KYSELY: monella viikolla synnytit ...
...monella rv-lla synnytit?
Itse tai leikkaus/käynnistys?
Vauvojen vointi sekä paino ja pituus?
Milloin kotiin?
Kiitoksia kovasti:)
T:Paksuna rv:30+1
Kommentit (32)
...monella rv-lla synnytit? Viikoja kasassa 38+2
Jouduin sairaalaan lapsivedenmenoepäily takia ja lääkäri sanoi, että seuraavana päivänä alettaisiin käynnistelemään, mutta luonto hoiti asian niin että synnytys alkoikin seuraavana yönä puoli yhden aikaan säännöllisin supisteluin. ( Minulla oli asia olleet niin hyvin että koko raskausaika meni ilman mitään ongelmia...)
Itse tai leikkaus/käynnistys? Minullehan oli sektiopäivä tosiaan määrätty, kun pelvimetriassa alin mitta oli liian nafti 5 mm ja kun b-vauvukka ( rakas tyttäreni) oli pt:ssä, mutta vanhempi ja kokeneempi lääkäri kertoi että kyllä se on mahdollista ihan luomustikin synnyttää, kun ipanat ovat kuitenkin pienikokoisia...sektio peruttiin ja tosiaan synnytin alateitse esikoiseni. Synnytys meni hyvin, ipanoiden sykkeet pysyivät hyvinä ja oma vointikin oli hyvä. Puoli yhdeltä yöllä alkoi supsitamaan ja poika oli maailmassa puoli yhdentätoista ja tyttö hiukan jälkeen yksitoista aamulla.
Vauvukat olivat reippaita vintiöitä ja sain ne heti vierihoitoon mukaan. Sokruja ja lämpöjä tietenkin tarkkailtiin, mutta sekin lopetettiin kun niissä ei ollut ongelmia. Poikamme Samu painoi 2630g/48 cm (rt) ja tyttäremme Ronja 2470g/48 cm (pt)
Milloin kotiin?
Kotio oltais vointien puolesta päästy 4 päivänä, mutta miehen kanssa tuumittiin että fiksumpaa olisi olla vielä muutama päivä, kun hän oli vielä töissä sen viikon...( sattuu olemaan sairaalassa töissä, joten meille oli fiksumpi järjestely tämä. Mies pääsi aina töistä luistamaan sen verran, että pääsi hoitamaan vauvukoita minun avuksi...kotosalla olisi ollut yksin rankempaa...)
siperoinen+nukkuvat tissipöpöt Samu ja Ronja
Synnytys lähti käyntiin itsekseen säännöllisillä supistuksille. Pojat syntyivät normaalisti alakautta A: 2730g, 47cm B:2925g, 47cm. Kaikki kävi suht nopeasti ja kivuttomasti spinaalipuudutuksen avustamana. 9 pisteen vauvoja eli vointi oli kaikilla mainio. Kotiin tultiin 4vrk synnytyksestä, vaikka jo edellisenä päivänä olisivat päästäneet.
Mulla synnytys käynnistyi spontaanisti,mutta jouduttiin tekemään sectio molempien pikkuisten perätilan takia rv33+3.
A:2280g,45 cm ,B:2086g,43 cm.
Keuhkot olivat kypsät,nenämahaletku oli n.puoltoista viikkoa,sitten söivät jo itse pullosta kaikki ateriat reippaasti.Sairaalassa vierähti kolme viikkoa.
nina.n+ 3 veijaria ja 1 prinsessa
...monella rv-lla synnytit? 36+6
Itse tai leikkaus/käynnistys? synnytys käynnisty vesien menolla
Vauvojen vointi sekä paino ja pituus? synnytys oli nopea ja tyttöjen vointi erinomainen A oli 2805g 47,5cm ja B oli 2480g ja 46cm
Milloin kotiin? tytöt synty pe aamuna ja kotiin päästiin ti olisin ollu valmis lähtemään jo su
Pullenahi tytön tylleröt 1,6v ja poika 3,6v
monella rv-lla synnytit? rv 34+3
Itse tai leikkaus/käynnistys? Spontaani alatiesynnytys alkoi a-vauvan vesien menolla. Tosin tätä ennen estelty jo monta viikkoa.
Vauvojen vointi sekä paino ja pituus? Vauvat voivat hyvin. A eli poitsu 2270g ja 42cm ja B eli tyttö 2100g ja 43cm.
Milloin kotiin? Keskolassa vierähti aikaa pojalla 3,5 vkoa ( Oli ilmeisesti jokin epäselvä tulehdus, joka aiheutti hengityslaskuja) ja tytöllä 2,5 vkoa lähinnä syömistä opettelemassa.
t: Enna ja paapiaiset 7kk
* RASKAUSVIIKOT 37+4
* Käynnistettiin raskausmyrkytysepäilyn takia A:n kalvot puhkaisemalla. Lisäksi hiukan oksitosinitippaa. Kohdunsuu oli ollut auki 33 viikosta ensin noin 3cm ja 34 viikosta eteenpäin 4-5 cm. Sairaalassa olin pari vrk virtsan vuorokausikeräilyssä, kun sitä r-myrkytystä epäilivät. Muuten en ollut raskausaikana sairaslomalla / vuodelevossa tms.
