Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika ei halua mennä autokouluun

Vierailija
11.07.2012 |

Ärsyttää, muuten fiksu poika ja pärjää elämässä mutta ei kuulemma aio hankkia korttia. Sanoo että ajaa sitten joskus jos tulee tarvetta, mutta hukkaa monta harjoitteluvuotta tässä välissä jos vasta esim. 30v aikoo ajella.

Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä että mies ei ole kiinnostunut autoista tai autoilusta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte niin että palvelut yms. on lähellä niin mitä sitä turhaan ajamaan.

Ja jos poika menee armeijaan voi kortin ajaa siellä paljon halvemmalla.

Vierailija
2/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pääsisi elämässä helpommalla kun tuollaiset perusjutut olisi hankkinut nuorena kuntoon. Peruuttamatonta vahinkoa tuosta ei tule.

Meillä juuri ajo-opetuslupaprosessi menossa.. =) Opetan siis itse pojan ajamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa asutaan, julkisilla kyllä pääsee liikkumaan täällä aivan mainiosti, mutta itse koen tuon kortin hankkimisen niin perusjutuksi etten olisi edes harkinnut jättäväni ajamatta.

Poika on armeijan jo käynyt, on 20v ja opiskelemassa. Nuorempi tytär ajaa parhaillaan kevarikorttia eikä jaksaisi odotella että pääsee autokouluun. No, poikaa ei tunnu häiritsevän.

Vierailija
4/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri luin hiljattain että Tukholmassa enää pieni osa kaupunkilaisista nuorista haluaa ajaa kortin ja että Helsingissäkin on yleistymään päin tällainen.

Ei se nykyään enää ole niin kummallista ettei ole ajokorttia, ei ainakaan Helsingissä. Tietyissä piireissä kortin ja varsinkin auton omistamista katsotaan jopa vähän pahaan, että miksei muka voi kulkea julkisilla vaan täytyy saastuttavalla yksityisautolla itsekkäästi huristaa.

Vierailija
5/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini on jo nyt vakuuttunut, ettei aja ajokorttia. On tosi kiinnostunut vanhoista autoista jne. mut ajaminen ei vissiin kiinnosta :)

Mun mies on jotenkin loukkaantunut, koska itse tosi kiinnostunut autoista ja kaikki vapaa-ajat nyhrää autotallissa..

Vierailija
6/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ratissa vuosi sitten ja sitä edellisestä kerrasta varmaan pari vuotta.

Hölmöähän se on, että saan koska vaan lähteä ajamaan vaikken luonnollisesti kauhean hyvin osaa.

En aio kannustaa lapsiani autokouluun, menkööt sitten jos oikeasti korttia tarvitsevat.

Helsingissä asutaan.

Vierailija
7/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän 20v. jo pysty ajattelemaan omilla aivoillaan ja tekemään itse omat ratkaisunsa.

Hyvä jos itse tietää mitä haluaa ja mitä ei halua tai tarvitse!

Vierailija
8/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyissä piireissä kortin ja varsinkin auton omistamista katsotaan jopa vähän pahaan, että miksei muka voi kulkea julkisilla vaan täytyy saastuttavalla yksityisautolla itsekkäästi huristaa.

väliä joittenkin viherpiipertäjien mielipiteillä?

Vierailija
9/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyissä piireissä kortin ja varsinkin auton omistamista katsotaan jopa vähän pahaan, että miksei muka voi kulkea julkisilla vaan täytyy saastuttavalla yksityisautolla itsekkäästi huristaa.

Mitä väliä joittenkin viherpiipertäjien mielipiteillä?

mutta jos se nuori on itse "viherpipertäjä". Aika moni on siinä iässä kovin tiedostava maailmanparantaja vaikka sitten myöhemmin myöntyisikin tavanomaisempiin keskiluokkaisiin arvoihin joihin ei viherpipertäminen kuulu.

Itse kyllä inhoan noita pipertäjiä, asun Viikissä ja käyn töissä yksityisautolla ihan mukavuudenhaluani ja viereisen ekotalon asukkaista parikin on mulle huomautellut siitä miten saastuttavaa on kun yksi ihminen ajaa isolla autolla aamuin illoin. Yököttävää toisten asioihin puuttumista.

Vierailija
10/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus jättää tai ottaa. Kuitenkin Suomi on laaja maa, jossa kaikkialla ei ole tietoakaan mistään julkisista kulkuneuvoista. Ajamisen oppiminen on vanhempana aina hankalampaa. Eräs tuttuni muutti maalle Helsingistä liki nelikymmppisenä ja ajoi sitten kortin vähän pidemmän kaavan mukaan tarvitessaan autoa kulkemiseen.

Vierailija
11/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei aikuinen ihminen osaa ajaa autolla! Ei tarvi olla omaa autoa, mutta ajotaito ja kortti on hyvä olla olemassa.

Vierailija
12/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nyt 27v. Autokouluun meno on nyt ensimmäistä kertaa suunnitteilla koska odotan toista lasta ja tiedän, että liikkuminen kahden pienen kanssa on autolla niin paljon helpompaa kuin julkisilla.

