Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lehtijuttujen äidit ovat yleensä "vanhoja"?

Vierailija
10.06.2008 |

Tänään iltasanomien verkkolehdessä on juttu äidistä, jonka lapsi valvottaa öisin. Lapsi 11kk, äiti 39 v. Samaa olen huomannut monasti. Missä on se äiti 29v (keskivertoikäinen). Toinen ääripää on nimittäin yleensä se äiti 17v.

Tässäkin tapauksessa jonkin verran väsymystä voi aiheuttaa ikä (lapset tarkoitettu hankittavaksi nuorempina). Nuorilla äideillä taas ongelmia aiheuttaa kypsymättömyys.

Ja ei, en tarkoita liiaksi yleistää, mutta...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T (lapset tarkoitettu hankittavaksi nuorempina)..

Vierailija
2/4 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vauva- ja perhelehdissä tuntuu olevan pääsäännöllisesti 25-35 vuotiata äitejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yleensä varmaan yli kolmekymppisiä. Luulen, että johtuu siitä, että toimittajat ovat koulutettuja naisia, ja tuntevat enemmän koulutettuja äitejä, joita sitten haastattelevat, ja keskimäärinhän koulutetut naiset saavat lapset vanhempina kuin kouluttamattomat.

Ja jos naisen biologiaa miettii, niin kai nainen on tarkoitettu saamaan lapsia noin 18-45-vuotiaana, niinkuin ennen olikin tapana.

Vierailija
4/4 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen juttu on se että vanhemmalla äidillä on usein enemmän ja mielenkiintoisempaa näkemystä asioihin kuin "nuorilla". Tänkin palstan keskivertoäipillä on keksimäärin niin suppea ja asenteellinen maailmankatsomus, etten jaksais lukea yhtään juttua heidän elämästään. Puuttuu huumori, itseironia, kyky tarkastella itseään ja elämäänsä vähän kaupempaa ja suhteessa ympäröivään maailmaan. MInä ikäloppu 37v muuten toivon vielä saavani yhden lapsen muutaman vuoden sisällä... mahtaa sitten väsyttää...:)