* MITAT olivat Neiti A ( " mansikka" ) 46.5cm ja 3220g Herra B (" vadelma" ) 47.5cm ja 3405g. Synnytyksen kesto 5h 5min.
* KOTIUDUTTIIN nopeasti eli 1,5 vrk synnytyksen jälkeen. Imetin kaksosten imetystyynyllä kumpaakin jo salissa eli maito nousi hyvin (ehkä vaikutti kaksi aikaisempaa onnistunutta imetystä??). Vaivau ei siis tarvinneet seurantoja tms vaan saivat heti olla mun kanssani ja päästiin pian kotiin isän ja kahden isomman lapsen luokse.
RioBebe & kesämarjat 1v 5kk
rv. 37+6. Käynnistettiin vähäisten lapsivesien takia. Neidot olivat oikein hyväkuntoisia ja PVK:ssa sain heidät imetettyäkin :) Tyttäret olivat A:3140g ja 48cm sekä B:3060g ja 47cm.
- käynnistyi itsellään a-pojan vesi meni
- yritettiin alakautta 14 tuntia mutta todettiin virhetarjonta ja siksi kiireellinen sektio
- a-poika 51 cm 3640g ja b-poika 50 cm ja 3250 g voivat heti hyvin ja menivät suoraan osastolle,
monella rv-lla synnytit?
tytöt syntyivät rv34+4
Olin kuukauden sairaalassa ennen kuin lapsivedet meni päikkäreiltä herättyäni, jolloin lähtö leikattavaks.
Vauvat olivat hyvänkokoisia viikkoihin nähden: A:2280g/43cm & B:2700g/46cm. Eivät tarvinneet mitään muuta, kun keskolaseurantaa syömisen onnistumiseksi.
Milloin kotiin?
Itse sain lähtee parin påivän päästä leikkauuksesta, mut tytöt jäi sairaalaan vielä vajaaks kuukaudeks.
[/quote]
monella rv-lla synnytit?
tytöt syntyivät rv34+4
Olin kuukauden sairaalassa ennen kuin lapsivedet meni päikkäreiltä herättyäni, jolloin lähtö leikattavaks.
Vauvat olivat hyvänkokoisia viikkoihin nähden: A:2280g/43cm & B:2700g/46cm. Eivät tarvinneet mitään muuta, kun keskolaseurantaa syömisen onnistumiseksi.
Milloin kotiin?
Itse sain lähtee parin påivän päästä leikkauuksesta, mut tytöt jäi sairaalaan vielä vajaaks kuukaudeks.
[/quote]
..monella rv-lla synnytit?
39+2
leikkaus/käynnistys?
Epäonnistunut käynnistely ja pari päivää myöhemmin sponttaani alatiesynnytys, jota tosin hieman vauhditettiin.
A-poika oli 51 cm ja 3285 g ja B-tyttö 48 cm ja 2460 g. Vointi oli molemmilla hyvä. Tyttö kävi toisessa huoneessa ilmeisesti lämmittelemässä, mutta pääsi jo tunnin kuluttua perheensä seuraan.
Milloin kotiin?
Muksut syntyivät su-ma välisenä yönä ja kotiin päästiin seuraavana lauantaina. Tosin mulla ei kyllä ensisynnyttäjänä ollut tuota ennen edes mitään hinkua kotiin, joten voihan se olla että pitivät osaksi senkin takia.
Dummy + johtotermiitit (7kk)
A-poika pudotti aamu neljältä lapsivetensä rv 35+0:lla. Epäilen kyllä, että tuo johtui osin aiemmin iltapäivällä tehdystä lapsivesipunktiosta keuhkojen kypsyyden selvittämiseksi. Olin siis ollut jo reilun viikon sairaalassa mm. raskausmyrkytyksen takia ja tietysti myös A-vauvan tilanteen vuoksi synnytyksen oli pakko olla hallittu ja myös sektio.
B-poika painoi 1995 g ja pituutta oli 42,5 cm, mutta A-pojan mitoissa mokattiin ja ne ovat kai 42 cm/2300 g. B-poika oli VVO:lla yhden vuorokauden sinivalossa ja nenä-masu-letkun kanssa harjoiteltiin syömistä siellä viikon verran. Sieltä siirryttiin sitten kotisairaalaan. A-poika oli K9-teholla viikon syntymästään ja siirtyi sieltä toiseksi viikoksi toiselle Lastenklinikan osastolle. Lopulta päästiin kotisairaalaan ja sieltä yhtäaikaa veljen kanssa kotiin. Yhteensä sairaalassa oloaikaa tuli pojille n.25 päivää.