Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat etäisän uuden tyttöystävän/tulevan "äitipuolen" oikeudet miehen lapsia kohtaan?

Vierailija
11.07.2012 |

Minulla on äärettömän raskas ero takana, nyt pikkuhiljaa uusi elämä alkamassa, olemme hetken asuneet lapsien kanssa erillään lasten isästä. Erossa on ollut useita erilaisia käänteitä ja olen aika rikki. Nyt viimeisin oli, että lasten isä sanoi minulle, ettei minulle kuulu mitä hänen tyttöystävänsä tekee lasten kanssa? Olen todella väsynyt tilanteeseen ja järkeni kyllä sanoo, että hän todella on vain tyttöystävä ja lapset minun, että jotain sananvaltaa minullakin on. Vaikka tiedän kyllä sen, että en kovinkaan voi vaikuttaa siihen, mitä lapset isän luona tekevät. Kauhean raskaalta tuntuu kaiken tällaisen pohtiminen ja en voi oikein mitään tehdä silloin kun lapset ovat isällään. Tämän kyllä tiedän ja uskon helpottavan ajan kanssa, mutta eihän se paljon tässä hetkessä lohduta. Tuo tyttöystävä on kyllä kunnioitettavasti lahjonut lapset puolelleen ja koitan uskoa, että on hyvä ihminen, mutta en häntä kuitenkaan tunne.

Jotain vertaistukea kaipaan, en ilkeyksiä, niitä eksä jakelee ihan riittämiin.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti on aina äiti. Äitipuoli ei lahjomallakaan pääse normaalin äiti-lapsisuhteen väliin, eikä sitä kyllä edes halua, jos on järkevä!!

t. Äitipuoli/16

Vierailija
22/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä aikalailla se minkälainen on äitipuolen rooli ja mitkä ovat "oikeudet".

Hienoa, että joku osasi minuakin kalvaneet oikeudet/oikeudettomuudet kirjoittaa noin tiiviisti ylös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinaisesti, mutta jos tämä sinun lastesi isä sälyttää lasten hoidon uudelle tyttöystävälleen ja tämä sitten lapsia hoitaa, niin et sinä SIIHEN oikein mitään voi.

Ei tyttöystävällä sinänsä sen kummempia "oikeuksia" ole, säälin kyllä näitä, jotka uuden miesystävän ipanoita alkavat heti huoltaa. Siinä yleensä mies haluaa vain itselleen seksiä tarjoavan kotitalouskoneen ja jälkikasvun huoltajan, ettei tarvitse itse rikkaa ristiin laittaa.

Ei se uusi välttämättä ole sen huonompi "ihmisenä" kuin sinäkään...

Vierailija
24/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelisin melkein, että blokkaisit sekä hänet että eksäsi kokonaan. Näin ei silmillesi tule asioita, jotka sinua harmittavat.

lapsilla on isällään ihan kivaa. Lahjomalla ainakin on saatu lapset tyytyväisiksi, sen olen huomannut. Tyttöystävä oli laittanut facebookiin kuvia lapsistani ja siitä mainittuani sain vain haukut niskaani, ettei minulla ole asiaan sanomista.

Yksityiskohtaisesti en tarvitse raporttia tekemisistä, mutta toki reissuista pitääkin(?) ilmoittaa. Lapset ovat 2v ja 4v. Ovat niin pieniäkin vielä.

Vierailija
25/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai mä yhtä perheenjäsentä ala niistä poistamaan?

Vierailija
26/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai mä yhtä perheenjäsentä ala niistä poistamaan?

oletan, että olet elänyt uusperhettä jo jonkin aikaa ja olette aidosti samaa perhettä miehen lasten kanssa.

Ap:n tapauksessa erosta on vähän aikaa ja exän tyttöystävä uusi - jotain sosiaalista kompetenssia voisi ainakin toivoa tässä tilanteessa.

Vierailija
27/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhemmalla on oikeus päättää, missä lasten valokuvia julkaistaan ja julkaistaanko ollenkaan! Sitä lupaa kysyy myös koulu ja päiväkoti, jossa saatetaan tehdä esim. juttu lehteen tai laittaa jostain toimintapäivästä kuvia koulun nettisivuille jne. Että kyllä tuosta asiasta saat sanoa uudelleenkin!

ja oletettavasti lapsen isä on sen luvan antanut.

Ainakin mun ja exän yhteishuoltajuudessa olevista lapsista kouluunkin riitti vain mun allekirjoittama lupalappu, eivät kyselleet KUMMANKIN huoltajan lupaa.

Vierailija
28/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä, että saisit tavata tuon tyttöystävän.

Minä itse pyysin saada tavata mieheni lasten äidin heti sen jälkeen, kun olin tavannut lapset.

On helpompi olla puolin ja toisin, kun on tavattu.

