Vaikea ehkäisykeinon valinta
Olen kokeillut yhdistelmäehkäisypillereitä ja minipillereitä sekä laastaria. Jokaisesta on tullut ajan kanssa (n.6kk) sellaisia oireita etten ole halunnut jatkaa niiden syömistä. Limakalvot kuivuivat, halut hävisivät, olisin voinut syödä koko ajan ja vitutti koko ajan joku asia vaikka syytä ei ollut. Onko minulla enää muuta vaihtoehtoa? Lääkäri totesi, että esim. laastarissa ja kapselissa on samaa hormoonia joten niitä on turha edes kokeilla. Kuparikierukkaa en halua koska se lisää vuodon määrää ja kipuja ja ne ovat ennestäänkin ihan kiitettävää luokkaa. Voisiko minulle kuitenkin sopia joku pilleri tms, vaikka ne muutamat eivät ole sopineet? Kokeiltu on Cerazette, Yasminelle, Mercilon, Meliane ja muistaakseni vielä ainakin yksi merkki. Minipillerit eivät sovi, koska niitä syödessäni kuukautiset kestivät 3-5vk.
Eivätkö kuukautiset ruukaa kestää 3 - 5 vuorokautta? Mahdollisten kipujen kesto lienee useimmilla hiukan lyhyempi, vaan mistäpä minä kaikkien naisten tuntemukset tietäisin.
Ehkäisykeinoja on lukuisia, ja kortsu lienee se yleisimmin tunnettu. Sehän nyt ei ole erityisen kiva kapine, koska vaatii erillistä huomiota seksin aikana, mutta huolellisesti käytettynä pätevä väline. Keskeytetty yhdyntä on varman raskaudenaiheuttajan maineessa, mutta toisaalta, jotkut käyttävät sitä raskauksitta vuosikausia.
Maailman paras ehkäisykeino on housut. Sen käyttö tosin ajaa miehen uusiin seikkailiuihin, mutta kuka siitä välittää...