"Ulkomailla niin ihaillaan meidän lapsia" :D
Hauska vanhempien narina siitä, että suomalaiset on niin ärsyyntyneitä muiden lapsista. Miksiköhän? Jaksaisitko itse huonokäytöksisiä lapsia tai ihmisiä ylipäätäänsä, jotka ei usko mitään ja häiriköi muita ihmisiä. Tuskin.
Aivan sama öykkäröikö joku aikuinen tai lapsi. Ei kyllä tule sympatiaa saamaan ollenkaan, jos lapset elää kuin elo pellossa, eivätkä kunnioita mitään eikä ketään. Sellaisia ei tarvitse kenenkään tuolla ihmistenilmoilla sietää. Vapaan kasvatuksen lapsista kasvaa sosiaalipummeja, jotka rikollisoituu, kun ei ole mitään moraalia mihinkään.
Ulkomaalaiset omaavat paljon paremmat käytöstavat, siellä on ihan erilainen kuri lapsilla, kuin Suomessa. Ette voi verrata sitä Suomen vapaan kasvatukseen. Ulkomaalaisilla on voimakkaampi temperamentti ja vanhemmat ovat auktoriteettisia. Lapset tervehtii ja osaa kiittää. Kunnioittavat vanhempiaan.
Täällä mammat vaatii muiden ihmisten palvelevan heitä, viihdyttävän heidän lapsiaan ja yleisesti elämään lapsiperheiden ehdoilla jokapaikassa, vaikka muilla ihmisillä on se oma elämä, eikä mitään velvollisuutta katsella ja ihailla huonokäytöksisien lapsien kiljumista ja riehumista ilman minkäänlaisia rajoja.
Teidän lapset ei ole maailmanomistajia, pätee heihin samat säännöt, kuin muillakin. Muiden mielestä teidän lapset eivät ole tärkeysjärjestyksessä ensimmäisiä. Ihmisiä ne on siinä missä muutkin.
Kommentit (5)
kun lapsi oli ollut lentokoneessa. Siinä oltiin suhtauduttu kielteisesti lapseen jo ensi kontaktissa. Lapsi oli ollut ihan ok. Ja suomalaisista aikuisista kyse.
he ihmettelevät miten päiväkodeissa on niin hiljaista ja miten hyvin täällä lapset käyttäytyy koulussa. Itse olen todistanut samaa. Ainoastaan se on eri, että täällä opettajaa kutsutaan etunimellä, eikä esim. Madame se ja se.
Näkeehän sen noista maista millaisia aikuisia heidän lapsistaan tulee
Mutta sinun halveksiva ja alentava sävy puhua suomalaisista lapsista ja lapsitperheistä menee jo yli tavallisen ajatusmaailman. Et ehkä itse huomaa, mutta se, ettet kestä yhtään lapsellista käytöstä lapsilta paljastaa, että olet itse joutunut joskus elämäsi vaiheessa vaikeisiin tilanteisiin, konflikteihin aikuisten ja lastenmaailman välissä (kenties omassa lapsuudessasi, omien lastesi kanssa?). Rauhoitu. Tulihan siitä Eemelistäkin kunnanvaltuuston puheenjohtaja;)
Ja paikallisväestöstä poikkeavia turistilapsia ihaillaan totta kai ulkomailla, ei sitä pidä niin todesta ottaa..
t. ulkomailla asuva