KYSELY: monella viikolla synnytit ...
...monella rv-lla synnytit?
Itse tai leikkaus/käynnistys?
Vauvojen vointi sekä paino ja pituus?
Milloin kotiin?
Kiitoksia kovasti:)
T:Paksuna rv:30+1
Kommentit (32)
Muistaakseni rv 33+4, kuitenkin viikolla 33. Synnytys käynnistyi vähän yli neljä aamuyöllä kun lapsivedet tuli kotona pamahtaen sänkyyn. A-tyttö oli poikkitilassa jonka tiesin joten ajeltiin ambulanssilla sairaalaan, matkalla tuli jo ponnistussupistuksia, sairaalaan tullessa olin jo ihan auki ja vauvat olivat syntyneet jo kl. 5.11 kiireellisellä sektiolla.
A-tyttö 1900g, 42 cm sai lämpöhoitoa, B-poika 2350g 43cm tarvitsi tehohoitoa muutaman päivän ja lisähappea.
Syömistä harjoiteltiin sairaalassa äiti-lapsiosastolla kolme viikkoa(ekat 2,5 viikkoa nenä-mahaletku). Itse olisin päässyt noin viikon päästä kotiin suurempien lasten luokse mutta halusin olla koko ajan sairaalassa itse hoitamassa lapsia. Viikko käytiin kotiintulon jälkeen painontarkkailussa, poika ei tullut täysimetykseen, nukahteli rinnalle kesken syömisen, ja on saanut korviketta lisukkeeksi. Ovat nyt hyvinvoivia kohta viisikuukautisia.
Tytöt syntyivät rv 34+3 melkeen kahen kuukauden estelyn jälkeen. (söin supistuksia estäviä lääkkeitä)
a-vauva: 2010g 43cm
b-vauva: 1670g 43cm
Spontaanisti synnytys lähti käyntiin.
Sairaalassa vietettiin kuukausi tyttöjen pienen painon takia + opeteltiin syömistä ilman nenämahaletkuja.
Tytöt syntyivät rv 37+4
Itsellä tuli jo kovasti supistuksia, mutta eivät meinanneet riittää joten tipan avulla autettiin käyntiin.
A-vava syntyi pää edellä ja voi alusta asti hyvin, paino 2745g 48cm, imetys lähtenyt hyvin käyntiin, mut vielä tarvii lisämaitoo kun ei itsellä riitä.
B-vauva syntyi peppu edellä ja vointi myöskin hyvä alusta asti, paino 2835g 49cm, myöskin imetyksessä ja lisämaidolla:)
Milloin kotiin?
Kotiin päästiin eilen eli tytöt olivat 3vrk, nopeaa toimintaa siis:) Huomenna mennään vielä antamaan verinäytteitä, et kaikki on ok (kuten bili ja kilpirauhas)
Kiitoksia kovasti:)
Oleppa hyvä:))
Rölli-peikko ja tylpykät 4vrk
syntyivät vk 36 sektiolla lapsiveden mentyä spontaanisti. Neiti:a oli 2810g747cm ja neiti:b 3280g/49cm. Molempien vointi hyvä, söivät, ei keltaisuutta ja kotiin neljäntenä päivänä.
Alatiesynnytys. Vauvat voivat molemmat hyvin, mutta A-vauva vietiin ensin tunniksi lämpökaappiin, B-vauvan sain rinnalle, mutta hänetkin vietiin puoleksi tunniksi siskon viereen. Molemmat vauvat painoivat 2680g ja olivat 46cm pitkiä - tarkkaan oli suunniteltu! ; )) Kotiin päästiin neljäntenä päivänä, kun vauvojen paino oli alkanut nousemaan.
T: Piia sekä Sanni ja Oskari 5½kk
37+6 pyynnöstäni käynnistyksellä.Normaali alatiesynnytys. Vauvat voivat heti hyvin. A vauva 2710g ja 47,5cm, B vauva 3010g ja 49,5cm.
