Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, joudun työreissulle mielisairaalaan

Vierailija
12.07.2012 |

Olen töissä sairaanhoidon alalla, mutta hallinnossa. En ole itse koulutukseltani hoitoalan ihmisiä, enkä ole joutunut henkilökohtaisessa elämässänikään olemaan tekemisissä mielisairaiden kanssa.

Kuulostaa varmaan tosi tyhmältä, mutta mua pelottaa mennä sinne mielisairaalaan. Menen työasioissa, mutta aikovat esitellä minulle toimintaa. Miten siellä pitää käyttäytyä? Entä jos joku "hullu" tulee sanomaan mulle jotain kummallista, entä jos reagoin ihan väärin?

Olisin kiitollinen, jos joku voisi vähän neuvoa... En kehtaa työpaikalla sanoa, että mua pelottaa, koska pitäisi pystyä suhtautumaan näihin asioihin asiallisesti. Mulla on varmaan ihan väärä mielikuva, koska en ole ikinä käynyt mielisairaaloissa. Muodostan mielikuvani todennäköisesti joidenkin elokuvien ja tv-sarjojen pohjalta, joissa on kuolaavia aggressiivisia hirviöitä. Ja vaikka tiedän, ettei se todellisuudessa varmaankaan näin ole, niin silti pelottaa, kun en muusta tiedä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt potilastietojärjestelmän kehityshankkeen myötä keräämässä tietoja henkilöiltä joiden toimipiste oli mielisairaalassa. Kyllä siellä tuli vastaan oudosti käyttäytyviä ja puhuvia ihmisiä jokunen, mutta minä joko en reagoinut tai vastasin vaan jotain. Muistan 2 tapausta: yksi tuli sanomaan mulle "mitä pitkävittunen" mihin en tietysti sanonut mitään. Toinen selitti jotain että täällä on ruoka myrkytettyä ja varoitteli kaikista kauheista jutuista ja minä vaan kiitin varoituksesta.

Vierailija
2/5 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luo yksin mitenkään. Luultavasti näet jotain "pöppyräisiä" ihmisiä ja jos sulta satutaan kysymään vaikka kuka olet niin sitten sanot esim jos olet arkkitehti että olet arkkitehti. Ei sen kummempaa. Luultavimmin kukaan potilas ei kommentoi sulle mitään.

Ei mitään hätää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt lapsena mielisairaalassa esiintymässä muutaman muun lapsen kanssa. Ei siellä tietty esitykseen varmasti "pahempia" tapauksia päästetty katsomaan, mutta tuolla kokemuksella edes lapsesta tuo paikka ei vaikuttanut pelottavalta. Jotkut käyttäytyivät vähän oudosti, mutta ei siinä sen kummempaa. Oli ihan hyvä kokemus käydä, esti varmaan paljonkin ennakkoluulojen muodostumista.

Vierailija
4/5 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut potilaana, ja olen tismalleen yhtä hullu vieläkin. Monestikohan olet täällä keskustellut minun tai jonkun toisen hullun kanssa.

Siellä on varmaan suurin osa niitä ihmisiä, joita tapaa ihan jokapäiväisessä elämässä ihan mitään huomaamatta. Näin oli ainakin siihen aikaan. Toki osa on kuutamolla pahemmin, mutta aika omissa oloissaan useat pysyvät. Jos nyt joku sanoo sulle jotain, niin vastaat vain "vai niin, sepä ikävää" tms.

Vierailija
5/5 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin vannoa että ne potilaat pelkää sua enemmän kuin sä niitä.

t.hullu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi