Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajana

Vierailija
11.07.2012 |

pienessä yrityksessä minua ärsyttää usein palkka , sairausloma yms. keskusteluissa se, että monet työntekijät ajattelevat kaiken olevan itseoikeutettua eli palkkaa pitäisi nostaa, sairasloma todistuksia ei haluttaisi tuoda jne. vaikka työntekijä ei olisi edes hyvä.

Olen pitkänlinjan yrittäjänä aivan varma, että jos saan pienyrittäjäna hyvän ja tunnollisen työntekijän johon voin luottaa, nostan palkkaa ja etuuksia sitä mukaa, kun työntekijä niitä ansaitsee. Ja joustan aina kun voin. Ja näin olen tehnytkin.

Valitettavasti oma ja useiden tuntemieni yrittäjien yhteinen kokemus on, että HYVÄÄ työntekijää on todella vaikea saada ja hyvästä haluaa pitää kynsin hampain kiinni!

Olen opettanut omillekin lapsilleni, että kun he saavat ensimmäisen työpaikan, älkää missään nimessä seisoskelko, näprätkö kännykkää, vaatiko lisää palkkaa, olko ilmoittamatta poissa, myöhästelkö, puhuko epäasiallisesti pomolle, ilmoittako milloin heille sopii olla töissä jne. Tälläiset asiat ovat valitettavan tuttuja monille työnantajille. Mikään ei ärsytä niin paljon kuin nuori, joka kuvittelee että raha tippuu taivaalta , mutta etenkin, kun nämä asiat eivät rajoitu nuoriin.

Tulipahan avauduttua..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunlaisias vaan ei oo paljoa,eikä kukaa halua uhrata itteään työlle.. varsinkin jos se on vaatimista vaatimisen perään varsinkin työnantajan puolelta, eikä jousteta missään

Vierailija
2/3 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri hyvästä työntekijästä ei luvuta hevillä. Moni kuvittelee olevansa hyvä, mutta ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälleen työntekijänä olen työkavereita (nuoria ja vanhoja) tarkkailemalla huomannut, että ne päällepäin reippaimmat ja nöyrimmät pomonmielistelijät, joilta löytyy sitä työnantajan peräänkuuluttamaa oikeanlaista asennetta, ei todellakaan aina ole niitä, joiden työnjälki ja työtahti olisi sitten kuitenkaan parasta luokkaa. Ok, ehkä jotkut lusmuilevat ja pinnaavat välillä, mut kun tekevät, niin tekevät sitten sitä tahtia ja senverran priimaa, että saavat aikaiseksi lopulta enemmän kuin nämä tunnolliset.

Se, että ihminen on alaisena vittumainen ei tarkoita, etteikö tämä voisi itse työtehtävien hoitamisen kannalta olla ihan huippu. Samoin miellyttävä ja helppo alainen ei välttämättä silti ole mitenkään hyvä työssään, vaikka varmaan hänen kanssaa työskentely on huomattavasti miellyttävämpää.

Ymmärtääkseni töissä ollaan kuitenkin ensisijaisesti tekemässä niitä töitä...

Itse oon työpaikalla hyvässä maineessa, luultavasti pääasiassa koska mulla on todella kiltin tytön habitus, millä saa paljon anteeksi. En silti pidä itseäni mitenkään hyvänä työntekijänä tässä nykyisessä työpaikassa. Tuon kyllä todistukset ja tuun ajoissa töihin eikä mitään palkankorotusta ole tullut mieleenkään kysyä, mut silloin kun kukaan ei ole katsomassa, lusmuan minkä kerkeän kun ei vaan motivoi. Teen myös työt aika huolimattomasti laiskuuttani. Tästä ei kuitenkaan juuri koskaan syytetä minua vaan näitä "väärän asenteen" ihmisiä, vaikka he oikeasti hoitavat hommansa paljon paremmin kuin minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi