Pystyykö kukaan lihavakaan syömään oikeasti
vaikka litran paketin jäätelöä, ison sipsipussin ja karkkipussin kerralla?
Täällä kun aina kysellään mitä lihavat syö päivän mittaan, ja sitten kun lihavat kertoo, laihat kauhistelee että miten noi lihavat valehtelee et ne syö noin vähän.
Telkkarissa olen nähnyt että jotkut yli 200 kiloiset vetää oikeasti jumalattomasti ruokaa, mutta en usko että kukaan alle 150 kiloinen syö niin kauheita määriä, kilot vaan kertyy vuosien mittaan.
Kommentit (29)
Tosin huono olohan siitä seuraa. Sipsejä en pysty kerralla paljoakaan syömään. Isoa karkkipussiakaan en kerralla saa tyhjennettyä.
Painan 130kg.
tiedä noista aineista, mutta kaverini (naispuolinen, n. 130kg) ostaa esimerkiksi hesburgerista mega-aterian JA megahampurilaisen ja syö ne yhdellä istumalla. Samoin voi syödä perhepitsan, valitteli vain kerran että hiki tulee kun syö koko perhepitsan kerralla.
Pystyn syömään litran jäätelöä, sipsipussin, keksipaketin ja kaksi munkkia ihan helposti ja parin tunnin päästä lisää.
En enää harrasta tällaista, käyn terapiassa. Mutta siis aivan helposti meni noi alas aikoinaan.
Nyt painan 77kg.
...olen pystynyt syömään sen litran jätskiä illassa. 0,5l oli kerta-annos, eli paketti miehen kanssa puokkiin.
Sipsipussi ei uppoa ja karkkipussinkin pitää olla pieni, jos kerralla menis.
Nyt "aikuisena" olen heivannut sokerin elämästäni, enkä tajua miten jotain valiojäätelöä on pystynyt syömään lusikallista enempää. Kilot edelleen samat 75, eli ei riipu paino roskan/terveellien syömisistä mulla....
Minulla bmi oli keväällä 36.9.. Eli reippaasti ylipainoa. (35kg..)
En voisi syödä litraa jäätelöä.. Enkä sipsipussia. Karkkipussi menisi. Syön pieniä määriä, Aamiaiseksi aamulla leipä, Lounaaksi joku täytetty ruusleipä, päivällinen lautasmallin mukaan ja iltapalaksi leipä. Mistäkö noin hitosti kiloja? Noh. Masennuslääkkeistä ne tuli alle puolessa vuodessa. lääkitys loppui mutta kilot eivät lähteneet. Miksikö? Koska nuo pienet ruokamäärät mitä syön ei ole ainut mitä syön. Tai söin. Join ruualla mehuja ja limuja. Olen karkkihiiri, päivittäin meni suklaapatukkaa ja puolta suklaalevyä jne. Olen myös viinin ystävä ja juustojen napostelija. Päällepäin voi näyttää että syön vähän ja terveellisesti, mutta oikeasti olin kokoajan napsimassa jotain kaapista. Jos on liha,a se ei tarkoita että töissä esim lounaaksi olisi hirveät mätöt jne...
Nyt olen laihduttanut 9kg, toivottavasti tahti jatkuu yhtä hyvänä.
että minkälaisia ne ruoka-annokset on kerralla. Napostella voi kaikkea lihottavaa suupalan tai kaksi vaikka kerran tunnissa ja saa itsensä pidettyä lihavana.
Ei lihava välttämättä syö isoja määriä ruokaa, se ei tunnu eräillä menevän jakeluun, se että sanoo että syö pieniä annoksia, ei tarkoita sitä että ei myöntäisi mistä kilot on tulleet.
Se ärsyttää kun ihmiset olettaa että kuka tahansa läski voi vetää perhepitsan koska vaan yksinään, ja sitten itkee että miten olen näin lihava.
Pystyn kyllä illan aikana syömään 0,5 litraa jätskiä, Fazerin suklaalevyn, 150gr sipsipussin ja miksei karkkiakin. "Oikeaa" ruokaa en tietenkään sitten söisi ollenkaan.
