APUA! JOKU JOKA ON ollu raskaana joskus, auta!
Mulla nyt menossa omien laskujen mukaan 7+5. Eli siis tooosi alussa vielä mutta nyt oon huolestunut! Kuuluuko normaaliin raskauteen mitään muita alavatsakipuja kuin jotain "nippailuja" tai "repäisykipuja"?
Mulla on ihan kunnon särkyä aika ajoin! Kuukautismaista ja yksi yö jopa heräsin siihen jomotukseen. Vuotoa ei ole tullut. Viittaako särky keskenmenoon? En ole vielä uskaltanut varata neuvolaakaan eli tämä on ainoa paikka mistä voin asiaa kysyä. :(
Auttakaa!
Kommentit (15)
Mutta oli 8+5 eka käynti.
siis MULLA oli eka käynti. :)
Elimistösi varautuu raskauteen ja venyy ja paukkuu sinne tänne.
mutta "menkkakivut" ovat kestäneet jo viikon,ei tosiaan mitään nippailuja ole.
Ekan raskauden puolivälissä oli pari kertaa niin kovaa kipua että meinasin lähteä päivystykseen,en sitten mennyt kun se kipukin loppui kuin seinään
kivut saattavat olla merkkinä kohdun ulkoisesta ns, tuulimunaraskaudesta. Kannattaa mennä ultraan ja selvittää asia jos kivut jatkuvat. Lievät jomotukset ovat yleistä raskauden aikana, mutta kovaan kipuun kannattaa suhtautua tietyllä vakavuudella.
kuukautismaiset kivut on ihan täysin normaaleja tuossa vaiheessa.
En halua pelotella, mutta _voi_ viitata keskenmenoon tai kohdun ulkopuoliseen raskauteen. Voi olla myös aivan normaalia.
Mulla oli TODELLA kovat kivut ja olin ihan varma että kohta lorahtaa jotain housuun. Kohtu vain kasvaa ja tekee tilaa sielä masussa. Ei hätää niin kauan kun ei tule veristä vuotoa. Kaikki menee varmasti hyvin. :)
Onnea kovasti raskaudelle. :)
Täälä menossa rv 18+3 :)
itse luulin kuukautisten tulevan, mutta olinkin raskaana :)
kuukautismaiset kivut on ihan täysin normaaleja tuossa vaiheessa.
Tai kuuluu, kuten normaalissakin raskaudessa, mutta ne ei ole merkki kohdunulkoisesta.
t: neljän äiti, viisi synnytystä, kuusi raskautta
ja syynä oli ilmeisesti kaksosraskaus eli kohtu oikein venyi ja paukkui.
joka piti leikata kiireellä kun alkoi vuotamaan vatsaonteloon, meinas henki mennä.
Mutta sinun pitää varata aika neuvolaan,eka käynti on yleensä siinä rv 8-10 paikkeilla.Itselläni oli rv 11 eka neuvolla ja samalla viikolla kävin verikokeissa ja juuri viimeviikolla ekassa ultrassa jossa tutkittiin niskaturvotus.Nyt viikkoja on 13+2
kasvukipuja! minulla oli ekassa ihan samanlaista! kaikki menee hyvin!
t. kolmen äiti
vatsakipua voi olla noilla viikoilla. Itselle tuli kohtuuton vatsakipu, meinaskin kuolla, hiki virtas ja kouristrli hulluna mut ei ollut keskenmeno. mutta tosiaan jos sama kipu jatkuu ja pahenee niin toki sitten lääkäriin tarkistamaan ettei ole kohdunulkoinen.
Soita sinne neuvolaan, ei ne anna sulle aikaa ihan justiinsa, mutta melko pian voi olla eka neuvolakin :) Mutta oli 8+5 eka käynti.
Vaikka saisitkin täältä vastauksia tai kokemuksia, niin kukaan ei voi tietää varmaksi mitä juuri sinun kehossasi tapahtuu, joten ota selvää, kysy ammattilaiselta ja saat mielenrauhan.