Vai niin, uusi trendi on olla "autoton"
Heh, kylläpä olinkin trendikäs 20 vuotta sitten opiskelijana ja mun mummo se vasta olikin oikea trendsetteri, kun ei koskaan omistanut autoa.
Huvittaa jotenkin, kun elämä on niin teknistä, että luopuminen jostain luksustuotteesta onkin yhtäkkiä hirmuinen elämäntapamuutos, jota pohditaan blogissa moneen otteeseen olevinaan vaihtoehtokulttuurina. Ikään kuin oikeasti olisi jotenkin hirmuisen hankalaa elää ilman jotain vehjettä.
Minäkin olen kuivausrummuton, vedenkeittimetön, epilaattoriton, hiustenkuivaajaton, sähköhammasharjaton ja lisäksi vielä höyrypesuriton - oikea elämäntapaintiaani!
Kommentit (13)
kyytiä keneltäkään pyytänyt. Julkisilla pääsen mainiosti joka paikkaan. Tämä ei siis ole minulle mikään trendi, en vain tarvitse autoa.
kyytiä keneltäkään pyytänyt. Julkisilla pääsen mainiosti joka paikkaan. Tämä ei siis ole minulle mikään trendi, en vain tarvitse autoa.
Meillä ei ole autoa, mutta ei todellakaan tule mieleen pyydellä kavereiden autoja lainaksi. Silloin harvoin kun tarvitsemme kyytiä, otamme taksin, vuokraamme Hertziltä tai tilaamme kuljetuksen paku&kuskilta. Ei tarvitse riskeerata ystävyyssuhteita muutaman kympin tai satasen takia.
Julkisilla pääsee, paikka missä asun on solmukohta, joka suuntaan pääsee mukavasti joko bussilla tai junalla.
Ei tarvita autoa, se on kallista, rasittaa luontoa jne löpinät.
Kyytiä ollaan kuitenkin harvakseltaa vailla, tai halutaan auto lainaan.
Niin ja ilmaiseksi tietty:)
Viimeksi vuosi sitten on autokyytiä kaivattu ja pappa siis isäni sen mielellään lapsenlapsille soi, että pääsivät pienelle kesälomareissulle 30 km:n päähän. Mutta ilmeisesti tuokin on joillekuille liikaa. Jatkossa siis vuokraamme auton ettei vaan isovanhemmat joutuisi hyväksikäytön uhreiksi tässä autoasiassa.
Kun mulla on vaan auto ja sähköhammasharja (ja sekin hammaslääkärin käskystä). Autosta luovun heti, kun lapset ei tarvitse kyytiä 24/7 harrastuksiinsa.. nimim "tänään 2 tuntia autossa Hesa Cupin takia"
Olen nyt siis autottomana ja rahattomana opiskelijana trendikäs. Polkupyörällä liikun ja tietysti julkisilla pitkät pätkät.
Ja luonto pelastuu! (kunnes pääsen töihin)
aivan kauheasti, että kaikki olettavat, että minulla on auto koska on lapsia. Saan jatkuvasti kuulla että miten ihmeessä onnistun tekemään ostokset ja kulkemaan paikasta toiseen ilman autoa. Mä en vaan halua autoa. Asutaan sellaisessa paikassa, että täältä pääsee tosi kätevästi julkisilla ja mulla on 2 tervettä kättä jolla kantaa ostokset kaupasta kotiin. Taksilla pääsee kans kätevästi ostosten kanssa ja tulee paljon halvemmaksi kun oman auton omistaminen. En haluais selitellä jatkuvasti ihmisille autottomuuttani ja välillä tuntuu, että olisin 2 luokan kansalainen kun en omista omaa koslaa. Toisaalta autottomuus säästää luontoa ja ollaan myös kasvissyöjiä ja kierrätetään lähes kaikki, joten ap varmasti sanoisi meidän seuraavan trendejä. Ihan omia valintoja nämä ovat, joista en haluaisi missään blogeissa tms. toitottaa.
'cause that's my personal freedom!
Kyllä oma auto on kiva. Miehelläkin on oma. Ei tarvitse haistella kenenkään kainaloita busseissa.
mun mielestä se on ihan tavallista, jos ei kerta tarvi autoa!
Naureskelen sille, että siitä tehdään niin iso numero ja kerrotaan kuin suurestakin seikkailusta, kuinka pärjätään ilman autoa. Tai oikeastaan ei naurata, enempi se on surullista, että niin paljon kuin pyristelläänkin kohti ekologisempaa elämää, niin samalla ollaan tosi kiinni kulutuskulttuurissa.
ap
Ei tarvita autoa, se on kallista, rasittaa luontoa jne löpinät.
Kyytiä ollaan kuitenkin harvakseltaa vailla, tai halutaan auto lainaan.
Niin ja ilmaiseksi tietty:)