Kotiin päästiin viiden vuorokauden kuluttua.
Vauvat syntyivät suunnitellulla sektiolla rv 37+3. Vointi oli molemmilla vauvoilla hyvä ja pääsivät vierihoitoon heti. Mitat: A-poika 47cm ja 2590g. B-tyttö 48cm ja 2935g. Kotiin päästiin neljäntenä päivänä leikkauksesta.
käynnistyi kotona lapsivesien menolla.
A-tyttö (2560g/47cm) autettiin imukupilla. Keuhkoissa kosteutta (lapsivettä) teholla 8h, valvontaosastolla 3 vrk
B-poika (2480g/47cm) syntyi helposti.
Sairaalassa oltiin 6 vrk, tosin pojan kanssa oltaisiin päästy jo 4 vrk jälkeen kotiin, mutta vartotiin tyttöä. Tyttö sai vielä valohoitoa joka pitkitti kotiin pääsyä.
paksuna78:
- 32+1Itse tai leikkaus/käynnistys?
- spontaani käynnistyminen, jota yritettiin estellä muutaman päivän ajan. Estelyt ei auttaneet ja syntyivät alateitse A rt ja B perätilassa.Vauvojen vointi sekä paino ja pituus?
- " Hyvillä viikoilla" syntyneet keskoset, ei ongelmia keuhkoissa, vointi olosuhteisiin nähden hyvä. 1340g/37,5 cm ja 1290g/38,5 cm. Kasvattelua jatkettiin sairaalassa 2 kg asti. Muut ilmenneet ongelmat eivät ole johtuneet keskosuudesta. Asiat ovat niin suhteellisia: kysyin teholla B:n leikkauksen jälkeen (3 pv ikäisenä), että milloin lapsi siirretään takaisin keskoskaappiin? Hoitaja siihen ihmeissään totesi. että " kaapithan ovat pienille, ei siirretä enää kaappiin" ... B painoi tuolloin 1070g - vieruskaveri kaapissa 570g.Milloin kotiin?
- 5 vkoa syntymästä kotiutus.Marika ja yli 5 kg painoiset puolivuotiaat
...monella rv-lla synnytit? 39+4
Itse tai leikkaus/käynnistys? Käynnistys kalvojen puhkaisemisella
Vauvojen vointi oli erinomainen,ihan normaali. koot olivat A 3230g ja B 3330g.
Milloin kotiin? oltais päästy neljäntenä päivänä,mutta halusin jäädän vielä yhdeksi päiväksi opettelemaan imetystä. Olivat meidän esikoiset.
38+1
synnytys oli suunniteltu sektio
Kaikki meni hyvin ja tytöt olivat A 3000g 49,5cm ja B 2500g 47cm
Milloin kotiin?
Kotiin pääsimme 9pvä synnytyksestä,minulla oli loppuraskaudessa lievähkö raskausmyrkytys jonka takia synnytyksen jälkeenkin verenpaineeni oli koholla.
Onnea pikkuisten odotukseen!
hippiäinen ja tytöt 5,5kk
Vauvat syntyivät käynnistyksen tuloksena alakautta viikolla 37+0. Tytön mitat 51,5cm ja 3420g ja pojan 52cm ja 3850g. Vauvat olivat 2vrk hapetusseurannassa VVO:lla, jonka jälkeen sain aloittaa imetyksen ja vierihoidon. Kotiuduimme 5. päivänä synnytyksestä, kun tyttö oli parina päivänä sinivalossa lievän keltaisuuden takia.
Hilla ja mussukat 1½v
Menin normaalille lääkärikäynnille, ja päättivät käynnistää kun oli viikkoja jo ihan kivasti kasassa. Enpä ainakaan ehtinyt jännittää kun tuli niin äkkiä =)
Vauvat syntyivät alteitse, A rt 2930/47 ja B perätilassa 2455/45,5.
Synnytyksen kesto 1h55min. Käynnistelyyn meni kyllä jo 4,5h ennen kuin synnytys käynnistyi.
Vauvat olivat heti hyvävointisia, tyttö oli hetken lisähapella mutta ei muuta. Vierihoidossa kokoajan. Sairaalassa olimme 5pvä, tytön painon nousua piti hieman odotella, muutoin kaikki oli ok.
Rv. 37+5 kypsyttelyjen jälkeen käynnistyi itse vesien menolla. Normaali alatiesynntys pt+pt. Vauvat voivat hyvin, 2460g ja 3220g ja olivat koko ajan vierihoidossa. Kotiuduimme 2vrk synnytyksestä.
meillä oli varattu sektioaika jota sitten aikaistettiin alkavan raskausmyrkytyksen vuoksi. Poika oli 47cm ja painoi 3460g ja tyttö 46cm ja painoi 2540g. vikko oltiin sairaalassa, kun tytön paino ei lähtenyt nousuun eikä multa tullut kunnolla maitoa.
vauvat saivat 9-9 pistettä ja voivat alusta asti hyvin. Äidin voinnit olivat alkuun paljon huonommat.Ei kannata pitää kiirettä kotiin lähdön kanssa jos vähän mietityttää. kivempi kuitenkin, ettei joudu menemään takaisin. Vaikka kyllä itsellekin teki tiukkaa olla viikko paois kotonta ja aina tuli itku kun mies lähti sairaalasta kotiin.
Kaksosemme syntyivät rv 33+5
keisarinleikkauksella raskausmyrkytyksen ja vauvojen koko eron takia.
A: 2090g, 43cm. B:1300g, 40cm. Vauvat voivat hyvin. B-vauva ei aluksi jaksanut syödä vaan ruoka meni letkulla parisen viikkoa. Välillä molemmat saivat valohoitoa. B:llä oli pieni tulehdus ja sai siihen antibiottikuurin.
A pääsi sairaalasta 2½ viikkoisena ja B 5 viikkoa vanhana.
35+4
Synnytys käynnistyi itsekseen ja b-vauvan perätilan takia tehtiin sektio melko kiireellä mutta suunnitellusti.
A 2800g/49cm ja B 2510g/47cm.
Kumpikaan ei tarvinnut synnyttyään erityistoimenpiteitä, herra A vietiin kuitenkin vielä samana päivänä teholle seurantaan 5vrk:n ajaksi laiskan syömisen takia. Myös herra B piipahti siellä pari päivää myöhemmin samaisesta syystä.
Milloin kotiin?
8 päivää synnytyksestä.
Virna & tuplapojat jo 4-v. ja masuasukki 8+4
eli, synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla rv 37+6 ja tytöt syntyivät siitä muutaman tunnin kuluttua, A-tyttö pää edellä ja oli 2730g 48cm ja B-tyttö jalat edellä ollen 2545g 47 cm. Ihana, nopea synnytys, vaikka B-tyttö meinasi jäädä toisesta jalastaan kiinni, osaava ylilääkäri auttoi hänet kuitenkin nätisti maailmaan. Tytöt olivat heti topakoita ja terhakoita, vaikka lähdettiinkin vasta kuudentena päivänä kotiin, koska odoteltiin minun maidon nousua, jota ei sitten tapahtunut, joten pullolapset on meillä.
Nyt tytöt hieman vajaa 6 kk ja hienosti kasvaneet ja kehittyneet nopsaan! Tsemppiä tulevaan ja rohkeasti matkaan!
Marjainka ja pimut 5,5 kk
pojat syntyi käynnistyksellä rv 37+4
Alatie synnytys, A poikaa autettiin pikkuisen imukupilla, B syntyi spontaanisti. A 2760 gr 50 cm ja B 2650 gr ja 48 cm. Molemmat hyvin voivia ja terveitä vauvoja!
Sankku ja pojat 6 vkoa