Vierailija
29/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus siivota lapsen jäljet, oikeus pestä pyykit, oikeus laittaa ruokaa ja syöttää, oikeus pyyhkiä peppu, oikeus niistää nenä, oikeus lohduttaa kun itkettää, oikeus ottaa vastaan kaikki avioeron aiheuttama viha, jota lapsi ei uskalla ilmaista oikeille kohteille eli äidille ja isälle.

Nämä oikeudet puuttuvat: Oikeus rakastaa kuin omaansa, oikeus ottaa vastaan lapsen rakkautta, oikeus kiitokseen huolenpidosta ja kasvatukseen osallistumisesta, oikeus olla mukana päättämässä mistään lasta koskevasta, usein myös oikeus olla läsnä, kun lapselle tapahtuu jotakin tärkeää, oikeus hankkia apua oireilevalle lapselle, oikeus tavata lasta eron jälkeen.

Ainakin nämä.

Tässäpä hienosti kiteytettynä asia. Ole onnellinen, että lapsillesi on vielä kolmaskin aikuinen, joka huolehtii heistä. Oli ihan lahjonut lapsia? Voi kamala, yrittänyt vielä ilahduttaa lapsiasi! Olis nyt mielummin ilkeä kusipää! Kuvien nettiin laittamiseen olis tietysti pitänyt kysyä vanhemmilta lupa. Koska sitä oikeutta ei äitipuolella ole. Jos mies on seurustellut sinun kanssasi ja koet olevasi hyvä ihminen, niin tuskin mies on valinnut uudeksi puolisoksi mitään hirveää harakkaa, miksi olisi laskenut naisten suhteen rimaa sinun jälkeesi?

Vierailija
30/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko purkauksesi sen valossa todella mielestäsi asiallinen?

Oikeus siivota lapsen jäljet, oikeus pestä pyykit, oikeus laittaa ruokaa ja syöttää, oikeus pyyhkiä peppu, oikeus niistää nenä, oikeus lohduttaa kun itkettää, oikeus ottaa vastaan kaikki avioeron aiheuttama viha, jota lapsi ei uskalla ilmaista oikeille kohteille eli äidille ja isälle.

Nämä oikeudet puuttuvat: Oikeus rakastaa kuin omaansa, oikeus ottaa vastaan lapsen rakkautta, oikeus kiitokseen huolenpidosta ja kasvatukseen osallistumisesta, oikeus olla mukana päättämässä mistään lasta koskevasta, usein myös oikeus olla läsnä, kun lapselle tapahtuu jotakin tärkeää, oikeus hankkia apua oireilevalle lapselle, oikeus tavata lasta eron jälkeen.

Ainakin nämä.

Tässäpä hienosti kiteytettynä asia. Ole onnellinen, että lapsillesi on vielä kolmaskin aikuinen, joka huolehtii heistä. Oli ihan lahjonut lapsia? Voi kamala, yrittänyt vielä ilahduttaa lapsiasi! Olis nyt mielummin ilkeä kusipää! Kuvien nettiin laittamiseen olis tietysti pitänyt kysyä vanhemmilta lupa. Koska sitä oikeutta ei äitipuolella ole. Jos mies on seurustellut sinun kanssasi ja koet olevasi hyvä ihminen, niin tuskin mies on valinnut uudeksi puolisoksi mitään hirveää harakkaa, miksi olisi laskenut naisten suhteen rimaa sinun jälkeesi?

Vierailija
31/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpäin, että kelaat eteenpäin hetkeen, kun sinulla on uusi miesystävä. Sitten kysy itseltäsi:

Mitä miesystävän tekemiä asioita, minun pitää kertoa ex-miehelleni, mihin pitää pyytää ex-mieheni lupa?

Siinäpä se vastaus tulikin: ei mihinkään.SUN TULEVAT POIKAYSTÄVÄSI EI KUULU EX-MIEHELLESI, EIKÄ EX-MIEHEN TYTTÖYSTÄVÄT KUULU SULLE.

Te olette eronneet. Eron pääajatus kai yleensä on, että sen jälkeen ei enää sekaannu toisen elämään.

Vierailija
32/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu exäsi luona niin tokihan hänellä on oikeus kieltää ja torua lapsia, hänellä on myös oikeus leikkiä heidän kanssa, käydä vaikka hoplopissa, mäkkärillä, nauraa heidän kanssa yms.

En usko että lapsia tarvii lahjoa, kyllä lapset vaistoavat kuka heistä oikeasti tykkää ja välittää. Onhan lapset osa exääsi johon kyseinen nainen on rakastunut.

Vierailija
33/34 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa laittaa lasten kuvia.Mun mielestä toi on törkeetä ja mä soittasin vaikka poliisit.Meillä on onneksi miehen kans yhteisymmärrys somen suhteen eli lasten kuvia ei ole mun profiilissa ei miehen profiilissa eikä tule olemaan uusien puolisoiden profiileissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi