proteiinit ongelmana
Paljonko preteiinia tulisi syödä grammoissa painokiloa kohden? riittääkö 1gr.
Ongelmana kohdallani on, etten pidä lihasta ja soijatuotteita ja papuja ei oikein maha kestä. Lihaa syön silti mutta en paljoa pysty, kun tekee pahaa.
Juon nykyään rasvatonta/laktoositonta piimää + kahvin kanssa maitoa (laktoositonta)
Juustoa silloin tällöin, rahkaa en pysty ollenkaan. Raejuustoa laktoositonta nykyään ruokavaliossa ja kanamunia, tosin ei liikaa korkean kolestrolin takia. Niin ja rasvatonta jugurttia.
Olen melko ruokarajoitteinen (en omasta halustani, todetti refluksitauti ja ärtynyt paksusuoli)
Kaipaisin vinkkejä ja kai sitä kohta ravintoterapeutille olisi mentävä.
Kommentit (2)
Käsittääkseni ainakin se gramma olisi saatava mutta voisin kyllä elää melkein hiilareilla.
Nyt jostain luin, että 2gr/kg ! Tuntuu aivan järjettömän isolta määrältä. Miten tuohon vielä tunkisi puoli kg kasviksia. Painan 67kg ja 7kg olisi yvä saada pois. Liikuntaa en pysty harrastamaan eli en saisi edes syödä hirveästi kaloreita.
Yhdessä tietolähteessä sanotaan yhtä ja toisessa toista.
Todella suosituksia paljon pienempikin määrä riittää. Minä käytän tosi vähän proteiinia ja olen voinut oikein hyvin 38 vuotta jo. Myös perinteisessä Välimeren ruokavaliossa on proteiinin osuus suomalaisia nykysuosituksia paljon pienempi eikä siitä ole ongelmia tullut.