Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko olla, että synnytys ei satu niin paljon kun ei ole kuukautiskipuja ollenkaan?

Vierailija
12.07.2012 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina ollut endon takia aivan helvetilliset kuukautiskivut. Kaksi synnytystä mennyt niihin verrattuna melko helposti (ei kuitenkaan täysin kivuttomasti). Esikoisen kohdalla nippanappa ehdittiin sairaalaan kun sieltäkin aina annettiin ohjeeksi, että "kyllä sinä tiedät sitten kun on aika lähteä, supistukset muuttuvat selkeästi kuukautiskipuja pahemmiksi". No, eivät muuttuneet. Toisen kohdalla tajuttiin sitten lähteä ajoissa, vaikka kivut eivät minun mittapuuni mukaan pahat vielä olleetkaan. Mutta eipä toisellakaan kertaa kauaa tarvinnut sairaalassa synnytystä odotella.

Eli oman kokemukseni mukaan olettaisin, että jos on tottunut jo todella kivuliaisiin (tarkoittaa, että mitkään särkylääkkeet ei auta. Ja en todellakaan puhu buranasta) kuukautisiin, niin synnytys ei siitä välttämättä paljoa eroa. Ja synnytys on vielä keskimäärin ohi alle vuorokaudessa, kuukautiskivut (minulla ainakin) kestävät monta päivää...

Vierailija
2/9 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita miettii, et pimpulastasi tulee ulos meloni... kyllä se kuule tuntuu. Ja monilla sattuu supistelut ihan älyttömästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläissäni kuukautiskipuja, mutta synnytykset ovat olleet helvetillisen kivuliaita ja vaikeita.

Vierailija
4/9 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää mahtua pois,ja minkä kokoinen se reikä on..joko selkis,että kyllä SE SATTUU!!

Vierailija
5/9 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut järkyttävän kipeät kuukautiset, joista olen juuri ja juuri selvinnyt vahvoilla särkylääkkeillä. Synnytys ei sen rinnalla tuntunut kovinkaan pahalta. :D

Vierailija
6/9 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myöskin siihen liitettynä pahoinvointi + maha löysällä

Itse uskon ainakin siihen kun kuukautiskivuthan johtuu siitä että kohtu supistelee ja niin se supistelee myös kun lapsi alkaa syntymään, niin se kipu on ainakin vähän varmasti samallainen ja oon kuullu et sitä kipua vois verrata kuukautiskipuun mut se on huomattavasti kovempaa...

Niin se joka tottuu jo kestämään sellasta kipua on etulyönti asemassa kuin sellanen joka ei koskaan tunne ja pitää itseään onnekkaana ;)

se sitten kostautuu siinä synnytys vaiheessa, kun se aivan varmasti tuntuu joka ikisellä!

Vierailija
7/9 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ikinä ollut kuukautiskipuja ja kaksi ekaa synnytystä oli varsin "kivuttomia" (siis synnytys mittapuulla). Kolmannella kerralla kärsin noin vartin verran jo tuskaksi määriteltävää kipua, mutta sekin helppasi heti kun sai alkaa ponnistamaan.

Vierailija
8/9 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo melkein kokonaan auki kun ihmettelin vielä, että eihän nämä supistukset tunnu edes kuukautiskipuja pahemmilta. Ilokaasu oli ainoa kipulääkitys mitä käytin ja synnytys tuntui helpolta.

Vierailija
9/9 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi minulla on sietämättömän alhainen kipukynnys. Mutta onneksi on olemassa epiduraalipuudutus.

eläissäni kuukautiskipuja, mutta synnytykset ovat olleet helvetillisen kivuliaita ja vaikeita.