Kotipizzan perhekokokin menee helposti. En asu Suomessa ja sitä tulee aina ikävä. Sama juttu Fazerin sinisen kanssa. Kerran isäni lähetti mulle seitsemän 200gr levyä. Söin ne alle 24 tunnissa muun normaaliruoan lisäksi.
Painoa on kertynyt 10 kiloa lastensaannin ja 35-v rajapyykin ohittamisen jälkeen. Nuorempana sai vetää mitä vaan ja pysyi hoikkana.
Mulla on sitten vissiin joku ahmimishäiriö...
Mutta minulla onkin ahmimishäiriö. Ja kyllä ahmimiskohtauksen aikana menee tuollaisia ja lisäksi paljon muuta. En paina kuitenkaan kuin 70 kiloa, ja nykyään häiriö on sentään sen verran hyvin hallinnassa että pahoja ahmimiskohtauksia tulee vain kerran-pari kuussa joten siksi en paina kahtasataa kiloa. Muina aikoina syön ihan tavallisesti.
Jos saan kysyä :)
t. toinen ahmija
Minun kiloni ovat kertyneet vuosien saatossa pikkuhiljaa napostellen. Suuria määriä kerralla en ole koskaan syönyt. Ravintolassa harvoin otan alkuruokaa tai jälkiruokaa, kun yksinkertaisesti en jaksa syödä niitä. Kalorit kertyvät pienistä napostelupaloista, lähinnä makeista herkuista.
en pysty kerralla syömää valtavia määriä. Mutta naposetelen jatkuvasti pahaan olooni jotakin ja se jokin on aina epäterveellistä. Joko rasvaista tai makeaa. Yleensä rasvaista.
Pikkuhiljaa hiipien kilot kertyneet:(
Pitäis mennä lääkärin, mut en vain kykene.
pelkästään litra jäätelöä niin jopa minä syön sen kevyesti kerralla mutta minulla onkin tosi huonot ruokailutavat. En söisi sinä päivänä mitään muuta kuin sen jäätelön. Tänään söin kaksi litraa mansikoita ja loppupäivän tyydyn juomaan vettä. Iän myötäkään painoa ei ole tullut lisää mutta ruokailutottumukset ovat minulla kieroutuneet. Minulla painoa 60 kiloa ja pituutta 170 eli ylipainoa ei löydy. Joinakin päivinä saatan syödä vaikka 4000 kcal ja toisena 600.
En
pelkästään litra jäätelöä niin jopa minä syön sen kevyesti kerralla mutta minulla onkin tosi huonot ruokailutavat. En söisi sinä päivänä mitään muuta kuin sen jäätelön. Tänään söin kaksi litraa mansikoita ja loppupäivän tyydyn juomaan vettä. Iän myötäkään painoa ei ole tullut lisää mutta ruokailutottumukset ovat minulla kieroutuneet. Minulla painoa 60 kiloa ja pituutta 170 eli ylipainoa ei löydy. Joinakin päivinä saatan syödä vaikka 4000 kcal ja toisena 600. En
Tuollainen on sairasta!
Enkä ole eläissäni pystynyt noin paljon syömään. Litran jäätelöpaketista kolmanneksen, ja sitten on ähky. Karkkipussi voi mennä yhdeltä istumalta helposti, riippuu tosin vähän mitä ne karkit on, ja miten iso pussi. Sipsejä ei pysty kovin paljon syödä kun niin maustetuja ja suolaisia.
Kotipitsan pitsaa en pysty syömään kokonaan, yleensä annan omastani vähintään neljänneksen perheen pienimmille joille ei osteta omaa pitsaa, perhepitsa riittää meillä kyllä koko perheelle.
Hampurilaispaikassa otan pienimmän hampurilaisaterian, enkä jaksa sitäkään syödä kokonaan, ranskalaisia jää aina.
Nyt taas jotkut ihmettelee millä olen saanut nämä kilot kerättyä, sitä ihmetteli lääkärikin viime viikolla.
No, sillä että syön erittäin huonosti, ja kun syön niin yleensä makeaa jugurttia ja suklaata. "Kunnon ruokaa" syön erittäin vähän, joskus kolmevuotias poikanikin syö enemmän.
