Onkos se sinun lapsesi hyväkäytöksinen ja -tapainen?
Tässä olen lukenut juttuja huonosta ja hyvästä käytöksestä, ja siitä ettei lapsia kasvateta oikein.
Tulee tässä omienkin kanssa harvakseltaan mietittyä kuinka kova kuri on hyväksyttävää, miten saan kullanmuruistani mallikansalaisia, menestyjiä, oikeamielisiä... Miten oppiavat pitämään puoliaan, että tietävät hyvän ja huonon rajan, ovat suoraselkäisiä ja rehtejä... Paljonko on tarpeen muita nöyristellä ja millä keinoin pitää puoliaan.
Miten toimit omien lapsiesi osalta näiden asioiden saavuttamiseksi?
Onko kaikki vastuu vanhemmilla?
Voi hyvänen aika jos vanhempi tähtää kasvatuksellaan juuri johonkin tietynaliseen "muotiin", mitä siis pelkään että jotkun yrittävät, ja homma meneekin päälaelleen...hupsista keikkaa että niin siinä menee sitten mammakin!
Että kuka sen nyt sitten sanoo mikä on oikea ja mikä väärä tapa kastavattaa???
Kommentit (2)
Ainakin vieraskorea on ja kunnioittaa vanhempia ihmisiä. Kotona voikin välillä sikailla ja kilahdella. Roskat menee roskikseen niin ulkona kuin sisälläkin ja tuttuja tervehditää. Se on mielestäni ihan itsestäänselvää. Ei meillä mitään natseja olla ja ilmeisesti olen "vahingossa" saanut kasvatettua suht järkevän ja yhteiskuntakelpoisen yksilön...
Murrosikähän on vielä edessäpäin (kääk)
Ainakin riittävän hyväkäytöksisiä. Mun kasvatustapani ja -tavoitteeni eivät kaikilta kohdin osu yksyhteen jokaisen (yleisen?) kasvatusnäkemyksen kanssa vaan olen kasvattanut omien arvojeni mukaisesti.
Ainakin tähän mennessä olen havinnut heidän pärjäävän hyvin koulu- ja työmaailmassa joten näyttää siltä, että hyvin on mennyt.