On todellinen ihme, jos kaksi Lahden moottoritietä ajavaa motoristia ovat vielä hengissä.
Perhana mitä menoa, aivan järjetöntä, päätöntä hengellään leikkimistä.
Ei ihme että moottoripyörä- ja mopo-onnettomuuksia sattuu niin paljon kun kuljettajilla ei vähänkään veri virtaa päässä.
Jos en olisi tajunnut, mitä nuo motoristit tekevät, olisi tullut törmäys. Jatkuvaa pujottelua kaistalta toiselle, kaistojen välistä, yllättäisiä liikkeitä, todella läheltä-piti-ohituksia. Yksikin pieni ajomuutos autoilijalla olisi ollut kohtalokas.
Itse seurasin tätä touhua useamman kilometrin ja olin kauhuissani. Olisin palannut ohituskaistalta takaisin oikealle kaistalle kun siellä oli hyvin tilaa (sen auton takana, jonka taakse olisin palannut). Juuri kun olisin palannut oikealle, koukkasi moottoripyörä valtavaa vauhtia ohittamaan oikean kautta. Ja palaten taas vasemmalle metrin - kahden turvavälillä. Ja nopeutta 120 km/h. Ja tätä peliä jatkui koko ajan.
Ei tuolla koukkimisella ajassa voita, koska pystyin seuraamaan tuota touhua pidemmän aikaa. Jatkoivat Hesaan päin. Tämä siis noin Korson-Kuninkaantien kulmilla.
Ihmettelen todella jos ovat elossa.
Kommentit (3)
Kai tuollainen poliisia kiinnostaa; lienee liikenteen vaarantamista?
Olen kyllä minäkin nähnyt näitä rampissa ohittelijoita: juuri ennen ramppia ohitetaan hirmuista vauhtia ja tungetaan sitten olemattomaan väliin, että pääsee poistumaan moottoritieltä ramppiin. Ihan hullua touhua, huh huh. Ja kyllä näitä kaistapäitä on autoilijoissakin, mutta moottoripyörällä on helpompi pujotella.
Ja kun pääsin parkkiin, ovat nuo motoristit jo joko lanssissa tai perillä. Ja valitettavasti siitä soitosta ei juurikaan hyötyä ole, jos poliisit eivät itse ole sitä kaahailua todistamassa. Ja miten olisin ne merkinnyt? Rekkareita en saanut ylös, piti keskittyä ajamiseen.
Tosin olen samaa mieltä, että poliisille noista pitäisi ilmoittaa.
ap
Joillakin kuskeilla elää vahvana usko siihe, että liikenteesä riittää kun ei itse tee virheitä. Säännöt on kuitenkin laadittu sitä silmälläpitäen, että myös toiset voivat tehdä virheitä.