Paino on pysynyt n.10 vuotta samoissa kiloissa, eli en liho koko ajan lisää. Silloin kun lihon, syön suklaata normaalia enemmän, yleensä se on joku henkisesti raskas vaihe elämässä.
Nykyään välttelen ähkyoloa, on muutenkin mahavaivoja, ja pelkään suunnattomasti oksentamista, suorastaan kammo.
ap
Litra jätskiä kyllä menee. Ja päivän aikana voin syödä bic mac -aterian + juustohampurilaisen, sen jälkeen suklaalevyn, illalla vielä pizzan tai oikeastaan puoliTOISTA pizzaa. Ja sit jätskiä. Näin tapahtuu kuitenkin vain pari kertaa kuussa, arkisin yritän tsempata.
Mulla on ollut bulimiaa, ja selvästi syömishäiriöinen olen muutenkin. Ja ikää yli 40 v.
Kokemuksesta voin sanoa, että tuntuu jotku hoikat syömään hurjia määriä kerralla.
Esim. itsellä BMI 21,5 ja pystyn illassa syömään esim pakaste pitsan ja litran jäätölöä. Sipsejä en tosin syö.
Ja en siis läheskään joka ilta tuollaisia määriä vetele.
Mutta kyllä muutamat tuttuni pystyvät satunnaisesti vastaavia määriä kerralla syömään. Ja ei siis lihavia.
mä en pysty. olen 90 kilonen ja 162 cm pätkä.
mutta mä oonkin saanut itseni tähän kuntoon viinillä,juustoilla,limsoilla ja mehuilla. :(
koska kaikki laihat yleensä olettaa että lihavien täytyy syödä ihan jumalattomia määriä kerralla ruokaa kun ovat kerran niin lihavia.
Tiedän myös itse sellaisia laihoja jotka pystyy syömään kerralla hirveän määrän, kai heillä on sitten isompi mahalaukku joka vetää vaikka 2-3 litraa. Nämä laihat kyllä sitten käyvät usein vessassa, ja liikkuvat enemmän kuin minä.
Lihava ihminenhän voi olla lihava vaikka ei syö enemmän kuin kuluttaa, laihtuminenhan alkaa vasta kun syö reilusti vähemmän kaloreita kuin kuluttaa. Minulla on varmasti pieni kulutus, ja olen jatkuvasti uupunut, en saa ruuasta tarpeeksi tärkeitä ja tarpeellisia ravintoaineita, enkä kuitua. Vettä juon myös erittäin vähän.
Jostain syystä elämänmuutos, eli ruokailutottumusten täydellinen muutos on erittäin vaikeaa, tuntuu että kun on niin väsynyt aina, niin ei jaksa.
ap
Kiitoksia selvennyksestä! :D
Siksi kysyin, kun itse sain otsikosta käsityksen, että pystyykö lihavakaan syömään määriä x. Eli oletuksena, että laihat ei ainakaan voisi syödä. :D
Mutta tosiaan on totta, että (luonnostaan)hoikat tuntuu syövän ihan hurjia määriä.
Itsellä taitaa selittyä kyllä toi silläkin, että aina olen harrastanut paljon liikuntaa, joten syöminen ei ole painoani juuri nostanut/laskenut.
Mutta tiedän myös paljon "liikkumattomia" hoikkia, jotka syövät paljon!
T.11
Mun lempparirentoutumiskeino on avata litran jäätelöpaketti toisesta päästä ja vedellä ruokalusikalla huiviin sillä istumalla. Nykyään tosin harvemmin kuin ennen tuota tulee harrastettua. Ja en ole lähellekään ylipainoinen. Vatsalaukku venyy kyllä, toisilla lihavilla ongelma on liian paljon kerralla syöminen, toisilla jatkuva napostelu, suuri osa taitaa syödä liikaa ja liian usein....
Mutta minulla onkin ahmimishäiriö. Ja kyllä ahmimiskohtauksen aikana menee tuollaisia ja lisäksi paljon muuta. En paina kuitenkaan kuin 70 kiloa, ja nykyään häiriö on sentään sen verran hyvin hallinnassa että pahoja ahmimiskohtauksia tulee vain kerran-pari kuussa joten siksi en paina kahtasataa kiloa. Muina aikoina syön ihan tavallisesti.