Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisia atoopikkoja paikalla? Miten ihonne voi nyt?

Vierailija
07.07.2012 |

Olen itse ollut atooppinen pikkulapsesta asti, ja tämä kirottu vaiva ei vain lievene. Mitään hengitystie- ja silmäoireita ei ole, vain ihoni kukkii. Syksy ja kevät ovat helpompia aikoja, talvella iho kuivuu ja lastuilee ja kiristää lämmityksen takia. Se kukkii myös stressin aikoina. Nyt tällä helteellä ovat molemmat käsivarteni sekä jalkateräni tulleet täyteen ärhäkkää punaista näppyläistä ihottumaa. Hiki sen varmaan aiheuttaa, se todella ärsyttää ihoani.

Joskus olen myös saanut rintsikoista sen kumilangan takia punaiset rintsikanmuotoiset kuviot rintaani, nyt ei niitä ole.

Miten teillä muilla, onko ongelmia, ja miten hoidatte ihoanne? Vinkeistä kiitollisena odotan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin kesä on parasta aikaa, talvi tuskaisin. Sitähän sanotaan, että aurinko tekee hyvää atooppiselle iholle. Ei ole nyt pahemmin ihottumaa, mutta kuivuuden vuoksi joudun ympäri vuoden käyttämään käsirasvoja. Ei yhden yhtä käsien pesua ilman rasvaamista.

Hankalinta on, että olen vielä bakteerikammoinen, joten pesen kädet usein saippualla. Tästä pitäisi päätä eroon.

Vierailija
2/29 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iho voi nyt hyvin. Keväällä huonommin.

Monest helteillä munkin iho ärtyy koska hiki ärsyttää sitä ihan hirveesti mutta toissakesänä keksin alkaa käyttämään kuumimpina päivinä tekniikkakankaita. Eli siis urheilukaupan urheiluvaatteita. Se tekninen kangas jotenkin siirtää sen hien siihen paitaan eikä se jää iholle muhimaan. Auttaa ainakin mulla, varsinkin kun ihottuma meinaa tulla aina selkään ja rintoihin.

Jostain käsittämättömästä syystä järvivesi ärsyttää ihoani, joten en ui järvessä.

Välillä kuorin koko nahan kuolleen meren merisuolalla (luulin että se on ihan humpuukkia kun sitä myydään kauppakeskusten käytävillä :D) ja se on ihan ihme, varsinkin jos kuorii ihottumakohdan niin seuraavana päivänä ihottuma on lähes kadonnut (Premier on nimi).

Apolaria laitan jo jos on pienikin kutiseva läntti, se ei lähde mulla ainakaan perusrasvalla pois vaan aina tulehtuu joten ehkäsen tulehduksen apolarilla samantien vaikkei sitä varmaan suositellakkaan..

Elideliä laitan naamaan, kallista mutta toimivaa.

Tässä nyt jotain millä minä pärjään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin ideaparkista kuolleenmerenrasvaa joka pelasti mun kädet täysin. Käytin päivittäin ja paljon vähän aikaa käytettyäni kädet paranivat täysin ja sen jälkeen rasvasin vain kerran päivässä. Nyt en ole edes kesällä tarvinnut rasvaa vaikka teenkin sellaista työtä mistä iho kärsii.

Ja siis kärsin ihan oikeasta atopiasta eli yleensä kädet vereslihalla. Ja kyllä tuo rasva oli jotain i han ihmeellistä. Heitin sen jälkeen kaikki apteekin rasvat roskiin.

Vierailija
4/29 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

iho on kesäisin aina pahimmillaan.

Eipä paljon lohduta nuo yleistykset ett atoopikolla kesä olisi helppoa.

Lapselleni kaikki ihokontaktit ruohoon, hiekkaan, jne ärsyttävät ja tulehduttavat ihoa, syksyllä/talvella sentään on vaatteet ja sormikkaat välissä.

Kortisonin taukoviikolla on painajaista. Muutenkin kesällä ihon perusrasvaus on vaikeaa kun kuumuuden takia ei vo pyjamaa /pitkähihaista pukea, eikä rasvainen lapsi voi oikein tehdä mitään.Takrolimuusit eivät sovi.

Piinallista.