Oon asunut itse pääkaupunkiseudulla koko ikäni ja tähän mennessä en ole kertaakaan korttia kaivannut... eli lapset on ainoa syy. Muuten tuskin vaivautuisin, koska liikkuminen on julkisilla helppoa ja tarvittaessa on aina löytynyt joku halukas kuski jos on jotain isompaa pitänyt roudata - yleensä onneksi huonekalujakin ostaessa voi tilata kuljetuksen.

En huolehtisi, sillä autokoulun voi käydä vaikka kuusikymppisenä jos huvittaa. Enkä oikein ymmärrä tota "harjoitteluvuosien hukkaamista"? Joka tapauksessa lapsesi on jossain vaiheessa aloittelija - ihan sama onko keski-iässä ajellut 10 vai 20 vuotta, eiköhän sitä kuitenkin tiellä pysy... ajolupa nyt kuitenkin on heti inssin jälkeen ja liikenteessä pitää pärjätä oli kokemusta sitten minkä verran tahansa.

Yhtenä täkynä voi tietysti koittaa sitä, mitä munkin vanhemmat yritti (tosin huonoin tuloksin): nimittäin autokoulun kustantamista. Jos sen pari tonnia joutuu kotoa muutettua pulittamaan omista rahoista se on aika suuri summa, mutta jos vanhemmat jeesaa aiemmin niin hyötykin on suurempi.

Miesten puolestaan ei tarvitse olla autoista yhtään sen kiinnostuneempia kuin naistenkaan.

Vierailija
13/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on noloa

Jos ei aikuinen ihminen osaa ajaa autolla! Ei tarvi olla omaa autoa, mutta ajotaito ja kortti on hyvä olla olemassa.

Noloa olisi, jos minun tuttavapiirissäni olisi tällaisia aivopieruja päästelevä yksilö

Vierailija
14/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä halua sitä sinulle sanoa suoraan, koska pelkää loukkaavansa sinua.

Maksaisitteko kortin hänelle? Jos ette, hän ehkä haluaa käyttää ne liki pari tuhatta euroa johonkin muuhun. Jos maksatte, sano hänelle, että kortti on kallis ja jos ajaa sen vasta kolmikymppisenä, joutuu sen maksamaan sitten itse.

Vierailija
15/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies ajoi ajokortin noin 30-vuotiaana. Meillä ei ollut autoa eikä tarvetta. Päätettiin ostaa siinä vaiheessa auto ja mies ajoi ajokortin. Senhän ajaa ihan muutamassa viikossa.

Mun mielestä ei kannata varuilta ajaa ajokorttia jos ei ole heti käytettävissä autoa, jolla pystyy harjoittelemaan kunnolla esimerkiksi seuraavat pari vuotta, jolloin tulee ajovarmuus.

Jos on ajanut autokoulussa vain autoa ja on kymmenen vuoden tauko ajamisessa, niin on kyllä hyvin heikot eväät lähteä liikenteeseen. Näitähän ajotaidottomia ajokortillisia on tälläkin palstalla vaikka kuinka, perheessä vain mies ajaakun vaimo ei uskalla.

Vierailija
16/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viereisen ekotalon asukkaista parikin on mulle huomautellut siitä miten saastuttavaa on kun yksi ihminen ajaa isolla autolla aamuin illoin. Yököttävää toisten asioihin puuttumista.

hitto.....

Pieni kuminpoltto olisi paikallaan aina kun moisen ekoilijan näkee!

Vierailija
17/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajoin kortin 18-vuotiaana, mutta enemmän aloin ajaa autoa vasta yli kolmekymppisenä. Meni varmaan vuosi, ennenkuin aloin olla yhtään varmempi ajamisen suhteen. Mutta toisaalta, eiköhän se sama totuttelu olisi ollut edessä, vaikka olisin heti saanut auton käyttööni.

-16-

Vierailija
18/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisilla jos pärjää niin so what ei Tukholmassakaan ole enemmistölllä ajokorttia, koska ei tarvitse,

Minäkin ajoin kortin vasta 29 vuotta täytettyäni, koska se oli siinä kohtaa järkevää, pieni lapsi etc.

paljonko olisi ollut hyötyä kortista takataskussa? Olisin ollut 10 vuotta ajamatta ja sitten olisinkin yht'äkkiä hypännyt auton rattiin? Noup.

Laiskistuminenkn alkoi auton myötä. Oli aika korkea kynnys lähteä oplkemaan töihin +2 vesisateessa kn auto kökötti pihassa...

Älä pakota, ei se poika mitään menetä.

Vierailija
19/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on ensin ajanut muutaman vuoden säännöllisesti, niin voi pitää taukoa. Ei se sitten unohdu enää.

Mä ajoin ajokortin 18 v ja ajoin silloin pari vuotta, siis varmaan helposti vuodessa 15000 km. Sen jälkeen melkein 10 vuoden tauko, jolloin ajoin vain erittäin harvakseltaan, siis ihan pari kertaa vuodessa. Hyvin muistui ajaminen sitten kun hankittiin auto.

17

Vierailija
20/20 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eihän se poika sillä pelkällä kortilla mitään tee.