Miks nykyteinit heittelee vaatteensa ympäri lattioita?
Amerikkalaisista sarjoista opittuako?
Meillä jo kotoa muuttanut teki noin, eikä häirinnyt kuulemmat yhtään.
Sanoin, että oma on huoneensa, mutta jos ötököitä alkaa levitä muualle, niin huonosti käy.
Kommentit (11)
Meillä on aina vaatteita pitkin lattioita. Se olen minä ja mun kakarat, jotka ovat oppia ottaneet. Ärsyttävä tapa, mutta on mulla vieläkin huonompia tapoja..
En olisi kestänyt sekasortoa ja teini olin 80-luvulla. En usko et vanhempani olisivat pakottaneet siivoamaan, vaan minusta se oli ihan itsestään selvä asia:O
ja huone oli kaamean sotkuinen
olen 43v ja aikoinaan piti opetella laittamaan vaatteet nätimmin, joskus sorrun heittämään lattialle
mä myös ja mun veli tehtiin tuota jo 80-luvun alussa. vanhemmiltamme emme tuota taatusti ole oppineet.
nykysin mulla on sellasia puolipitoisten kasoja tuoleilla jne. siitä sitten kannan koko keon pyykkikoriin
Amerikkalaisista sarjoista opittuako?
Meillä jo kotoa muuttanut teki noin, eikä häirinnyt kuulemmat yhtään.
Sanoin, että oma on huoneensa, mutta jos ötököitä alkaa levitä muualle, niin huonosti käy.
Ja vaatteet heitin pitkin lattioita. Mun viidestä lapsesta kaksi ei heittele, loput heittelee. Ei se mua haittaa, kunhan ne vaatteet pysyy teinin tai lapsen oman huoneen lattialla.
kaikki vaatteet lattialla, sekä puhtaat että puolipitoiset. Varmaan likaisetkin jossain siellä seassa. Huone oli muutenkin tosi sotkuinen aina. Ja olin teini 80-luvulla.
Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä siistimmäksi muutun. Nyt tosin kolme pientä lasta itsellä, että kyllä saa siivota, jos meinaa että on jonkun näköistä. Siitäs saan...
Ja kaksi lapsista näyttää ainakin olevan sotkuisia luonteeltaan. Yksi taas tykkää kovasti siivoamisesta, ja on tarkka että kynät sun muut on riveissä paikoillaan.
Olen 48 v ja minun lapsuuskodissani ei todellakaan nakeltu vaatteita pitkin lattioita, oli siistiä, muutenkin. Ei tullut mieleenkään!
Minulla on jo kaksi teiniä talossa elänyt, eivätkä he kaatopaikassa asuneet. En voinut ajatella, että omapa on huoneesi, elä tunkiossa jos haluat, koska kyseessä oli minun lapseni, olen vastuussa hänestä ja alkeellisempaan kasvatukseen kuuluu tiettyjen siisteysarvojen opettaminen. Vaatteet ostetaan ihan rahalla, palkka on pieni, jos haluaa että vaate on hyväkuntoinen ja käyttökelpoinen pitkään, sitä kohdellaan hyvin aivan kuten kaikkea sitä materiaa mitä on. vaikka se on vain materiaa, ei se ole roskaa, jota nakellaan ja poljetaan. Olkoon kyseessä vaate tai mikä tahansa tavara tai esine.
Ja kodin on oltava sen verran siisti, dettä tavarat ovat niille kuuluvissa paikoissa, lattialla on matot. Lelut ja leikki voi ja saa olla, lapsella. Putsplank kiiltävää ei voi kaikean aikaa olla kun eletäänkin tässä, mutta sikolätissäkään ei asuta, ei vaikka miten olisi teini ja oma huone.
Kasvatuksen puutetta siis, ollut aina.
eikä kunnon huutoja niskaansa. Vanhemmat makaa polvillaan niiden edessä ja voivoittele.