Vierailija
5/29 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa niitä mielellään vastaan lisää. Mun käsivarret joka puolelta on nyt ihan karmeet: olkapäästä ranteeseen täynnä punaista ryhelmää, sellaista tulipunaista pientä näppylää, taipeissa on sellaiset alueet mitkä vetistää ja ovat vereslihalla, hiki on kuin tulta :(

Vierailija
6/29 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa ihan siltä kuin mä olin lapsena. Paitsi, että silloin 1960-luvun alussa hoitokeinoja ei juurikaan ollut. Muistan kun kyynär- ja polvitaipeet olivat just niinkuin tää ihoni nyt, raavin kauheesti. Olin 6-vuotias, isäni voiteli niitä tentulla. Kyllä sattui ja kirveli, mutta auttoi kutinaan hetkellisesti. Ja varmaan desinfioi myös ihoa. Joten sellaista ihonhoitoa siihen aikaan ;)

Vierailija
7/29 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeisilläni raskaana, ollut kamalaa koko raskausaika! Iho ollut todella huonossa kunnossa alusta lähtien, eikä kunnon myrkyillä ole voinut hoitaa. Nyt tilanne alkaa olla kohtuullinen. Ratkaisu tähän on ollut; 6kk ajan Iho- omega kapseleita, hamppuöljyä muutaman kk olen sisäisesti käyttänyt myös ja muutenkin lisäsin ruokavalioon kunnolla rasvaa kevään aikana (margariinit ym. pois, tilalle oivariini). Lisäksi käytössä maitohappobakteerit.

Perusvoiteiden käytön lopetin, niistä ei ole mitään apua. Tilalle alkuun Body shopin hamppuvartalovoi. Nyt käytössä Meine Base- suola, rasvaa käytän n. kerran viikossa (googleta tuo suola jos kiinnostaa, ulkomailta tilaa pilkkahinnalla suomeen verrattuna). Kasvoillekin käytän nyt tuota suolaa, rasvata täytyy n. 1-2x viikossa. Kutina helpottunut huomattavasti.

Kamala sairaus tämä on, saas nähdä miten reagoi vauvan syntymään.

Vierailija
8/29 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten revin itseni kohta verille. Tulostan tämän ketjun ma töissä, jos onnistuu, ja kokeilen mielelläni niitä juttuja, joilla te olette saaneet edes jotain apua.

Vierailija
9/29 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on aina auttanut helokkiöljykapselit. Niitä pitää syödä paljon. Paketissa lukee 4 kpl/pv, eli vähintään se, tai vielä enemmän.

Antioksidanttiklinikan lääkäriltä saa myös apua. Hän osaa neuvoa annoksia, sekä sinkin ja seleenin määrää.

Minä ja lapseni olemme saaneet sieltä apua. Enää en itse tarvi, ehkä se on tämä ikä. Jostain luin, että yli 35-vuotiaalla on harvemmin enää atopiaa, ja minun kohdallani se tarkoitti täydellistä paranemista.

Vierailija
10/29 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla aurinkoihottumaakin lisänä? Oireet vähän vaikuittais siltä.

Vierailija
11/29 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://deadseaserum.com/dead-sea-salts

Toi on se suola jota olen käyttänyt (sininen purkki ja tummansininen korkki).

Se on pelastanut mun elämän. Hieron sitä suoraan ihottumaan, kirvelee järkyttävästi mutta sitten helpottaa ja ihottuman se kuumotus häviää heti ja parin päivän käsittelyn jälkeen (kerta päivään riittää) ihottuma häviää. Suihkussa siis ensin hierotaan tuo suola ja sitten huuhdotaan ja kuivataan ja perusrasvaa päälle. Toi on ihan ihme. En ois ikinä voinut uskoa tohon koska tota myydään just ideaparkin käytävil, samoin kampin ja itiksen. Kuulostaa ihan tv-shop tuotteelta mutta auttaa. Se perustuu kuolleen meren mineraaleihin (sinnehän on niitä jotain matkojakin, kuolleelle merelle) ja öljyyn jossa suola on sekä suolan desinfioivaan vaikutukseen.

