Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako fetajuustoa syödä raskauden aikana?

24.11.2005 |

Täytyy kysyä varmaan monille itsestään selvää asiaa, kun en tiedä. Siis saako fetajuustoa -ulkomaista tai kotimaista- (onko väliä?) syödä raskauden aikana. Onko riskiä ?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sillä käsittääkseni vain pastoroimattomasta maidosta tehdyt juustot on kiellettyjen listalla, kun taas feta-juustot on yleensä ainakin tehty pastoroidusta maidosta (kannattaa tarkisaa purkin kyljestä). Sen sijaan olin tosi yllättynyt kun Hovi ym. tuorejuustot on kiellettyjä.

Olen itse kuitenkin välttänyt kaupan valmiiksi koottuja feta-salaatteja sillä ne seisovat pitkäänkin onnettomissa pakkauksissaan kaupan hyllyllä.

Vierailija
2/4 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hovi-tuorejuustot EI ole kiellettyjä! Ne valmistetaan pastoroidusta maidosta. Juuri tänään neuvollassa sanoivat, että valion, ingmanin ja arlan juustoja voi syödä ihan huoletta. Lähinnä toi listeria vaara on joissain ulkomaisissa juustoissa.

Quest 10+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen surutta syönyt ihan kaikkia juustoja (tavalliset juustot, feta, mozzarella, tuorejuusto, vuohenjuusto...). Ainoa tosiaan ollut se, että olen aina tarkistanut että on pastöroidusta maidosta tehty. Tämä siis tarkoittaa, että kaikki kotimaiset ja lähes kaikki Suomessa myytävät muutkin on passelia tavaraa.

rv29+2

Vierailija
4/4 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulta kiellettiin jyrkästi ulkomainen feta just sen listeriavaaran takia. Kuulemma listerian kanssa ei kannata ottaa riskejä, kun oireet voi huomata ekaa kertaa vasta siitä, että yhtäkkiä vauva onkin kuollut. Mut suomalaisiakin fetoja on hyviä.