Kyllä on suorastaan keskitysleirin ruokavalio paikallisessa synnytyssairaalassa!
Iltapalaksi kuivanutta paahtoleipää, jotakin kevyt superhyper peselliä ja tuorekurkkuviipaleita..
Kuvitteleeko ihmiset että noilla lähtee nälkä?! Ja sairaalalasku on kallis..
Taidampa tilata itselle ja puoliskolle pizzat, saa ukko tuoda tullessaan.
Kommentit (27)
olen aina kärsinyt AINA nälkää synnärillä! Se ruokailusysteemi on ihan järjetön! Klo 8 tulee ihan ok aamupala; puuroa, leipää, hedelmä ym. Sitten klo 11 eteen tulee makaronilaatikkoa, ihan ok. Kahden aikaan kaffe jonkun pullasiivun kera ihan ok. Klo16 tuleekin sitten jotain aneemista kasvissosekeittoa ja illalla saa iltapalaksi pari leipää ja mehukeittoa ja noilla eväillä sitten pitäisi pärjätä seuraavaan aamuun asti, koko yö valvoen?! Miehen oli pakko tuoda mulle pizzaa ja hampurilaisia etten nääntynyt nälkään. Mä siis kaipasin ruokaa, en mitään kevyttä välipalatasoista mitä toki oli saatavilla aina.
Ne annokset ovat naurettavia ja aneemisia. Proteiinia ei ole tarpeeksi ja se on heikkolaatuista. Halpaa hiilaria ja sokeria senkin edestä, sitähän (enemmän tai vähemmän) toipuva vuodepotilas kaipaakin...
Eikä siellä ole tarkoituskaan että tarjotaan gourmet-ruokaa. Toki kannattaa ottaa omat eväät mukaan jos ei tarjottu ruoka kelpaa.
P-KKS:ssa oli äideille jääkaappi, missä oli jogurttia, leikkeleitä, juustoa, leipää ym. Sai hakea jos nälkä yllätti. Äitejä ei passata ja ruokaa ei kanneta nenän eteen, omatoimisuutta odotetaan, synnyttäjä on harvoin niin sairas ettei pysty liikkumaan itse.
...kun synnytin ihan toisessa maassa! Kyllä oli koti-Suomea ikävä, vaikka sitä haaleaa aamupuuroakin kunhan olis saanut suomalaista ruokaa.
Pyörätuolillako??
Uskalsin aukaista suuni ja kysyä voisiko hän ystävällisesti tuoda :)
Eipä hänen tarvinnut kuin ekana iltana tuoda, seuraavina päivinä jo kuljin itsekin kipulääkkeen voimin. Ihanaa se liikkuminen ei ollut, mutta auttoi parantumiseen.
että synnyttään mennessä kätilö jo kysyi mitä haluan aamupalaksi...ja tosiaan,jos luulee että sairaalassa tarjotaan jotain viiden tähden illallista,kannattaa tiputtautua pilvilinnoista alas.