Kannattaa todella tota kokeilla. En voi kyllin ylistää ksoka toi on niin uskomattoman kuulosta että joku suola auttaa nopeammin kuin antibioottivoide mutta usko pois. Halpaa se ei ole kylläkään, muistaakseni 25e/purkki mutta aika riittoisaa. Samalla ne yrittää kaupata sitä ns siihen kuuluvaa rasvaa, sitä en ole ostanut koska perusrasva ajaa saman asian eli kosteuttaa suolalla hinkatun ihon :)

Ja toi jos mikä auttaa kutinaan, itse pistän miehen oikein kunnolla hinkkaamaan tota rakeista suolaa selkään, tunne on taivaallinen. Voi käyttää laimennettuna naamaan ja päänahkankin olen sillä vetänyt :)

-en muista numeroani

Vierailija
12/29 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska suolallahan ennen vanhaan atoopikot hoidettiin. Kaverini oli 80-luvulla allergiasairaalassa pahan atopian vuoksi, ja hänet käärittiin aina suolavedessä upotettuihin kääreisiin.

Tuossa kuolleenmeren suolassa taitaa olla öljyä mukana, ja se on aina myös hyvä juttu, koska öljy jättää pinnan rasvaiseksi.

t. antioksidanttiklinikan kehuja

Vierailija
13/29 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on niinkuin merisuolaa mutta öljyssä ja siinä on ne kuolleen meren mineraalit mukana :)

Oon kanssa kuullu tosta suolakäärejutusta, on ollu ihan tehokas menetelmä :) Tuosta premierin suolasta varmaan juuri tuon öljyn takia jää iho semmoseksi silkinpehmeäksi, tuntuu kuin ihottumankin päälle muodostuisi semmoinen kalvo tms. Ja rasvaa kun heittää päälle niin hyvä tulee (itse ihan joko essexiä tai ceralania. Jos oikein paha tulehus on, vetäsen suolalla ja sitten Apolar päälle, usein aamulla ei enää edes kutise)

Vierailija
14/29 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä ei semmosta muista olevankaan, mutta nyt jostain syystä päänahkani on aivan hirveässä kunnossa, hilseilee, kutittaa ja siitä lähtee isoja nahkanpalasia. Tämä vaiva on ennen ollut vain talvella. Ei auta antibiotiliuos päähän. Naamaankin tuli juhannuksen jäljiltä punainen kuiva laikku. Näköjään kesä onkin huonoa aikaa!

Vierailija
15/29 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli viime kesä pahempi.Käsistä irtosi nahka riekaleina ja vetistävää ihottumaa sormenvälit täynnä.Aloitin liottaa käsiä 3 krt päivässä merisuolavedessä.Kaupan merisuolaa pari ruokalusikallista n. litraan vettä.Pidin käsiä vedessä noin 10 min jonka jälkeen kuivaus taputellen.Kutinat loppui ja kädet alkoi tervehtyä aika nopsaan.Nykyään käytän himalajansuolaa esim.kropan huuhteluun ja hiusten pesuun.Tekee hyvää iholle eikä tarvitse rasvata suihkun jälkeen juurikaan.Viime kesän pahan ihttumakokemuksen jälkeen aloitin myös gluteenittoman ruokavalion,söin maitohappobakteereita ja paljon esim.mustikoita ja puolukoita.Viljojen välttely on poistanut ihottumat kyynerpäistä ja vienyt väsymystä pois.Kannattaa tarkistaa ruokavaliota ja syödä mahd.puhdasta ruokaa.Sokeri minimiin ja kohtuudella maitotuotteita.Itselläni esim. jäätelö aiheuttaa ihottumaa (tod.näk.joku jäätelön lisäaine.)Advantan kortisonivoiteen olen todennut paljon paremmaksi vetistävään ihttumaan kuin hydrocortisonin.Sattumalta ostin sitä ulkomaila ollessani ja hämmästyin miten tehokasta se on.Suomessa sitä saa kait vain reseptillä.

Vierailija
16/29 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun suolahan kuivattaa ihoa lisää. Onko tässä nyt kyse nimenomaan jostain tietystä atopian lajista johon se suola auttaa? Jos potilaalla on (myös allergioita, ruoka-aineita, siitepöyt, eläimet) kauttaaltaan kuiva iho, jossa tulehtuvia ihottumakohtia, halkeamia, rikkiraavittua jne niin tuntuu näin etikäteen ainakin ihan mahdottomalta niihin mitään suolaa enää tunkea. No, pitää ehkä kokeilla, mutta haluaisin tarkentaa kelle tai siis mille atopiatyypille suola sopii?

Vierailija
17/29 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä helokkiöljyjö muita healing-handshoitoja

http://www.allergia.fi/allergia-ja-astma/atooppinen-iho/atooppisen-ihon…

En kannata luontaishoitoja, osin siksi, että tehoa ei ole tutkittu, osin siksi, että haittojakaan ei ole tutkittu. MOnet luontaisvalmisteet ovat maksatoksisia josta ei kerrota mitään.

