Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtoehtoinen joulupöytä:

Vierailija
24.11.2005 |

juteltiin miehen kanssa eilen, että pitäisi keksiä uusia ruokia joulupöytään. Kumpikaan ei välitä perinteisistä jouluruoista. Oisko pyllystä tarjota esim. itämaisia ruokia? Aattona tulee ruokavieraita, joten onko liian uskaliasta?

Vieraat tosin kutsuivat itse itsensä, joten ei varmaan väliä. Pöljiä ovat jos ajattelivat, että tarjolla on perinteinen joulumenu.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois tulla aika ihana ateria.. itämainen kattaus ja muuten jouluista kotona..

Vierailija
2/7 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta laittakaa te vaikka ihanaa stockan kylmäsavu kalkkunaa ja riisiä.

Jouluiset kattaukset ja piparit ja glögit. avot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kauppojen kalatiskeiltä saa kyllä joulun alla vaikka mitä ihanuuksia, valmiina vielä. Se jääkaapissa tuijotteleva kinkku on ahdistava. Syön itse ehkä kaksi viipaletta ja mies vähän enemmän ja loput menee aina rokkaan. Yksivuotias ei tajua vielä kinkkua vaatia.

Vierailija
4/7 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meille ei tule ruokavieraita. Kinkkua/kalkkunaa emme ole koskaan laittaneet. Syömme usein aattona hyvät pihvit lisukkeineen. Minun täytyy kyllä sen lisäksi saada lanttulaatikkoa, rosollia ja lohta. Miehelle tulee tehtyä perunalaatikkoa, mutta muuten kaikkea muuta mikä maistuu, vaikkei jouluun niin liitykään.

Vierailija
5/7 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulupöydästä kaipaisin (siis siitä perinteisestä) ainoastaan graavilohta tai kylmäsavulohta. Nyt olen raskaana ja en sitten suosituksia noudattaen aio niitäkään syödä.

Luulen, että teemme tosiaan itämaisia ruokia tai sitten kunnon sisäfilepihvit lisukkeineen (harmittavaa kun oma pihvi pitäisi kaiketi olla kypsä vaikka pidän enneminkin verisestä...). Vieraat ovat miehen vanhemmat; saavat tyytyä näihin tai tuoda omat eväät.

Vierailija
6/7 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarjolla olisikin jotain emännän " eksoottisia kokeiluja" ! Jouluna syödään laatikkoruokia, muulloin sitten voi tehdä niitä kokeiluja.

Vierailija
7/7 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lihaton/kalaton tarjoilu. näin kenekään eläimen ei tarvitsisi uhrata henkeään jouluperinteiden takia.

ei ettäkö se tällä hetkellä tehokasvattamoissa kituvia eläimiä pelastaisi, mutta olisi symbolisena eleenä tärkeä. että joulu olisi kaikille eläville olennoille joulu.