Tienaatko sinä tai miehesi yli satatonnia vuodessa
Kommentit (48)
Useammat ihmiset fantasioivat elämäänsä nimettömyyden turvin kuin ovat oikeasti rikkaita. Muistaakseni hieman alle puolet sortuvat tähän tietyissä tilanteissa. Voi olla huuhaata, sillä en löydä sitä juttua missä asiasta kerrottiin.
Sen sijaan tilastokeskuksen mukaan vain 1.3% palkansaajista (näistä noin viidennes naisia) ansaitsee yli 100 000 €/v. ( http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_tulot.html )
Mä haluaisin vielä tuoda esille, että taseen kasvattamiseen ei tarvita huipputuloja. Amerikkalainen Ph.D on tutkinut miljonäärejä ja tosiasia on, että vaikka bussikuski tai opettaja voivat olla miljonäärejä. Avainasemassa on kaksi asiaa:
1. Älä kuluta enemmän kuin tienaat.
2. Sijoita kaikki liikenevät rahat sellaiseen, minkä ymmärrät.
Näillä resepteillä pitäisi luoda omaisuutta. Jos tosin on oppinut tuhlaamaan kaiken ansaitsemansa pienilläkin tuloilla, niin tulot voivat olla vaikka miljoonan vuodessa ja tuhlaa kaiken, ei tule myöskään miljonääriksi.
En vertailisi tuloja, vaan sitä paljonko jää viivan alle pitkässä juoksussa.
Tosin itse haluan seuraavan 10 vuoden moninkertaistaa tuloni, koska pitää olla tavoitteita.
Erilainen nainen
Miten erilainen nainen pystyt opettajan työltäsi harrastamaan sijoittamista noin täyspainoisesti?
Täällä toinen ope, joka on ihan naatti jo tavallisen koulupäivän jälkeen.
Oikein hyvin olen ehtinyt opettajana. Mä olen valinnut rauhalliset koulut ja olen karsinut aivan kaikki ylimääräiset pois. En käytä aikaani mihinkään muuhun kuin opettamiseen ja kokeiden korjaamiseen+ arviontiin: olen sanonut moneen asiaan EI jo 10 vuotta. Mulla on 24 tuntia viikossa ja välituntisin olen 10 vuotta tehnyt netissä hommia. Opettajan työssä on ainakin 4x15 min tauko. Onhan mulla ollut myös kaikki viikonloput vapaata ja n. 13 viikkoa lomia vuodessa. Siksi olenkin nimenomaan ollut opettajana, että pääsen kl 13 tai 14 pois, jotta ehdin hoitamaan perhettäni ja bisnestäni. Mun lähipiirissä on yrittäjiä, joten olen nähnyt miten helposti saan opettajana palkkani ajallisesti ja muutenkin. Yrittäjäläheinen: työt 7.00-18.00 sekä joskus sunnuntait.1 vk lomaa kesällä. Mulle palkkatyö ei ole ollut kutsumus, vaan bisnes. Olen tehnyt sitä siksi 10v., että saan olla lasteni kanssa ja kohta siirrynkin kokoaikaisesti yrittäjäksi kun on tuloja sijoituksista, niin ei tarvii hypätä tyhjän päälle. Kyllä opettajat ehtii!
PS. En anna myöskään oppilaiden vinistä senttiäkään, koska tarviin aikaa keskittymiseen, enkä voi uhrata itseäni turhille vonkumisille. Joten he tietävät, että mä olen johtajana sellainen, joka on tiukka, kehuu paljon ja on iloinen, mutta olettaa oppilaiden tekevän hyvin paljon töitä ja ottavan vastuuta. Mä laitan heidät hommiin, enkä itse ala mitään leikkaamaan ja liimaamaan ja onneksi on avustajat! Heillekin kun on positiivinen, niin tulevat mielellään onneksi luokkaani. ;) Yritän johtaa bisnestyyliin, en tiedä miten oon onnistunut. On ne oppineet opettajasta huolimatta! hah ;) Mä en kuulu kunnianhimoisten, kilpailevien opettajien kastiin. Tykkään kehittyä johtajana kuitenkin, mutta näistäkään ei oikein viitsi opettajanhuoneessa keskustella. On niin erilaiset ajatukset kuin tiimiaskarteluihin keskittyvillä, jotka eivät aina katso hyvällä kun en ole niissä aktiivinen.
Tienataan molemmat, minä nippa nappa yli 100k viestintäjohtajana ja mies taas lähemmäksi 200k toimarina ja firman osakkaana. Näille tulotasoille on päästy tässä pikkuhiljaa, vuosien työkokemuksen ja hyvän koulutuksen ja fiksujen urasiirtojen ansiosta.
Erilainen nainen, sinulle nostan isosi hattua, koska olet tehnyt todella määrätietoisesti ja tavoitteellisesti työtä saavuttaaksesi haluamasi. Girl power!
Meillä molemmat tienaa yli satkun . Molemmat liike-elämässä johtotehtävissä. Pitkä koulutus, rohkeat urasiirrot ja ostopalveluna kaikki ylimääräinen (siivous, rempat jne). Ja tuemme toisiamme aina ja pohdimme yhteisenä asiana kummankin työuraa ja mahdollisuuksia.
En. Mutta ihan hyvin kuitenkin. n. 70 000 jää käteen (veroa ei mene, mutta eläke ja muut vakuutusmaksut on n. 8% palkasta) Olen YK:lla asiantuntijana.