Mies ei halua avekiksi häihin
Kaverini on menossa naimisiin ja mieheni on todella nihkeä lähtemään mukaan kun ei tunne juhlista juuri ketään. Hänelle olisi tarjolla helppo tekosyy jäädä kotiin (lapsettomat häät + vaikeus saada lapsenvahtia), mutta oikeasti kysymys on vain siitä että häntä ei huvita. Pakotatteko te miehenne mukaan tällaisiin juhliin?
Kommentit (14)
tekosyynä vauva, vaikka vauva olisi ollut tervetullut. En ymmärrä, miksi pitäisi ketään pakottaa vieraan ihmisen juhliin. Sinullakin on varmaan hauskempaa kavereittesi kanssa.
Morsiamen hän on tavannut pari kertaa, samoin yhden toisen pariskunnan. Kutsu oli osoitettu meille molemmille. Eikö se ole vähän tylyä jättää tulematta jos kutsutaan? Se on yksi asia joka vaivaa. Toinen on se, että vaikutanko orvolta pirulta jos kaikki muut tulevat kumppaneidensa kanssa.
-ap
sua kiinnostikin mitä muut ajattelee ja sun oma ego.
Ei miehen ole todellakaan pakko lähteä.
niiden ihmisten kanssa, joiden häihin jätti menemättä, mies oli hyvinkin paljon työn kautta sen miehen kanssa tekemisissä, jonkin verran tavannut vaimoakin. Heillä oli isohkot häät, ja minun on jotenkin hirveän vaikea uskoa, että hääpari ehti miettiä, missä minä olin, ja miksi juuri minä en tullut. Mieskään ei hirveästi valittanut.
Luulen, että keskimäärin hääpari häissään kuitenkin miettii muuta kuin puolituttuja 'pakollisia' aveceja.
puolisolle tärkeisiin juhliin. Itse menen aina, kyllä niissä aina hauskaa on, jos ei itse ole tylsä jurottaja.
sua kiinnostikin mitä muut ajattelee ja sun oma ego.
Ei miehen ole todellakaan pakko lähteä.
Hah, arvasin että tähän joku tarttuu. Ei tietenkään ole pakko lähteä, mutta ajattelen niin että kimpassa kun ollaan niin se avekina toimiminen kuuluu pakettiin. Ei kai minuakaan innosta tavata hänen sukulaisiaan mutta tietysti menen minne pyydetään.
sen, että toista ei kannata pakottaa mihinkään.
sen, että toista ei kannata pakottaa mihinkään.
Käykö teillä sitten aina niin kivasti, että puoliso haluaa samaa kuin tekin automaattisesti? Esim. saman määrän lapsia, asua siellä missä tekin, tavata samoja henkilöitä? Jos olette eri mieltä niin kumpikin saa tehdä niin kuin tykkää? Hienoa, mutta rehellisesti sanottuna en ole noin jalo.
-ap
ja toivon, ettei mieskään pakota. Perhe/sukujuhlat on eri asia, sinne mun mielestä kuuluu mennä molempien, jos mahdollista, mutta jos ei onnistu - liian hankala muuttaa jo sovittuja menoja tai mahdoton saada lapsenvahti tms, niin ei mua silloinkaan yhtään mietitytä jos vaan toinen menis.
Tällaista tapausta ei ole kyllä häiden osalta tullut esiin, mutta muissa "juhlissa" ym. kyllä eikä ole koskaan haitannut ketään.
Pitää mennä mun mielestä. Aikuinen ihminen.
Pitää mennä mun mielestä. Aikuinen ihminen.
Miksi pakottaisit miehesi lähtemään juhliin, johin hän ei halua lähteä???
Meillä on niin, että mies on minua sosiaalisempi (paljon) ja vain tosi harvoin lähden mihinkään juhliin, vaikka kutsu tulee molempien nimillä. Ei sitä kukaan siellä juhlissa kerkeä kummastella.
Miksi pahoittaisit miehesi mielen pakottamalla tämän mukaasi?
Kiitos neuvoista. Jääköön sitten kotiin. Olen edelleen sitä mieltä että nämä seuralaisena toimimiset kuuluvat parisuhteen pakettiin, mutta olette varmaan oikeassa että ei kannata pakottaa tai painostaa. Av kertoo totuuden :)
-ap
Mielummin menen yksin kuin juhlin vittuuntuneen ukon kanssa.
tekosyynä vauva, vaikka vauva olisi ollut tervetullut. En ymmärrä, miksi pitäisi ketään pakottaa vieraan ihmisen juhliin. Sinullakin on varmaan hauskempaa kavereittesi kanssa.