Peruin omat hääni, 5 päivää ennen juhlia. :/
En ikinä olisi uskonut, että tekisin noin, mutta tein ja tässä sitä nyt ollaan. :( Ex sulhaseni on minulle vihainen, pettynyt ja hämillään ja niin olen itsekin, itselleni.
Seurustelin miehen kanssa 4 vuotta ja koko seurustelu ajan uskoin ja luulin, että hän olisi se oikea. Olin suunnattoman iloinen, kun hän reilu vuosi sitten kosi ja aloimme järjästää häitä. Häiden järjestäminen oli ihanaa ja se tuntui hyvältä.
Loppu keväästä, samoihin aikoihin, kun valmistuin ja sain samantien työpaikan, aloin epäröidä häiden suhteen. Ystäväni ja äitini sanoivat, että se on normaalia, kaikkia jännittää, kun häät lähestyy. Mutta minä en jännittänyt, aloin ajatella kauhuissani, että vietän loppuelämän tuon ihmisen kanssa ja jaan kaiken hänen kanssaan. :( Se ahdisti minua, yleensä niin järjen ehdoilla toimivaa ihmistä.
Sulhasessani, ei ole mitään vikaa, hän on kunnollinen, täydellinen aviomies ehdokas, kiltti ja huomaavavainen. Siispä vika on minussa, kun peruin häät ja yhteisen elämän hänen kanssaan. Hän on monesti kysynyt minulta, miksi peruin häät, en osaa vastata, hän epäilee, että olen tavannut toisen, mutta en ole. En vain osaa kertoa, miksi luovuin hänestä, miksi en vain olisi voinut mennä hänen kanssaan naimisiin ja elää onnellisena?
Kommentit (31)
Kun menin itse naimisiin lähes 30v sitten, en todellakaan osannut aavistaa, millainen elämä meille tulisi.
Onneksi mentiin naimisiin. Rakkaus on muuttunut ja vaihtunut moneen kertaan vuosien myötä, samoin me molemmat.
Tällä hetkellä olemme molemmat paljon vahvempia, tasapainoisempia ja omia itsejämme kuin silloin aikoinaan.
Puolisoni kanssa meillä on nyt älyttömän hyvä suhde kun lapset ovat lähtenee. Välillä ihan hävettää, miten mukavaa meillä on.
Omille lapsillemme olemme yrittäneet sanoa, että älkää ottako kaikkea niin kamalan vakavasti. Joskus kannattaa vain painaa menemään ja ihmetellä jälkikäteen, mitä tulikaan tehtyä. Elämä on tehty elettäväksi, ja virheet ja väärät valinnat muokkaavat meitä enemmän kuin varmistettu ja vahvistettu ura, jossa ei pääse kääntyilemään.
Kun ei liikoja ryyppää, nai naapuria tai nosta nyrkkiä toista vasten, niin ne virheetkin on hyvin kestettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Milloin häät olisivat?
2012 alotuksen perusteella.
Mikä ihmeen juttu tämä on? Aloitus on vuodelta 2012, kahdeksan vuotta sitten. Kuka älypää kaivaa tämmöisen esiin, ja miten se yleensä on mahdollista tapahtua?
Nyt kun on 8v kulunut tuosta päätöksestä, niin kerro, miten meni noin niin kuin omasta mielestäs.
Vierailija kirjoitti:
perui häät, juuri kun oli opinnot loppu ja sai duunin. Olen miettinyt, että oliko jo duunissa oleva mies niinsanotusti turvaverkko mutta kun tajusi, että pärjäähän itsekseenkin niin lopetti suhteen.
OLIPAHAN RUMASTI TOIMITTU,KESKENKASVUINEN AJATUSMAAILMA.OSAAT KAI HÄVETÄ HYI!
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen juttu tämä on? Aloitus on vuodelta 2012, kahdeksan vuotta sitten. Kuka älypää kaivaa tämmöisen esiin, ja miten se yleensä on mahdollista tapahtua?
Joku nostaa välillä ikivanhoja ketjuja. On saatu uusi palstahullu, vanhojen ketjujen nostaja -hullu.
Tuli mieleen että mitä asioita oikein liität avioliittoon verrattuna vaikkapa avoliittoon? Ilmeisesti kuitenkin olitte asuneet yhdessä ennen kuin häitä edes alettiin suunnitella? Etkö silloin tuntenut sitoutumista ahdistavana vai etkö kokenut olevasi vielä sitoutunut kun olit "vain" avoliitossa?
Moni ihminen liittää avioliittoon asioita jotka ovat paljon enemmän vain oman pään sisäisiä asioita kuin ihan todellisia. Kyllä se avoliittokin on ihan samalla tavalla sitouttava liitto kuin avioliittokin eikä siinä ole lupa pettää kumppaniaan tai erota ilman mitään velvollisuuksia toista kohtaan.