Jo maalaisjärjellä minusta on selvää, että jos "taikahoito" olisi löydetty luontaishoidoin, se olisi jo käypähoitona vallitsevassa hoitosuosituksessa.

Vierailija
18/29 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten kun pahempi kausi iskee päälle, se onkin sitten todella paha. Perusihonhoitoon kuuluu rasvaus aina suihkun jälkeen (tällä hetkellä Acon Miniderm). Syys-huhtikuulle jättihelokkiöljy kapseleista olen saanut apua, mutta en tiedä onko apu korvien välissä :) Mutta koen että hyvälaatuisista rasvoista ruokavaliossa olisi apua. Suurin ongelmani on haavaumat, joihin saan varsin äkkiä jonkun ärhäkän tulehduksen eikä ne helpota ilman antibioottikuuria (ensi voiteet sitten tabletit). Mutta lapsuuteen ja ainaiseen kutinaan verrattuna tilanne siis parempi, mutta kun tilanne pahenee, niin sitten se pahenee kunnolla.

Vierailija
19/29 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä se suola kuivattaakin MUTTA sen suolaamisen jälkeen iho on rasvattava perusvoiteella jottei kuivu enempää.

Tuo Premierin suola perustuu suolan desinfioivaan vaikutukseen (poistaa tulehdusta aiheuttavia bakteereja) SEKÄ niihin kuolleen meren mineraaleihin joiden on todistettu parantavan atopiaa. Sen lisäksi siinä suolassa on öljyä joka kosteuttaa. Tavallisen merisuolan en usko auttavan todellakaan samanlailla koska siitä puuttuu juuri ne hoitavat mineraalit jotka esim tuosta premieristä tekee niin kalliin. Niiden mineraalien takiahan sinne jorpakkoon kela maksaa matkojakin pahasti atoopikoille.

Eli oikein käytettynä tuo suola kosteuttaa. Ja koska sen koostumus on karkeaa ja se hierotaan ihottumaan, se myös kuorii sieltä entiset muhjut ja rasvat pois ja perusvoide pääsee imeytymään sinne kuin sieneen.

Mutta sen jälkeen RASVAUS on tärkeää juuri sen kuivumisen takia.

Vierailija
20/29 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä se suola kuivattaakin MUTTA sen suolaamisen jälkeen iho on rasvattava perusvoiteella jottei kuivu enempää.

Tuo Premierin suola perustuu suolan desinfioivaan vaikutukseen (poistaa tulehdusta aiheuttavia bakteereja) SEKÄ niihin kuolleen meren mineraaleihin joiden on todistettu parantavan atopiaa. Sen lisäksi siinä suolassa on öljyä joka kosteuttaa. Tavallisen merisuolan en usko auttavan todellakaan samanlailla koska siitä puuttuu juuri ne hoitavat mineraalit jotka esim tuosta premieristä tekee niin kalliin. Niiden mineraalien takiahan sinne jorpakkoon kela maksaa matkojakin pahasti atoopikoille.

Eli oikein käytettynä tuo suola kosteuttaa. Ja koska sen koostumus on karkeaa ja se hierotaan ihottumaan, se myös kuorii sieltä entiset muhjut ja rasvat pois ja perusvoide pääsee imeytymään sinne kuin sieneen.

Mutta sen jälkeen RASVAUS on tärkeää juuri sen kuivumisen takia.

uskon, että tuossakin auttaa vain se rasvaus, joka tehtäisiin ilman suolahoitoakin.

Tässä asiassa kuten monissa muissakin (laihdutus ym). Jos poppakonsti olisi oikeasti satavarma, ei oireilijoita enää olisi.

Jos kuolleenmerenmuta auttaisi, olisi koko atopia jo selätetty. Markkinointikikka tuo vain on.

Mulle on vannottu ja vakuutettu ihottuman paranevan aloe veralla, oliiviöljyllä, kookosöljyllä ja ties millä. Kaikilla muilla, paitsi apteekin rasvaisilla voiteilla kuten esim Ceridalilla + kortisonihoitojaksoilla iho on aina ainoastaan huonontunut. Kookosöljyn huonontamista paikattiin monta viikkoa. En usko kuin lääketieteen ohjeisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi