikäteen. Ja yrittää miettiä mielessään mikä on ihan minimi kyläänkutsumisrytmi, jotta ystävyys muuten mukavien aikuisten kanssa kuitenkin voisi säilyä...  

Vierailija
12/40 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on valkoisia sohvia ja muutenkin valkoista. Meillä on myös todella siistiä, koska pidän puhtaasta kodista. Meillä on kaksi lasta ja sisustus ei ole väriensä puolesta muuttunut aina sitä mukaa, minkä ikäisiä lapset ovat olleet. 

Tunnen itsekin muutaman aikuisen, jotka ovat jotenkin todella epäsiistejä jo lähtökohtaisesti. Ovat kömpelöitä ja aina onnistuvat jotain sotkemaan tai rikkomaan. En ymmärrä, miten aikuinen, ilman että pitäisi keskittyä, ei osaa käyttäytä normaalisti. Miten voi olla mahdollista, että aina kaataa kupin tai tiputtaa puolet ruuasta lautaselta. Miten aikuinen ei ymmärrä pestä käsiään. Näiden ihmisten lapsilta en edes odota tuon kummempaa käytöstä, koska omat vanhemmathan sen käytösmallin antaa...Vauvat on aina tietysti asia erikseen.

Ja tosiaan, valkoinen on aina siitä hyvä väri, että sen saa oikeasti puhtaaksi. Toisin kuin taas jonkun muun vaalean värin. Ja tumma sisustus, no, en vain pidä sellaisesta.

Vierailija
13/40 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on kaksi valkoista kangassohvaa (ja kolme lasta). Sinun vierailusi jälkeen kuosikangas vain pestäisiin, niinkuin aina 6-7 viikon välein muutenkin!

Vierailija
14/40 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraassa kodissa ollaan vieraan säännöillä. Ei tarvitse käydä kylässä jos niin ärsyttää. Meillä ei ole valkoista sohvaa, mutta valkoinen maalattu lattia on ja valkoiset nojatuolit. Sanon itsekin sotkuisille lapsiperheille että voivatko varoa. Ei kukaan siitä loukkaannu. Meidän lapset tietää että olohuoneessa ei syödä ja lattialla ei ajeta naarmuttavilla autoilla tai kävellä kengät jalassa. En ole joutunut huomauttelemaan. Ja Ap:lle sen verran, että enemmän se puklu näkyy tummalla kankaalla kuin vaalealle, sekä sen verran aloitukseen liityen, että tarkoittaako vaipattomana harjoittelu sitä että lapsesi saattaa pissata tai kakata vieraan sohvalle?? Kannattaisiko kuitenkin kylässä laittaa vaippa?

Vierailija
15/40 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvan voi suojata kangassuojasuihkeella, ei ime enää likaa.

Vierailija
16/40 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen sohva on niin kaunis ja valoisa. Meillä on tunkkainen ruskea nahkasohva :/

Vierailija
17/40 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä valkoinen Natuzzin nahkasohva, jota ei tarvi varoa. Siitä kun on pesty jo kuulakärkikynät, ja vaikka minkämoiset sonnat, mitä 6 ja 8 vuotiaan villit pojat saa aikaan. Ei haittaa, kaikki lika lähtee!

Vierailija
18/40 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerjään verta nenästäni kun tämän asian täällä ilmaisen mutta ihan pakko kertoa ärsytykseni :) Ärsyttää suunnattomasti kun joillakin on sitten pakko olla valkoinen sohva ja kun menemme lasten kanssa kylään niin täytyy olla TODELLA varovainen (ihan siis itsekin) ettei vaan tule mitään likaa. Meillä esikoinen opettelee juuri pois vaipoista ja nuorempi on puklaava vauva. Itsekin olen semmonen rähmäkäpälä että onnistun aina jotenkin sotkemaan jotain... Muita istumapaikkoja ei ole kuin tuo valkoinen sohva. Huoh. Kyseessä siis lapseton pariskunta, joilla tuo kyseinen sohva on. Mietin vain, että miksi ihmeessä sen sohvan pitää olla valkoinen?! Parempi varmaan pysyä kotona eikä mennä kylään. (Mutta ihan on siis kutsuttu kyseiseen paikkaan)

Vierailija
19/40 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. Meillä on jopa 3 valkoista sohvaa, divaani ja nojatuoli. Ja 3 lastakin (4v, 9v, ja 15v.).

Vierailija
20/40 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole provo :)

Ai niin ja kyseessä kangassohva, joka oikein imisi kaiken lian jos siihen jotain tulisi.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi