Aikuisia atoopikkoja paikalla? Miten ihonne voi nyt?
Olen itse ollut atooppinen pikkulapsesta asti, ja tämä kirottu vaiva ei vain lievene. Mitään hengitystie- ja silmäoireita ei ole, vain ihoni kukkii. Syksy ja kevät ovat helpompia aikoja, talvella iho kuivuu ja lastuilee ja kiristää lämmityksen takia. Se kukkii myös stressin aikoina. Nyt tällä helteellä ovat molemmat käsivarteni sekä jalkateräni tulleet täyteen ärhäkkää punaista näppyläistä ihottumaa. Hiki sen varmaan aiheuttaa, se todella ärsyttää ihoani.
Joskus olen myös saanut rintsikoista sen kumilangan takia punaiset rintsikanmuotoiset kuviot rintaani, nyt ei niitä ole.
Miten teillä muilla, onko ongelmia, ja miten hoidatte ihoanne? Vinkeistä kiitollisena odotan.
Kommentit (29)
En mäkään siihen suolaan ensin uskonut mutta skeptisesti sen purkin ostin kun en kehannu jättää ostamatta myyjän piiitkien selitysten jälkeen (mulle käy niin usein, helpompi vaan ostaa) ja kappas kyllä se vain auttoi.
Ja miksi kela maksaisi matkoja vaikeasti atoopikoille kuolleelle merelle jos sitä ei olisi tieteellisesti todistettu että se auttaa? Tietenkään suomessa atopia ei seläty kuolleella merellä koska kuollut meri ei ole täällä. Mun atopian toi suola mineraaleineen selätti ja suolan antibakteerinen vaikutuskin on ihan todistettu.
:D ja mä olen 10v rasvannu ihoani päivittäin joten jos se vaikutus olisi siinä rasvauksessa niin mun iho ois ollu kunnossa sen 10 vuotta eikä vasta sen jälkeen kun kokeilin suolaa.
Mutta ei kaikki usko kaikkeen, kannattaa kokeilla. Eikä tuo ole uskon asia, mua se auttoi, uskokoon ken haluaa. Ja montaa muutakin on auttanut.
Jos aikuinen ihminen on 3kk gluteiinittomalla tai täysin viljattomalla ruokavaliolla ilman lääkärin määräystä, niin mitä kamalaa voi sattua? Kiinnostaa tietää, kun täällä se kiellettiin. Itse olin
Muuten tosta suolasta, suolahuonehan auttaa monesti atoopikoitakin, varsinkin jos mukana on astmaakin..
Tuskin on tuulesta temmattu sekään juttu koska ihotaudeilla sitä suosittelevat, että miksei suola ihollekkin auttaisi jos auttaa hengitettynäkin..
? Tietenkään suomessa atopia ei seläty kuolleella merellä koska kuollut meri ei ole täällä.
.
tässähän puhuttiin niistä suolapurkeista joissa se kuolleenmerenmömmö on importoitu Suomeen. Eihän täällä kasva mandariineja tai tonnikalaakaan. Jos mutapurkit poistaisivat kiistattomasti atopiaongelman, niitä kuskaisivat tänne virallisen käypähoidon mukaisesti lääketehtaat.
Eli jos hoitomuoto tutkitusti ja faktana (vaikuttava mekanismi tiedetään ja haittavaikutuksista ja vasta-aiheista ollaan myös selvillä) todistetaan, silloin se vakinaisteaan käypähoidoksi. Jos se "jää" vaihtoehtohoidoksi, sen vaikutuksia/sivuvaikutuksia ei ole tutkittu.
mutta gluteeniton ruokavalio on niin rankka, että siinä pitää muutoin viljasta saatavat aineet sitten ravintoterapeutin opastuksella paikata.
Periaate vain on se, että normaalin ihmisen ei tule jättää oleellista ruoka-ainetta, kuten vilja, ruokavaliostaan pois ns varmuuden vuoksi, ellei lääketieteellistä syytä (kuten keliakia) ole. Jos allergiasta tai muista syistä joudutaan keskeisestä ruoka-aineesta luopumaan, silloin siitä saatavien hivenaineiden, kuitujen jne määrä ja laatu pitää korvata jollain toisella, ja tämä on sitten ravintoterapeutin kanssa säädettävä tapauskohtaisesti.
vähintään 4-5 kerran sarjana on ollut apua monelle ystävälleni ja sukulaiselleni niin atopiaan kuin astmaan ja allergiaan. Googlaa suolahuonehoito. Kehitetty aikanaan sen pohjalta, kun huomattiin että suolakaivosten työntekijät terveempiä.
ostin ideaparkista kuolleenmerenrasvaa joka pelasti mun kädet täysin. Käytin päivittäin ja paljon vähän aikaa käytettyäni kädet paranivat täysin ja sen jälkeen rasvasin vain kerran päivässä. Nyt en ole edes kesällä tarvinnut rasvaa vaikka teenkin sellaista työtä mistä iho kärsii.
Ja siis kärsin ihan oikeasta atopiasta eli yleensä kädet vereslihalla. Ja kyllä tuo rasva oli jotain i han ihmeellistä. Heitin sen jälkeen kaikki apteekin rasvat roskiin.
vereslihalla käsitaipeista, kaapit pullollaan erilaisia apteekin rasvoja ja muita mutta ei auta. Kiitti jos viitsit vastata sen merkin!
T:epätoivoinen
Itselläni jättihelokkiöljy kapselit ovat auttaneet atooppista ihoani. Löytyy isoista marketeista lunotaistuotehyllyltä ja apteekeista ja varmasti myös luontaistuotekaupasta.
Itse syön tuota ympäri vuoden. Jotkut suosittelee tyrniöljykapseleita, mutten ole itse kokeillut niitä.
ruokavaliolle vain koemielessä, ellei keliakiaa tai vilja-allergiaa ole testein todettu.
Jos gluteeniton ruokavalio on auttanut ihottumaasi, silloin sinulla on ollut (diagnostisoimaton?) ihokeliakia.
Tavalliseen atooppiseen ihoon ei gluteenilla ole mitään suhdetta.